tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kwiecień 2020 - statystyki portali motocyklowych - wizyty, struktura ruchu, TOP 5 i TOP 10
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kwiecień 2020 - statystyki portali motocyklowych - wizyty, struktura ruchu, TOP 5 i TOP 10

Autor: Alonzo 2020.05.02, 22:34 Drukuj

Kwiecień dobiegł końca. Był to niezwykły miesiąc, w którym obowiązywała izolacja społeczna, a aktywność życiowa Polaków została bardzo ograniczona. Jak wielu przypuszczało, odizolowanie od tradycyjnych przestrzeni społecznych, spowodowało przeniesienie aktywności do nowych mediów.

Powszechne nawoływanie, aby załatwiać wszystko przez internet, nawet spotkania przy Wielkanocnym stole z rodziną, spowodowało, że Polacy posłuchali tych nawoływań. Chyba jednak nikt się nie spodziewał, że zmiany w zachowaniu użytkowników portali będą aż tak duże:

Advertisement
NAS Analytics TAG

Strona

Liczba wejść

Udział w ruchu TOP 5

Scigacz.pl

404 157

51%

Swiat-Motocykli.pl

106 362

13%

Jednoslad.pl

100 952

13%

Motocykl-online.pl

94 206

12%

Motormania.com.pl

84 503

11%

W sumie

790 180

100%

Na wykresie w systemie SimilarWeb dane te w podziale na poszczególne zidentyfikowane źródła ruchu wyglądają następująco: 

Similar Web channels

 

Źródło sukcesów i porażek poszczególnych stron można znaleźć również w badaniu SimilarWEB. Największe na świecie agregatory treści, takie jak Google, Facebook czy Yahoo, mają nie tylko największą na świecie liczbę użytkowników, ale również są źródłem największej liczby wejść na inne strony w internecie. Aktywność na platformach społecznościowych i w wyszukiwarkach przekłada się wprost na liczbę osób, odwiedzających stronę. W kwietniu udział w ruchu na poszczególnych platformach wyglądał następująco:

 

similar web struktura ruchu

 

Po kontrowersjach, związanych z aktywnością niektórych stron motocyklowych w lutym, kiedy to dla niektórych z nich SimilarWEB w pojedyncze dni szacował jednodniowe skoki ruchu na poziomie setek tysięcy wejść (o czym pisaliśmy w podsumowaniu danych za luty tutaj: https://www.scigacz.pl/Dane,o,ogladalnosci,portali,2020,37789.html), istotna stała się struktura ruchu na poszczególnych stronach. Dlatego analizę popularności portali warto zaczynać od sprawdzenia poziomu ruchu ze zweryfikowanych źródeł. Dane te są podawane w ujęciu szacunkowym w badaniu kanałów marketingowych (Marketing Channels Similar Web), które zaprezontowaliśmy powyżej.

Po zastanawiających wynikach niektórych stron w lutym sytuacja wróciła do normalnej dla polskiego internetu. W tej chwili struktura ruchu na poszczególnych stronach jest bardzo podobna i zbliżona do średniej dla internetu, podawanej w ogólnopolskich badaniach Gemius:

 

dystrybucja na urzadzenia

 

Jeżeli rozszerzymy badanie o wszystkie źródła ruchu, również te, których nie udało się precyzyjnie zidentyfikować systemowi SimilarWeb, to proporcje w ruchu są niemal identyczne jak w przypadku ruchu ze zidentyfikowanych źródeł. W kwietniu 2020, całkowity ruch szacowany przez SimilarWEB na poszczególnych stronach wyglądał następująco:

 

calkowity ruch portali motocyklowych kwiecien 2020

 Również w tym przypadku ponad 50% wszystkich wejść na największe w Polsce portale motocyklowe miało miejsce na Ścigacz.pl. Łącznie, w kwietniu, Ścigacz.pl odnotował więc więcej wejść, niż pozostałe 4 portale razem wzięte. 

Statystyki ruchu na mniejszych stronach motocyklowych

Popularność internetu przełożyła się na liczbę stron, które w internecie piszą o motocyklach. Powyżej podajemy dane dla 5 największych portali. Jeżeli spojrzymy na szacowany przez SimilarWeb CAŁKOWITY ruch na pięciu mniej popularnych stronach, to mamy tutaj następującą sytuację:

 

strony 6 10 ruch calkowity

 

Wśród mniej popularnych w Polsce stron o motocyklach tylko dwie maja na tyle duży ruch, aby badanie SimilarWEB mogło wiarygodnie oszacować ich dzienną liczbę odwiedzin. Dlatego w danych o ruchu całkowitym prezentowana jest popularność tylko Motobanda.pl i Motovoyager.net. Szacując ruch na stronach z drugiej piątki można posiłkować się całkowitą liczbą szacowanych wizyt ze zidentyfikowanych źródeł:

 

struktura ruchu 6-10

 

To, jakie źródła są identyfikowane dla poszczególnych stron przez SimilarWeb, widać na poniższym wykresie:

 

zrodla ruchu 6-10

 

Duża dysproporcja miedzy najmniejszymi stronami i tymi największymi jest widoczna na poniższym wykresie. Ta dysproporcja jest powodem, dla którego prezentowane dane ograniczamy do pięci największych stron o motocyklach jako tych, które maja największy wpływ na opinie motocyklistów w Polsce. 

 

strony 6 10 ruch calkowity i scigacz

 

Bardzo dziękujemy użytkownikom Ścigacz.pl za zainteresowanie, jakim obdarzyli nas w kwietniu 2020. Uruchamiamy projekt lato na torze, w ramach którego będziemy spotykali się z Wami regularnie na torze Modlin: https://www.youtube.com/watch?v=hxtWRO5EEL4 . Zwiększymy też naszą obecność na zlotach i imprezach motocyklowych. Naszym priorytetem jest szybkie reagowanie na wiadomości, jakie otrzymujemy w serwisach społecznościowych. Będziemy też robili więcej filmów z udziałem naszych fanów i czytelników. Mamy nadzieję, że te wszystkie działania sprawią, iż dobrze ocenicie naszą reakcję na okazane przez Was zainteresowanie i Ścigacz.pl będzie w dużej mierze Waszą platformą do wypowiadania się o motocyklach.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę