tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Komentarze do: Szansa dla trójkołowców. Posłowie pracują...
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: PIN 13/03/2018 18:17

Drogi Kolego, spokojnie, może bez obrażania. Napisałem ogólnie o tych krajach, bez wchodzenia w detale, jakie konkretnie pojazdy trójkołowe w danym kraju mogą być prowadzone przez posiadaczy kat. B, bo to temat rzeka. Do Twojej wiadomości - tak, wiem o kursie, który należy zdawać we Francji, tak jak w przypadku motocykli 125 cm3 dla kat. B. Zacznijmy jeszcze od tego, że mogą być dwie sytuacje: 1. W danym kraju jest przepis prawny uprawniający posiadaczy kat. B do prowadzenia motocykli trójkołowych klasy l5e (mogą być też dodatkowe ograniczenia, o których wspomniałeś). 2. W danym kraju nie ma przepisu uprawniającego posiadaczy kat. B do prowadzenia motocykli trójkołowych, ale przepisy dają łatwą możliwość zarejestrowania takiego motocyklu trójkołowego jako trójkołowego pojazdu samochodowego (jeśli spełnia odpowiednie warunki), który kwalifikuje się pod kat. B/B1. W grupie państw nr 1 są Hiszpania, Włochy, Czechy itd., natomiast przykładem państwa z grupy nr 2 są... Niemcy. Tam były przypadki rejestrowania takich pojazdów jak Piaggio MP3 czy Gilera Fuoco jako PKW (Personenkraftwagen). "Samochodowa" wersia MP3 to bardziej wysunięte kierunkowskazy, pedał hamulca tylnego, dodatkowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz szerszy rozstaw kół. Dlatego przed sporem, co wolno a co nie, najpierw trzeba rozróżnić - czy dany pojazd jest homologowany jako motocykl trójkołowy (i tu możemy dyskutować, czy można prowadzić go w kraju z uprawnieniami kat. B na l5e), czy jako jako pojazd trójkołowy kat. B1/B. Jeśli to drugie, to dodatkowe uprawnienia na motocykle trójkołowe nie mają znaczenia. Nas w tym przypadku interesuje propozycja Kukiz'15, nawiązująca do dyrektywy praw jazdy z 2006, która zawiera następujący zapis w art. 6 ust. 3 a): "W odniesieniu do kierowania pojazdami na własnym terytorium państwa członkowskie mogą przyznać następującą równoważność kategorii: "prawo jazdy kategorii B uprawniające do kierowania motocyklami trzykołowymi uprawnia do kierowania motocyklami trzykołowymi o mocy ponad 15 kW, o ile posiadacz prawa jazdy kategorii B ma co najmniej 21 lat. Nie ma tu mowy o dodatkowych ograniczeniach dla kierujących tymi pojazdami. Ta sama dyrektywa definiuje „motocykl trzykołowy” następująco: oznacza pojazdy posiadające trzy koła umieszczone symetrycznie, zdefiniowany w art. 1 ust. 2 lit. c) dyrektywy 2002/24/WE A w dyrektywie z 2002 r. jest zapisane: "motocykle trzykołowe, to jest pojazdy posiadające trzy koła umieszczone symetrycznie (kategoria L5e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nie większej niż 45 km/h." Wniosek jest taki, że istnieje prawna możliwość (w świetle przepisów unijnych) do wprowadzenia uprawnienia dla posiadaczy kat. B do prowadzenia motocykli trójkołowych kat. l5e, o symetrycznym rozmieszczeniu kół. Kwestia jeszcze, jakie dodatkowe ograniczenia wprowadzi nasz ustawodawca, o ile ten przepis zostanie zaakceptowany.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę