KTM EXC Champions oraz Husqvarna Heritage zmiany na rok 2025. Test limitowanych edycji
Testy najnowszych i limitowanych edycji motocykli enduro na rok 2025 odbyły się na przepięknym obiekcie w Brnie przy torze Brno Circuit, gdzie przy słonecznej pogodzie mieliśmy do dyspozycji dwie pętle. Jedna z elementami SuperEnduro, a druga to bardzo techniczna trasa enduro, także mogliśmy sprawdzić motocykle w dobrych, przyczepnych, jak i mokrych, leśnych warunkach.
Zacznijmy od KTM EXC Champions na rok 2025
Seria KTM EXC Champions została stworzona, aby uhonorować mistrzów oraz dominację KTM w seriach FIM Hard Enduro oraz EnduroGP. A dorobek tej marki jest imponujący. Od pierwszego tytułu w 1974 roku po dziś, KTM zdobył ponad 340 tytułów mistrzowskich!
W ofercie KTM EXC Champions Edition na rok 2025 znajduje się kilka modeli. Motocykle z silnikami dwusuwowymi to KTM 250 EXC oraz KTM 300 EXC. Po stronie czterosuwowych silników mamy do wyboru: 250 EXC-F, 350 EXC-F, 450 EXC-F oraz 500 EXC-F.
Co dodatkowego znajdziemy w wersji Champions Edition w porównaniu do zwykłej serii KTM Enduro?
- grafika fabryczna Red Bull KTM Factory Racing
- pomarańczowa rama
- zestaw ochronny ramy
- rączki ODI Lock-on
- pomarańczowe fabryczne pokrycie siedzenia
- przełącznik MAP
- pomarańczowy ściągacz osi przedniej
- półpływająca przednią tarcza hamulcowa
- tylna zębatka Supersprox Stealth
- płyta ochronna
- wentylator chłodnicy
- opony Michelin Enduro.
Jazda nowymi KTM EXC Champions 2025 i moje wrażenia
KTM EXC 250 2T Champion
Myślę że jest to dobry motocykl dla początkujących zawodników, którzy zaczynają przygodę z motosportem. Spokojny i wyrozumiały dla kierowcy na otwarcia gazu, jak również całkiem przyjemny w prowadzeniu. Zaletą na pewno jest tutaj, przy mega technicznych elementach, miękkie zawieszenie, które chodzi jak masełko. Choć wiadomo, zawieszenie zawsze można i warto zmodyfikować pod siebie.
KTM 300 EXC 2T Champion
Szybki i zwinny. Dobry moment obrotowy oraz równa liniowa moc bardzo ułatwia jazdę w różnorodnym terenie - jeden z lepszych motocykli w pomarańczowej stawce. Dysponuje sporą mocą i świetnie się spisuje zarówno na szybszych, jak i wolniejszych odcinkach.
KTM 450 EXC-F Champion
To już toporny motocykl, więc niełatwo się prowadzi na technicznych wolnych elementach. Zaletą na pewno jest spora, równa moc - liniowa progresywna - szczególnie na agresywniejszej mapie, przy której track control bardzo się przydaje. Motocykle 4T są cięższe i bardziej stabilne, wiec mi dużo lepiej pasowały na szybszych odcinkach.
Husqvarna Heritage modele na sezon 2025
Wszystkie 10 modeli, 4 do motocrossu i 6 do enduro, to motocykle limitowanej edycji Heritage posiadające niebieskie osłony chłodnicy dostępne tylko w tej serii, wraz z pasującym przyczepnym pokrowcem na siedzenie. Ostatnim detalem jest niewątpliwie specjalna grafika, która czerpie inspirację ze szwedzkiego dziedzictwa marki.
Dzięki sześciu modelom enduro w ofercie Heritage motocykliści mają do wyboru maszyny dwusuwowe jak i czterosuwowe. Z tych pierwszych: TE 250/300,a z tych drugich: FE 250/350/450/501.
Najważniejsze elementy serii Heritage:
- wyjątkowa grafika,
- niebieskie osłony chłodnicy i niebieskie pokrycie siedzenia,
- zwinne podwozie zapewniające zwiększoną elastyczność i zwinność,
- mocowanie silnika zapewnia obliczony poziom elastyczności,
- wtrysk paliwa w silnikach 2T zapewnia najlepszą moc i komfort jazdy,
- wielofunkcyjny przełącznik wyboru mapy oferuje dwie mapy silnika oraz przyciski Quickshifter Traction, Launch Control we wszystkich modelach 4T,
- motocykle 2T wyposażone są w przełącznik map z dwiema mapami silnika,
- hybrydowa rama pomocnicza,
- wysokowydajne hydrauliczne układy sprzęgła i hamulcy Brembo,
- kierownica ProTaper i uchwyty ODI,
- rozrusznik elektryczny.
Jak się jeździło "Huskach"?
Pierwsze odczucie i różnica pomiędzy Husqvarną a KTM, to już moment, w którym wsiadłem na motocykl i poczułem niższe położenie motocykla. Dodatkowo hybrydowa rama tzw. ogon. Niby różnice nieduże, ale za to bardzo mocno wpływają na prowadzenie, więc jeśli chodzi o mnie to dostają duży plus! Również przez swoją konstrukcję mega dobrze można złapać motocykl kolanami, co pomaga w prowadzeniu szczególnie w ciasnych, wolnych elementach, gdzie potrzeba stać i kontrolować motocykl. A co za tym idzie, motocykl czytlenie przekazuje kierowcy informacje zwrotne.
Husqvarna FE 250
Bardzo zwinny i świetny w prowadzeniu lekki motocykl, który oddaje moc bardzo równo od osiągnięcia maksymalnego momentu obrotowego. W odróżnieniu do KTM, które są na pds, tutaj mamy Husqvarny na kiwaczce, co zmienia pracę amortyzatora, jak i całego motocykla - dla mnie na plus. Może to dlatego, że w motocrossie mamy właśnie taki system, więc współpraca zawieszenia wraz z podwoziem w Husqvarnach robi mega robotę
Husqvarna TE 300 Heritage
Bardzo płynny motocykl, a zarazem mocny. Płynnie przechodząc przez większość odcinków, czy to wolnych, czy szybszych. Mega zwinny, przez co prowadzenie jest łatwe i przyjemne. Jeśli chodzi o mnie, mógłbym powiedzieć że właśnie 300-tka czy 350-tka od Husqvarny zrobiły na mnie największe wrażenie. Głównie przez to, jak te motocykle pracują na trasie - nawet najtrudniejsze elementy pokonuje się dużo łatwiej. Jazda tymi motocyklami sprawiła mi wielką frajdę!
Moim osobistym zdaniem KTM 300 EXC 2T Champion i Husqvarna TE 300 Heritage wygrywają z tych wszystkich motocykli, jakie mogłem przetestować. W tych warunkach, które mieliśmy lekkość prowadzenia wraz z bardzo dobrą mocą najbardziej przypadły mi do gustu i zapewne te motocykle poleciłbym najbardziej. A czy KTM, czy Husqy to już jest bardzo indywidualna sprawa.
KTM EXC Champions. Tak wygl±daj± modele na sezon 2025:
KTM EXC Champions. Tak wygl±daj± modele na sezon 2025 - FOTORELACJAHusqvarna Heritage na rok 2025. Zdjêcia limitowanej serii enduro:
Husqvarna Heritage na rok 2025. Zdjêcia limitowanej serii enduro - FOTORELACJA
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze