tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Metzeler Tourance Next 2 i Karoo 4. Nowe opony uzupe³ni± ofertê segmentu enduro i adventure
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Metzeler Tourance Next 2 i Karoo 4. Nowe opony uzupe³ni± ofertê segmentu enduro i adventure

Autor: Andrzej Sitek 2021.12.21, 11:08 Drukuj

Metzeler nie zwalnia tempa. Niedawno przyglądaliśmy się najnowszej, sportowej oponie Sportec M9 Rr zaprojektowanej do wydajności, ale przygotowanej również z myślą o motocyklach typu adventure. Dziś Metzeler ogłosił dwie premiery przeznaczone właśnie dla tej kategorii jednośladów.

To znane i dobrze oceniane modele Tournace Next oraz Karoo. Oba pojawią sie w pierwszym kwartale przyszłego roku, chociaż w różnych miesiącach. Next w wersji drugiej, zaś Karoo w czwartej odsłonie.

NAS Analytics TAG

Od premiery Karoo 3 upłynęło już osiem lat, a więc najwyższa pora, aby uaktualnić produkt. Z kolei Tournace Next 2 to w zasadzie również czwarta generacje opon z rodziny Tourance. Oba modele niemieckiego producenta ze słoniem w logo zostały opracowane specjalnie z myślą o najnowszej generacji motocykli typu adventure i maxi enduro.

Projektując Tourance Next 2 Metzeler skupił się na kierowcach wybierających zarówno długie podróże, jak i krótsze wypady poza miasto, samotnie lub z pasażerem. Celem marki było zoptymalizowanie opony pod względem najwyższych osiągów w połączeniu z komfortem jazdy i trwałością.

Oponę przemodelowano i zastosowano odmienny wzór bieżnika. Pozwoliło  to uzyskać lepsze odprowadzanie wody i skrócenie drogi hamowania. Zmieniona formuła mieszanek z płynnymi polimerami oraz ich układ, w którym zastosowano technologię Metzeler Hyperbase, sprawiają, że Next 2 jest nową oponą referencyjną w zakresie hamowania i osiągów na mokrej nawierzchni. Mówiąc prościej, "dwójka" gwarantuje uśrednioną drogę hamowania krótszą o 1,5 metra w porównaniu z dotychczasowym wariantem.

Warto również wspomnieć o układzie rowków, który odpowiada także za stabilność na zakrętach, ze szczególnym uwzględnieniem w zakrętach i przy większych prędkościach, kiedy cechy bieżnika maja decydujące znaczenie dla bezpieczeństwa. Wszystko w celu zachowania odpowiedniego toru jazdy i zminimalizowania ryzyka wypadnięcia z łuku bez względu na panujące na drodze warunki.

Tourance Next posiada charakterystyczny dla marki Metzeler wzór bieżnika w kształcie litery pi (π), który ma również konkretne uzasadnienie funkcjonalne. Jakie?

Podłużne rowki w centralnej części bieżnika, które tworzą górną część pi, są poprzecinane innymi rowkami, aby zapewnić większą stabilność mieszanki. W konsekwencji także równomierne zużycie. Wgłębienia w takim układzie poprawiają również siłę bocznego nacisku, co zapewnia lepsze osiągi w terenie.

To nie wszystko. W rzeźbie bieżnika zastosowano opatentowaną technologię Dymatec, która obejmuje metodę projektowania opracowaną specjalnie w celu jak najdłuższego zachowania funkcjonalnej geometrii bloków mieszanki, a w zatem osiągów opony w całym czasie użytkowania.

Dzięki Dynamic Mould Angle Technology położenie rowka na szerokości bieżnika - a co za tym idzie różne kąty pochylenia, w których jest on wykorzystywany - określa konkretny kąt nachylenia jego ścian. Ma to na celu lepsze radzenie sobie z dynamicznymi naprężeniami typowymi dla jazdy w trybie on/off i zapewnia maksymalną równomierność zużycia.

Inną ważną cechą opony przedniej jest nieregularne powtarzanie wzoru bieżnika (Multi-Pitch Knob Layout). To technologia, która w praktyce oznacza, że bloki mieszanki o różnych rozmiarach mają zapewnić w kontakcie z asfaltem płynne toczenie i wysoki poziom komfortu akustycznego.

Co ważne, przednia opona Tourance Next jest sztywna i zoptymalizowana w celu radzenia sobie z obciążeniem. Wariant na tył bazuje na innowacyjnej technologii Interact, która ma za zadanie zapewniać świetne osiągi w każdych warunkach. Zróżnicowane naprężenie stalowego opasania umieszczonego pod bieżnikiem pozwoliło na uzyskanie idealnie dopasowanej charakterystyki.

 

Druga gumą z nowości niemieckiej marki, to wspomniana już opona enduro o nazwie Karoo. Jej trzecią odsłonę zobaczyliśmy po raz pierwszy na targach EICMA w 2012 roku, a więc wiele sezonów temu.Zastąpiła wówczas modele MCE Karoo i MCE Karoo T.

Jej przeznaczeniem były motocykle enduro o średniej i dużej pojemności, które poruszają się zarówno po asfalcie jak i poza nim. Karoo 3 zyskała przez lata wiele pochlebnych opinii, głównie za sprawą dobrych właściwości jezdnych w terenie, stabilności i wytrzymałości. W najnowszej wersji Metzeler oczywiście zapowiada utrzymanie tych zalet. Co jeszcze?

Nowa odsłona Karoo 4 ma opatentowany wzór bieżnika. Nowe rozwiązanie podnosi poziom osiągów opony zarówno na asfalcie, jak i na różnych typach nawierzchni terenowych. Jeśli chodzi o drogi asfaltowe, inżynierowie marki Blue Elephant pracowali w szczególności nad poprawą ogólnego prowadzenia i zachowania na mokrej nawierzchni, opracowując wzór bieżnika, który pozwala na bezpieczne pokonywanie stosunkowo dużych stromizn i spadków nawet na mokrym asfalcie.

W dziedzinie off-road Karoo 4 zwiększa wydajność terenową, zwłaszcza na nawierzchniach typu piasek, błoto i glina. Już poprzednia wersja posiadała strukturę polimerową zapewniającą wytrzymały, ale jednocześnie elastyczny charakter gumy, co przekłada się na lepsze przyleganie do podłoża. Te cechy  utrzymano w Karoo 4. Premiera modelu już w marcu przyszłego roku. Prawdopodobnie zanim to nastąpi, Metzeler zdradzi jeszcze kilka szczegółów dotyczących tego modelu.

Nowa opona TOURANCE Next 2 dostępna będzie od stycznia 2022 w następujących rozmiarach:

Przód:

100/90 - 19 M/C 57V TL
110/80 R 19 M/C 59V TL
120/70 R 19 M/C 60V TL
120/70 ZR 19 M/C 60W TL
90/90 - 21 M/C 54V TL

Tył:

130/80 R 17 M/C 65V TL
140/80 R 17 M/C 69V TL
150/70 R 17 M/C 69V TL
170/60 R 17 M/C 72V TL
170/60 ZR 17 M/C 72W TL
150/70 R 18 M/C 70V TL


Nowa opona KAROO 4 pojawi się w sprzedaży począwszy od marca 2022 roku:

Przód:

100/90-19 TL 57Q M+S​
110/80 R 19 TL 59Q M+S​
120/70 R 19 TL 60Q M+S​
90/90-21 TL 54Q M+S​

Tył:

130/80 R 17 TL 65Q M+S​
140/80 R 17 TL 69Q M+S​
150/70 R 17 TL 69Q M+S​
170/60 R 17 TL 72Q M+S​
140/80 - 18 TL 70Q M+S​
150/70 R 18 TL 70Q M+S​

 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê