Kolejna nowa opona Pirelli dla klasy Moto2. Co przywiezie producent na Grand Prix Wielkiej Brytanii?
W dniach 23-25 maja odbędzie się Grand Prix Wielkiej Brytanii, rozgrywane na legendarnym torze Silverstone. Z tej okazji zawodnicy klasy Moto2 otrzymają od Pirelli nową tylną oponę, która jest mieszanką rozwojową. Jakie ogumienie dostarczy włoski producent?
Podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii Pirelli przywiezie zawodnikom Moto2 nową tylną oponę z miękką mieszanką w specyfikacji rozwojowej E0125. Może być użyta jako alternatywa dla SC0. Różnica tkwi w strukturze, która ma zapewnić jeszcze lepszą stabilność i tym samym także równe osiągi podczas całego wyścigu.
Specyfikacja E0125 jest zupełną nowością dla zawodników Moto2, ponieważ nie była wcześniej testowana. Zawodnicy otrzymają też standardowe opony, które mają stanowić punkt odniesienia i będą mogli bezpośrednio porównać oba rozwiązania, by docenić różnice pomiędzy nimi. Będą mogli je połączyć z miękkimi SC1 lub pośrednimi SC2 z przodu.
Zawodnicy Moto2 i Moto3 będą mieli do dyspozycji 4 opcje opon - 2 na przód i 2 na tył, a łączna alokacja wynosi 8 opon. Zgodnie z zasadami będą mogli użyć maksymalnie 17 opon - 9 na tył i 8 na przód. Dodatkowo będą opony deszczowe i każdy dostanie 5 sztuk na przód i 6 na tył.
- Grand Prix Wielkiej Brytanii będzie dla nas przede wszystkim okazją do zebrania cennych danych i informacji na temat nowej specyfikacji E0125 dla zawodników Moto2, rozwojowej opony tylnej, która używa tej samej mieszanki co standardowa opona miękka, ale ma inną strukturę, żeby jeszcze bardziej poprawić wyniki osiągane z SC0. Swoją drogą, standardowa opona SC0 również została niedawno zaktualizowana przez wprowadzenie dotychczasowej rozwojowej mieszanki D0640. Może się wydawać dziwne, że niedługo później Pirelli zdecydowało się przywieźć nową miękką mieszankę, ale to nie powinno dziwić, poneiważ nasze działania związane z rozwojem opon ciągle trwają, dzięki czemu zawodnicy i klienci mogą korzystać z najnowszych rozwiązań technologicznych z zakresu komponentów, mieszanek i struktur. Jeżeli pogoda pozwoli, to zobaczymy nową miękką mieszankę w akcji na Silverstone i będziemy mogli zgromadzić informacje cenne dla dalszego rozwoju - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych Pirelli.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze