Maximo Quiles wygrywa wy¶cig Moto3 o Grand Prix W³och. Lider klasyfikacji generalnej poza podium
Maximo Quiles wygrał wyścig klasy Moto3 o Grand Prix Włoch, który rozegrano na torze Mugello. Debiutanci mieli dużo do powiedzenia podczas tej rywalizacji. Jose Antonio Rueda i David Munoz znaleźli się poza podium. Jednak lider klasyfikacji generalnej ma na tyle dużą przewagę nad resztą stawki, że nie musiał ryzykować.
W kwalifikacjach klasy Moto3 najszybszy był Alvaro Carpe i to on stanął na pole position. Lider klasyfikacji generalnej - Jose Antonio Rueda zajął 2. miejsce, a pierwszą trójkę uzupełnił Scott Ogden. Zwycięzca wyścigu o Grand Prix Aragonii, David Munoz zajął 7. miejsce, ale stanął w drugim rzędzie, ponieważ Perrone został cofnięty na ostatnią pozycję. Przed nim byli Piqueras i Roulstone.
Na starcie wyścigu najmocniejszy był Carpe, za którym zabrał się Rueda. Ogden próbował wyprzedzić Ruedę, ale przestrzelił pierwszy zakręt i wrócił na 3. miejsce. David Munoz awansował na 6. pozycję. Rueda nie wykorzystał szansy ataku na Carpe, więc był kąsany przez zawodników, którzy jechali za nim. Początek 2. okrążenia i prosta startowa wymieszały szyki. Na prowadzenie wysunął się Almansa, ale Piqueras utrzymał się za nim. Z toru wypadli Perez, Rossi i Moodley. Rueda spadł na 7. miejsce. Po kilku zakrętach Carpe wrócił na prowadzenie.
Na początku 3. okrążenia Carpe obronił się na prowadzeniu po pokonaniu prostej startowej. Z toru wypadł Almansa, który wjechał na Ogdena. Rueda awansował tylko o jedną pozycję. Za Carpe jechali Piqueras, Lunetta i Munoz. Perrone, który był za karę cofnięty na koniec stawki, w ciągu 3 okrążeń przebił się na 7. miejsce. Na 5. okrążeniu na prowadzeniu wyścigu pojawił się Quiles. Rueda wrócił do czołówki i jechał na 2. miejscu. Quiles cały czas musiał walczyć z zawodnikami Red Bull KTM Ajo.
Na 6. okrążeniu prowadzenie objął Rueda. Do pierwszej piątki dostał się Guido Pini, który startował z 20. miejsca, awansował na 4. pozycję i walczył o miejsce na podium. Każdy przejazd przez prostą startową powodował zmianę na pozycji lidera. Na 7. okrążeniu został nim Alvaro Carpe. Perrone awansował na 3. miejsce. Rueda spadł na 8. pozycję i dalej na koniec pierwszej dziesiątki. Na początku 9. okrążenia, w zakręcie numer 1 zderzyli się Fernandez i Lunetta. W incydencie brał jeszcze udział Munoz. Na prowadzeniu cały czas był Carpe.
Na 10. okrążeniu Rueda był już na 15. miejscu, więc stracił wiele pozycji. Na prowadzenie wysunął się Quiles. Perrone cały czas trzymał się w walce o podium. Munoz spadł na 13. miejsce. Okrążenie później Perrone po raz pierwszy wysunął się na prowadzenie, ale jego szczęście nie trwało długo, bo wyprzedził go duet CFMoto. Z toru wypadł Guido Pini, który wywrócił się na prostej między zakrętami i prawie został potrącony przez innych zawodników. Na kolejnych okrążeniach Rueda wrócił do pierwszej dziesiątki.
Rueda powrócił do gry na 3 okrążenia przed końcem wyścigu, kiedy wpadł do pierwszej piątki. Na prowadzenie wysunął się Foggia. Początek przedostatniego okrążenia to spadek Ruedy na 7. miejsce. Na prowadzenie wysunął się ponownie Carpe, który próbował uciec od reszty stawki i ją rozciągnąć. Na początku ostatniego okrążenia nowym liderem został Foggia, ale Carpe utrzymał się w pierwszej trójce. Rueda spadł na 8. miejsce. Carpe nie dawał jednak za wygraną i próbował atakować. Do pierwszej piątki wjechał jeszcze Munoz. Carpe został wyprzedzony przez Quilesa, który później awansował na pozycję lidera i przekroczył linię mety jako zwycięzca. Carpe dojechał na 2. miejscu, a podium uzupełnił Foggia. Rueda i Munoz zamknęli pierwszą piątkę.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze