tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Limity głośności wydechów motocyklowych w Tyrolu w roku 2021. Za przekroczenie 95 dB grzywna
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Limity głośności wydechów motocyklowych w Tyrolu w roku 2021. Za przekroczenie 95 dB grzywna

Autor: Alonzo 2021.03.20, 13:36 4 Drukuj

W ubiegłym roku Tyrol wprowadził ograniczenia, dotyczące dopuszczalnego poziomu hałasu. Zbiegło się to z pandemią koronawirusa, która wpłynęła na ograniczenie mobilności motocyklistów w tej części Europy. Władze Tyrolu wyciągnęły jednak z tego wnioski i postanowiły wprowadzić ograniczenia również i w tym roku.

Tyrol to jedno z ulubionych miejsc motocyklistów. Piękne krajobrazy, dobre drogi, duża liczba zakrętów, czyniących jazdę motocyklem jeszcze przyjemniejszą. Co roku w ten rejon Europy przyjeżdża bardzo wielu amatorów motocyklowej turystyki. Władze zauważyły jednak pewien problem, a mianowicie hałas. Dlatego w ramach próby w roku 2020 wprowadzono tam limit hałasu, jaki mogą generować poruszające się pojazdy, wynoszący 95 dB. Pojazdy, których układy wydechowe przekraczają ten poziom, nie mogły poruszać się po drogach Tyrolu.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Władze są zadowolone z wymyślonego przez siebie rozwiązania. Pomiary z roku 2020 wykazały rzeczywiście mniejszy poziom hałasu w tym rejonie. Dlatego zakaz poruszania się pojazdami, przekraczającymi poziom 95 dB emitowanego hałasu, zostanie przedłużony na okres od 15 kwietnia 2021 do listopada przyszłego roku. Przy czym od razu pojawia się zapowiedź, że reguła ta będzie obowiązywała rónież w kolejnych latach.

Federacja motocyklowa zwraca jednak uwagę, że eksperyment w roku 2020 zbiegł się w czasie z ograniczeniami, wynikającymi z pandemii koronawirusa. Dlatego takie, a nie inne wyniki pomiaru hałasu, mogą wynikać nie tyle ze skuteczności wprowadzonego rozwiązania, co raczej z ogólnego ograniczenia ruchu w tym rejonie. Dodatkowo problem przekraczania progu 95 dB nie dotyczy tylko motocykli ze zmodyfikowanymi układami wydechowymi, ale zdarzały się motocykle, fabrycznie przekraczające ten poziom na wyższych obrotach. W praktyce oznacza to, że motocyklista, wyjeżdżający w tym roku do Tyrolu po 15 kwietnia, musi sam skontrolować poziom dźwięku, emitowanego przez jego maszynę, gdyż w przeciwnym razie naraża się na wysoką grzywnę z powodu złamania obowiązującego tam zakazu.

Problem hałasu nie dotyczy tylko motocykli, chociaż to właśnie motocykle słyną z głośniejszych wydechów. Przyjęte przez władze Tyrolu rozwiązania to kłopot również dla działających tam sklepów i zakładów przemysłowych. Dlatego wprowadzane zakazy są obecnie przedmiotem silnego sporu między władzami i z jednej strony stowarzyszeniami motocyklistów, a z drugiej strony tamtejszymi przedsiębiorcami. Jednak na razie zakaz ma obowiązywać i ma dotyczyć takich dróg, jak:

  • B 199 Tannheimerstraße od Weißenbach am Lech do Schattwald (niemiecka granica państwa); 
  • L 21 Berwang-Namloser Straße od Bichlbach do Stanzach; 
  • L 72 Hahntennjochstraße 2a część Pfaff Imst (górna część przełęczy); 
  • L 246 Hahntennjochstraße 1a zaczyna się od Imst (szczyt przełęczy) do skrzyżowania Imst Vogelhandelweg;
  • L 266 Bschlaber Straße od Elmen do Pfafflar

Przy okazji warto zauważyć, że poza ograniczeniami w emisji spalin (kolejne normy EURO), ograniczenia limitu hałasu stają sie kolejnym narzędziem do wymuszania przejścia na napęd elektryczny.

W ubiegłym roku, gdy po raz pierwszy wprowadzano w Alpach zakaz wjazdu motocyklami o głośności ponad 95 dB, potencjalnymi zagrożonymi były między innymi takie modele, jak:

  • Aprilia Tuono 1100 Factory (96 dB),
  • Aprilia RSV4 Factory (105 dB),
  • BMW S1000RR (98 dB),
  • Ducati Hypermotard SP (97 dB),
  • Ducati Multistrada 1260 (102 dB),
  • Ducati Diavel (102 dB),
  • Harley-Davidson FXDR 114 (97 dB),
  • Kawasaki Z900 (97 dB)
  • KTM 890 Duke (96 dB).
Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę