MV Agusta Lucky Explorer 5.5 odstawiona na boczny tor. Timur Sardarov pos³ucha³ Stefana Pierera?
W 2021 r. MV Agusta zaprezentowała dwa motocykle adventure - Lucky Explorer 5.5 i 9.5. Ten pierwszy powstaje przy współpracy z chińskim QJMotor i wygląda na to, że nie zobaczymy go w najbliższej przyszłości albo nawet wcale. Tak wynika z najnowszego komentarza marki MV Agusta, który pojawił się w sieci.
Włoski portal Motociclismo został zapytany przez jednego z czytelników o przewidywane dalsze losy motocykla MV Agusta Lucky Explorer 5.5. Włoski portal zgłosił się do producenta i dostał odpowiedź, która z pewnością nie ucieszy czekających na małolitrażowy motocykl adventure spod znaku marki z Varese. Przedstawiciele producenta napisali, że na razie uwaga została skierowana na flagowe modele i tu wymieniają Superveloce 1000, Lucky Explorer 9.5 oraz 921S.
Choć MV Agusta Lucky Explorer 5.5 cieszyła się sporym zainteresowaniem i nawet przyjmowano zaliczki na ten motocykl, to czarne chmury pojawiły się nad nim wraz z nadejściem KTM, który wykupił 25,1 proc. udziałów w marce MV Agusta. W wywiadzie dla Motorcycle.com Stefan Pierer powiedział, że marka powinna sprzedawać takie maszyny, jakich się po niej oczekuje. Co ciekawe, miał wtedy na myśli obie wersje Lucky Explorer, a więc 5.5 i 9.5. Pierer dodał, że jednoślady z logo MV Agusty powinny być produkowane wyłącznie we Włoszech i z silnikami o pojemności nie mniejszej niż 900 cm3.
MV Agusta Lucky Explorer 5.5 powstała przy współpracy z koncernem Qianjiang. Według specyfikacji z 2021 r. miała mieć silnik o pojemności 554 cm3 i maksymalnej mocy 47 KM, a więc byłaby dostępna także na prawo jazdy kat. A2. Zawieszenie składa się z produktów marki KYB. Przedni widelec upside-down ma regulację odbicia i napięcia wstępnego sprężyny, a amortyzator wyposażono w regulację odbicia, kompresji i napięcia wstępnego. Hamulce wzięto od Brembo, a moduł ABS - od Boscha. Wszystko wskazuje jednak na to, że maszyna nie trafi do sprzedaży.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze