tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Łatwopalne baterie - poważny problem producentów pojazdów elektrycznych
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Łatwopalne baterie - poważny problem producentów pojazdów elektrycznych

Autor: Konrad Bartnik 2018.05.15, 12:47 Drukuj

Kilka ostatnich wypadków z udziałem elektrycznych aut Tesla zakończyło się zapłonem zestawu akumulatorów i kompletnym spaleniem pojazdu. Zastosowane w nich baterie litowo-jonowe okazały się wyjątkowo niebezpieczne przy silnym uderzeniu.

Twórcy pojazdów z napędem elektrycznym, zarówno aut, jak i motocykli, zdążyli już bardzo dobrze rozwinąć technologię silników, podwozi i elektronicznego osprzętu. Od lat kulą u nogi w powszechnym wejściu tych pojazdów na rynek jest jednak problem z magazynowaniem energii. Dostępne obecnie baterie są ciężkie, kłopotliwe w produkcji i użyciu, a także wciąż zbyt mało pojemne i wymagające długiego ładowania.

NAS Analytics TAG

Najpopularniejsze obecnie ogniwa litowo-jonowe mają jeszcze jedną, niebezpieczną przypadłość, która ujawniła się w kilku ostatnich zdarzeniach z udziałem elektrycznych aut Tesla. Kilka dni temu 48-letni niemiecki kierowca wjechał w bariery na autostradzie w południowej Szwajcarii, w wyniku czego auto przewróciło się i błyskawicznie zapaliło. Niestety kierowcy nie udało się uratować. Przedstawiciele miejscowej straży pożarnej poinformowali, że prawdopodobną przyczyną pożaru była nietypowa reakcja łańcuchowa, do której doszło w układzie baterii pod wpływem bardzo silnego uderzenia. W pewnych, specyficznych warunkach dochodzi tam do niekontrolowanego i nieodwracalnego wzrostu temperatury w ogniwach.

Podobny wypadek wydarzył się niedawno na Florydzie, zginęło w nim dwóch nastolatków. W tym przypadku po uderzeniu w przeszkodę Tesla również stanęła w płomieniach. Przedstawiciele producenta tych aut wydali typowe w takich sytuacjach oświadczenie, w którym wyrazili swój żal i gotowość do pełnej współpracy w wyjaśnianiu przyczyn tych zdarzeń.

W przypadku pojazdów z napędem spalinowym również istnieje ryzyko zapalenia się paliwa, ale tu przynajmniej cały proces jest już dobrze znany i opisany, a stosowane obecnie zbiorniki są szczelne i wytrzymałe. Przed inżynierami budującymi baterie jest jeszcze długa droga do poznania wszystkich zjawisk zachodzących w ogniwach i optymalizacji technologii pod względem bezpieczeństwa.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę