Kask Impex MQS wycofany ze sprzeda¿y we Francji. By³ dostêpny w takich sieciach jak Carrefour i Auchan
Kask motocyklowy wyprodukowany przez firmę Impex i dystrybuowany w sklepach Feu Vert, Bricomarché, Super U, Hyper U, Carrefour, Auchan, Etape Auto i Intermarché, został wycofany na prośbę producenta. Produkt musi zostać zwrócony, a wszyscy klienci odzyskają swoje pieniądze. Co się stało?
Impex MQS został wprowadzony do sprzedaży 1 października 2018 roku na terenie całej Francji w sklepach wielu sieci. Od tego czasu można go było wrzucić do koszyka z zakupami obok mąki, dżemu, czy rosołu w kostkach. Klienci mogli zdecydować się na dwa warianty: z szaro-czarnym zdobieniem w rozmiarze S i XL oraz biało-niebieskim w rozmiarze M.
Jednak nabywcy, którzy zakupili pełnotwarzowy model MQS dystrybuowany w kilku dużych sklepach detalicznych, muszą go teraz zwrócić. Producent poinformował o potencjalnie niebezpiecznej wadzie produktu. Usterka jest nietypowa. Otóż istnieje "ryzyko obrażeń związanych z brakiem konserwacji hełmu, co może zmniejszyć skuteczność ochrony w przypadku uderzenia".
Stosowna informacja pojawiła się na publicznym, francuskim serwisie Rappel Conso, zamieszczającym ostrzeżenia o niebezpiecznych produktach. Co oznacza formułka wyjaśnia zastosowana przez producenta?
Najpewniej chodzi o przedwczesne starzenie się produktu. Mówiąc obrazowo, został wykonany z wątpliwej jakości materiałów, a to oznacza, że czynniki zewnętrzne, na przykład promieniowanie UV, lub po prostu czas, zmieniają jego parametry tak znacząco, że nie nadaje się do dalszego użytkowania.
To możliwe, tak samo jak wydawałoby się mało znaczący szczegół, tj. blednące kolory. Nie jest jednie problem estetyczny. Znikające kolory mogą oznaczać zmiękczenie materiału z jakiego wykonany jest dany element.
Dodajmy jeszcze, że wielu specjalistów zaleca wymianę kasku nawet co 2 do 5 lat, stosownie od intensywności użytkowania i właśnie… pielęgnacji. Osobnym zagadnieniem pozostaje pytanie, kto rzeczywiście wymienia kask po dwóch sezonach?
Klienci, którzy zakupili pechowy model, nie powinni ponownie używać kasku. Mogą natomiast zadzwonić do działu obsługi konsumenta Impexu pod numer 04 76 32 69 37. Producent gwarantuje zwrot kosztów zakupu produktu.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze