Kawasaki zmienia logo. KHI ogłosiło Kawasaki Motors Limited jako nowy podmiot odpowiedzialny za działalność motocyklową
Kawasaki ma od kilku lat doskonałą passę. Od 2017 roku marka odnotowała wzrost sprzedaży o 80 procent, ale to nie wszystko, bo klientów nie tylko przybywa, ale są również co raz młodsi.
Doskonała perspektywa na przyszłość przekonała szefów koncernu, którego dochody pochodzą głównie z przemysłu ciężkiego, do uważnego przyjrzenia się motocyklowej gałęzi przedsiębiorstwa. Zdecydowano o zmianach, które obejmą również charakterystyczne logo Kawasaki.
Kawasaki Heavy Industries to gigant, który powstał pod koniec lat 70. ubiegłego wieku z połączenia trzech przedsiębiorstw: Kawasaki Dockyard, Kawasaki Rolling Stock Manufacturing i Kawasaki Aircraft. Motocyklowa działalność koncernu została zapoczątkowana w jeszcze na początku lat 60. W ramach Kawasaki Aircraft, czyli lotniczej odnogi firmy.
Ekspansja motocykli japońskiej marki rozpoczęła się piętnaście lat później, od wejścia na rynek amerykański. Obecnie Kawasaki należy do wielkiej czwórki (obok Hondy, Yamahy i Suzuki), która kontroluje ponad połowę światowego rynku motocyklowego.
Ale po ostatnich sukcesach KHI ogłosiło Kawasaki Motors Limited jako nowy podmiot odpowiedzialny za swoją działalność motocyklową. Kawasaki Heavy Industries zdecydowało się na wprowadzenie wydzielonej spółki motocyklowej po tym, jak marka niemal podwoiła sprzedaż w ciągu ostatnich czterech lat.
Klienci Kawasaki są również coraz młodsi. Japońska firma ujawniła, że liczba motocyklistów w wieku 20 lat wzrosła od 2017 roku aż o 60 procent. Jeszcze przed ogłoszeniem Kawasaki Motors Limited jako udzielnego podmiotu, firma naciskała na rozbudowę fabryk w USA i wydała około 265 milionów dolarów na projekty globalnej ekspansji.
Aby uczcić nową tożsamość korporacyjną, Kawasaki Motors Limited będzie posługiwać się nowym logo, a w zasadzie znakiem, który znamy z pokładu Ninja H2 i H2R od debiutu w 2014 roku.
Dokładnie siedem lat temu Kawasaki Heavy Industries zdecydowało się użyć swojego ikonicznego symbolu River Mark jako oficjalnego logo dla H2 i H2R. Jest to mocno stylizowany projekt, który opiera się na japońskiego kanji, czyli jednym ze znaków stanowiących element pisma japońskiego, w tym przypadku oznaczającego "rzekę". Czy to oznacza, że Kawasaki zaleje przeciwników?
W wielkiej historii Kawasaki znak ten zadebiutował po raz pierwszy w latach 70-tych XIX wieku. Pierwotnie widniał na banderach statków należących do Kawasaki Tsukiji Shipyard, czyli firmy, która z czasem przekształciła się w Kawasaki Heavy Industries.
Biorąc pod uwagę najnowszą historię, użycie tego znaku jako nowego logo Kawasaki Motors Limited wydaje się być jasnym oświadczeniem woli.
Chociaż doskonale wiemy, że nie każdy motocykl może być tak ekscytujący, jak globalna premiera H2 i H2R, trudno nie postrzegać tego wyboru jako rzucenie rękawicy konkurentom Kawasaki. Ale czy "zieloni" sprostają bardzo wysokim oczekiwaniom, które właśnie sobie postawili?
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze