tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Levis V6 Cafe Racer. Potny motocykl budzi brytyjsk mark po 80 latach
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Levis V6 Cafe Racer. Potny motocykl budzi brytyjsk mark po 80 latach

Autor: Raff 2018.07.25, 13:04 Drukuj

Ostatni motocykl marki Levis pojawił się w 1938 roku, trzy lata przed zamknięciem firmy. Osiemdziesiąt lat później logo Levis ponownie pojawia się na zbiorniku, w dodatku nie byle jakim - należącym do to V6 Café Racera, motocykla napędzanego modularnym silnikiem wyścigowym.

Levis Motorcycles był jednym z pionierów brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego. Firma działała od 1911 do 1941 roku w Birmingham. Swoją legendę zbudowała na serii małolitrażowych dwusuwów, które odniosły kilka zwycięstw w Isle of Man Lightweight TT na początku lat dwudziestych ubiegłego wieku. W 1928 roku Levis opracował swój pierwszy czterosuwowy model, który z sukcesami startował w wyścigach terenowych aż do wybuchu II wojny światowej, która przyczyniła się do przedwczesnego zakończenia tej pięknej historii.

NAS Analytics TAG

Po wojnie cisza

Słuch o marce z Birmingham zaginął aż do 2014 roku, kiedy to David Redshaw nabył prawa do brandu Levis, z zamiarem przywrócenia jego świetności. W 2017 roku doszło do ważnego spotkania - Redshaw poznał Phila Bevana, który zainwestował w Connaught Competition Engines - firmę produkującą kompaktowy dwulitrowy silnik V10 do samochodów wyścigowych.

Modułowa konstrukcja tego silnika pozwalała na łatwą produkcję wersji V8, V6, V4, a nawet V2, zatem Bevan poszukiwał odpowiedniego motocykla, w którym można byłoby zamontować jedną z wersji jednostki napędowej. Po dogadaniu z Redshawem, w lipcu 2017 r. obaj biznesmeni założyli firmę Levis Motorcycle Company.

Wciąż w fazie rozwoju

Zastosowany w modelu V6 Café Racer silnik o pojemności 1200 cm3 daje około 120 KM mocy i generuje 120 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest za pomocą sześciobiegowej przekładni opracowanej przez Levisa. Zespół napędowy wciąż tkwi w fazie opracowywania - nie wiadomo czy moc przekazywana będzie na tylne koło wałem czy łańcuchem.

Rama zbudowana jest przez Levisa z rur stalowych, dziełem inżynierów firmy jest także przednie zawieszenie typu Hossack wykonane z aluminium. Amortyzatory produkowane są specjalnie dla Levisa, jednak producent nie podaje przez kogo. Większość części użytych do budowy tego motocykla, powstała w fabryce Levisa.

Levis zaprezentuje dwa warianty motocykla - Café Racer i Ultra Roadster, podczas imprezy Goodwood Revival w West Sussex w Wielkiej Brytanii, między 7-9 września.

Kiedy V6 Cafe Racer trafi do produkcji, jego cena wyniesie około 133 000 dolarów (490 000 zł). Jeśli kwota cię nie przeraża, wysyłaj zapytanie do Levisa. Zapisy podobno są już przyjmowane.

levis motorcycles 2018 v6 cafe racer 11

NAS Analytics TAG

levis motorcycles 2018 v6 cafe racer 12

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr