tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki Ninja 650: opis, dane techniczne, cena - zobaczysz go na targach WMS 2020!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kawasaki Ninja 650: opis, dane techniczne, cena - zobaczysz go na targach WMS 2020!

Autor: Redakcja 2020.03.23, 09:52 5 Drukuj

Drapieżny i dynamiczny, ale jednocześnie lekki, ekonomiczny i praktyczny na co dzień. Kawasaki Ninja 650 to idealny miks maszyny sportowej i miejsko-turystycznej, który w roku modelowym 2020 zyskał nie tylko jeszcze bardziej drapieżny wizerunek, ale też solidną porcję nowoczesnej elektroniki. 

Połączenie cech motocykla sportowego i maszyny do codziennego użytku nie jest łatwą sprawą. Ostre przecinaki napędzane wysokoobrotowymi silnikami, z bardzo wymagającą pozycją kierowcy niezbyt dobrze spisują się w mieście, ponadto do ich prowadzenia potrzebne są już poważne umiejętności. Z drugiej strony wielu, szczególnie młodych kierowców, nie chce rezygnować z mocnego wizerunku oraz sportowych emocji nie tylko w czasie codziennych dojazdów, ale też weekendowych wypadów. Specjalnie dla nich stworzono Kawasaki Ninja 650 - motocykl średniej klasy pojemnościowej, jednak wystylizowany i wyposażony na bardzo wysokim poziomie.

Budowa

Kawasaki Ninja 650 zbudowane jest na kratownicowej ramie stalowej o dużej wytrzymałości. Motocykl utrzymany jest w konwencji lekkiej maszyny sportowo-turystycznej - wyposażony jest w obszerną owiewkę z zaprojektowaną na nowo szybą oraz nowymi lampami LED. Kierownica i pozycja kierowcy to idealny kompromis między supersportowym Ninja ZX-6R, a nakedem Z650, z którym Ninja 650 dzieli ramę i napęd. W kokpicie zamiast tradycyjnych zegarów znalazł się kolorowy wyświetlacz TFT.

Zawieszenie Kawasaki Ninja 650 zbudowane jest ze sprawdzonych komponentów. Z przodu pracuje widelec teleskopowy o średnicy goleni 41 mm i skoku 125 mm, a z tyłu poziomy amortyzator Back-Link z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, o skoku 130 mm. Hamulec przedni to dwie faliste tarcze o średnicy 300 mm z 2-tłoczkowymi zaciskami, z tyłu mamy jedna tarczę 220 mm z pojedynczym zaciskiem. Układ hamulcowy wyposażony jest w system ABS.

Motocykl waży tylko 193 kg, a jego siedzisko znajduje się na wysokości 79 cm nad ziemią. Nie jest więc kłopotliwy w opanowaniu nawet dla kierowców o mniejszych gabarytach. Z kolei dzięki optymalnemu ustawieniu podnóżków oraz odpowiednio ukształtowanemu zbiornikowi paliwa wygodną pozycję do jazdy znajdą również wysocy motocykliści.

Silnik

Za napęd Kawasaki Ninja 650 odpowiada nowoczesna dwucylindrowa jednostka rzędowa o pojemności 649 cm3, chłodzona cieczą. Ośmiozaworowy silnik z wtryskiem paliwa i  podwójnym wałkiem rozrządu spełnia obecnie wymogi normy Euro 4. Jednocześnie dzięki nowemu układowi wydechowemu z większym katalizatorem oraz nowemu układowi ECU jest on przygotowany do normy Euro 5.

Do dyspozycji kierowcy jest 68 KM mocy i 64 Nm momentu obrotowego. Z silnikiem współpracuje 6-biegowa manualna skrzynia. Jednostka napędowa Kawasaki Ninja 650 charakteryzuje się mocnym dolnym i średnim zakresem obrotów, jest przy tym łatwa w kontroli. Bardzo dobrze sprawdza się w warunkach miejskich, a na górskich winklach również potrafi pozytywnie zaskoczyć. Jest również bardzo ekonomiczna. Dostępna jest również wersja motocykla przystosowana do wymogów prawa jazdy kat. A2.

Nowości i wyposażenie

Kawasaki Ninja 650 na rok modelowy 2020 otrzymało nową, drapieżną owiewkę. Przednia szyba jest nieco niższa, przez co bardziej pasuje do sportowego charakteru motocykla. Jest jednocześnie ustawiona bardziej pionowo, dzięki czemu wciąż skutecznie chroni kierowcę przed wiatrem.

Duże walory estetyczne i użytkowe ma nowe oświetlenie Kawasaki Ninja 650. Przednia lampa LED ma nie tylko agresywny kształt, ale też świeci bardzo jasnym i mocnym światłem. Tylne czerwone diody tworzą z kolei efektowną literę X.

W kokpicie pojawiła się zupełna nowość w tej klasie motocykli - kolorowy wyświetlacz TFT. Przekazuje on kierowcy bardzo estetyczny i czytelny zestaw informacji, można w nim ponadto ustawić dwa różne schematy kolorów - dzienny i nocny. Wyświetlacz posiada ponadto wbudowany moduł bluetooth, dzięki któremu może bezprzewodowo łączyć się ze smartfonem. Korzystając z dedykowanej aplikacji Rideology można odczytywać parametry maszyny, zmieniać niektóre ustawienia, a także zapisywać przejechane trasy.

W Kawasaki Ninja 650 na rok modelowy 2020 zadbano również o pasażera. Jego siedzisko jest teraz bardziej obszerne, co przekłada się na wyższy komfort podróży. Motocykl fabrycznie wyjeżdża na bardzo dobrych oponach Dunlop Sportmax Roadsport 2, które zapewniają przyczepność i poczucie bezpieczeństwa na każdym rodzaju asfaltu - również zimnym i mokrym.

Motocykl dla każdego

Nowa Ninja 650 będzie znakomitym wyborem dla osób poszukujących lekkiego, zwinnego motocykla o sportowym wyglądzie i charakterze, który jednocześnie będzie ekonomiczny,  łatwy w utrzymaniu i wygodny nawet na dłuższych przelotach. Nie przeraża mocą początkujących kierowców, a tym bardziej doświadczonym zapewnia masę frajdy na na ciasnych zakrętach, które są jego żywiołem. Kawasaki Ninja 650 to również tajna broń w manewrach typowo miejskich. Smukła sylwetka, wysoka zwrotność i łatwy w kontroli silnik pozwalają na łatwe przeciskanie się w korkach.

Ninja 650 zachęca również ceną. Kosztuje 34500 zł, oferując w zamian najnowocześniejsze rozwiązania w swojej klasie i wysoką jakość gwarantowaną przez Kawasaki.

O egzemplarz testowy motocykla pytajcie w szerokiej sieci dealerskiej japońskiej firmy. Kawasaki Ninja 650 będziecie mogli również zobaczyć na żywo w czasie najbliższych targów Warsaw Motorcycle Show, które odbędą się w dniach 5-7 czerwca w Nadarzynie pod Warszawą.

Więcej informacji o motocyklach Kawasaki znajdziecie na stronie www.kawasaki.pl

Dane techniczne

silnik: 2-cylindrowy, rzędowy DOHC, 8-zaworowy
pojemność skokowa: 649 cm3
średnica x skok tłoka: 83 x 60 mm
moc: 68 KM przy 8000 obr/min
moment obrotowy: 64 Nm przy 6700 obr/min
system paliwowy: wtrysk 2x36 mm z podwójnymi zaworami dławiącymi
system chłodzenia: ciecz
smarowanie: wymuszone, półsucha miska olejowa
rozrusznik: elektryczny
skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
sprzęgło: wielotarczowe, mokre
przeniesienie napędu: łańcuch
rama:  kratownicowa, stalowa
zawieszenie przednie: widelec teleskopowy 41 mm, skok 125 mm
zawieszenie tylne: amortyzator centralny Backlink regulowany, skok 130 mm
hamulec przedni: 2 tarcze 300 mm, 2-tłoczkowe zaciski, ABS
hamulec tylny: tarcza 220 mm, zacisk 2-tłoczkowy, ABS
opona przednia: 120/70ZR17M/C (58W)
opona tylna: 160/60ZR17M/C (69W)
systemy dodatkowe: ABS, wyświetlacz TFT z bluetooth
długość/szerokość/wysokość: 2,055 x 740 x 1145 mm
rozstaw osi: 1410 mm
prześwit: 130 mm
masa: 193 kg
wysokość siedzenia: 790 mm
zbiornik paliwa: 15 l
normy emisyjne: Euro 4
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Tagi
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę