Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze@Tomasz, dokładnie. Autor artykułu po raz kolejny nie przeanalizował tematu dokładnie. Skoro już pojawia się Prawo o ruchu drogowym, to wystarczy zajrzeć do załącznika nr 2 tej ustawy, gdzie jak byk stoi, że motocykl trójkołowy to pojazd z homologacją L5e. Zatem uchwalony przepis rozpatrujemy w związku z całym stanem prawnym - polskim i UE, a nie w oderwaniu od niego. Zwłaszcza że posłowie Kukiz 15 w uzasadnieniu przywoływali dyrektywę unijną a homologacji. Co więcej, niektórzy dealerzy Yamaha w tym całym zamieszaniu nagabują klientów na Nikena, który ma L3e. Jak ktoś spowoduje tym wypadek, to będzie miał problemy z ubezpieczeniem, jeśli nie zarzut o prowadzeniu pojazdu bez uprawnień, bo to nie będzie problem dociec prawdy. Tak czy inaczej - Ministerstwo powinno wydać komunikat oficjalny i rozwiać te wątpliwości.
OdpowiedzW przypadku tego pojazdu każde koło ma własną niezależną oś. To dyskwalifikuje ujęcie tego motocykla w kategorii homologacyjnej L3e. Zobaczymy co z tego wyniknie.
OdpowiedzI jeszcze jedno - Niken ma homologację L3e a nie L2e. L3e to motocykl jednośladowy lub motocykl mający parę kół na osi, których rozstaw nie przekracza 460 mm (tzw. koła bliźniacze / podwójne - traktowane jak jedno koło). Ścigacz.pl - jeśli macie wątpliwości, poproście ogarniętego radcę prawnego kumatego w przepisach UE o przeanalizowanie tego problemu - od przepisów polskich i unijnych oraz intencję samego ustawodawcy. Dokumenty poszczególnych etapów procedury legislacyjnej w Sejmie i Senacie są przecież oficjalnie dostępne na stronach tych instytucji.
OdpowiedzW przypadku tego pojazdu każde koło ma własną niezależną oś. To dyskwalifikuje ujęcie tego motocykla w kategorii homologacyjnej L3e. Zobaczymy co z tego wyniknie.
OdpowiedzAle tu nie ma co dywagować o homologacji. Wszystko jest uregulowane. Według dyrektywy UE z 2013 roku motocykl wyposażony na jednej osi w dwa (lub więcej) koła o rozstawie mniejszym niż 460mm, jest jednośladem. Takie koła - tzw. koła bliźniacze w przepisach traktowane są jako jedno. Niken ma rozstaw 410mm, ergo - nie jest motocyklem trójkołowym. Amen. PS. Homologacja na motocykl to L3e, nie L2e, jak piszecie.
OdpowiedzW przypadku tego pojazdu każde koło ma własną niezależną oś. To dyskwalifikuje ujęcie tego motocykla w kategorii homologacyjnej L3e. Zobaczymy co z tego wyniknie.
Odpowiedz