tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Koniec V-twinów w SV650 i V-Stromie 650. Suzuki zast±pi je rzêdówkami, na razie bez turbo
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Koniec V-twinów w SV650 i V-Stromie 650. Suzuki zast±pi je rzêdówkami, na razie bez turbo

Autor: Raff 2020.08.24, 14:38 Drukuj

Dwucylindrowa rzędówka o pojemności 700 cm3 może wkrótce zastąpić popularnego V-twina Suzuki. Producent złożył właśnie dokumentację patentową na nową jednostkę napędową.

Radziej od Suzuki, swoje motocykle pokazuje chyba tylko brytyjski CCM. Producent przyzwyczaił nas do tego, że każda nowość, choćby składana z kilku innych modeli, jest przez nas wyczekiwana i budzi emocje. Ba! nawet te, które nie wyszły poza stadium konceptu wciąż wywołują u nas gęsią skórkę.

NAS Analytics TAG

Tak jest z modelem Recursion, który miał trafić do produkcji już lata temu. Napędzany turbodoładowaną jednostką 700 cm3 motocykl był prawdziwym powiewem świeżości w ofercie producenta i zapowiedzią powrotu do kultowej w latach 70. technologii wykorzystującej spaliny jako źródło napędu turbiny.

Jak dotąd Recursion pozostaje jednak tylko w sferze planów. Co innego silnik - nad nim trwają cały czas prace. Najnowsza dokumentacja patentowa, złożona w japońskim urzędzie wskazuje, że Hamamatsu przygotowuje nową jednostkę napędową, która, przynajmniej na początku, zastąpi V-twiny w SV650 9 V-Stromie 650.

Jeśli jednak już zacieracie ręce z myślą o uturbionym sztormiaku, musimy was zmartwić. Motor, nad którym pracuje Suzuki pozbawiony jest tego rozwiązania. Wszystko wskazuje na to, że, choć jego budowa umożliwia zastosowanie doładowania, głównym celem inżynierów było zapewnienie odpowiednich norm ekologicznych.

Na szkicach, załączonych do wniosku, w oczy rzuca się przede wszystkim katalizator umieszczony na ukos przed silnikiem. Takie jego umiejscowienie umożliwia szybsze nagrzanie, a co za tym idzie, łatwiejsze osiągnięcie temperatury roboczej. Wniosek - silnik w wersji bez turbo szykowany jest na trudne czasy, jakie niesie ze sobą norma euro 5.

Niewykluczone jednak, że projektowana jednostka napędowa będzie bazą dla wersji doładowanej, która pojawi się w przyszłości. Na razie dwucylindrowy, wolnossący silnik trafi zapewne do dwóch przebojów Suzuki - SV650 i V-Stroma 650 lub ich następców. Przykład Yamahy Tenere 700 pokazuje, że rzędowe dwójki też nie mają się czego wstydzić.

Więcej informacji o motocyklach suzuki znajdziesz na stronie suzuki.pl/moto

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê