tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM 990 Duke R na rok 2025. Jeszcze więcej mocy i technologii, żeby skarcić konkurencję
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

KTM 990 Duke R na rok 2025. Jeszcze więcej mocy i technologii, żeby skarcić konkurencję

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.11.02, 06:52 Drukuj

Tej jesieni KTM nie przestaje zasypywać nas nowościami. Tym razem producent przedstawił model 990 Duke w wersji R, który reklamuje hasłem "Skarć konkurentów mocniejszym nowym Duke 990 R". Jakie zmiany wprowadzają pomarańczowi wraz z wersją R?

W tym roku KTM obchodzi 30. urodziny serii Duke. To doskonały moment na przedstawienie modelu 990 Duke w wersji R, który nawiązuje kolorystyką do swojego przodka - 990 Super Duke R, a konkretnie do drugiej generacji, którą produkowano w latach 2011-2013.

NAS Analytics TAG

Dwucylindrowy silnik o pojemności 947 cm3 ma moc zwiększoną o 7 KM. Choć motocykl nadal waży 190 kg w stanie gotowym do jazdy, to wprowadzono zmiany w ergonomii, żeby podnieść środek ciężkości. Wysokość siedziska i prześwit zostały podniesione o 15 mm.

Zwiększył się też skok zawieszenia i zmienił kąt wahacza. Teraz motocykl pozwala złożyć się w zakręcie o 3 stopnie więcej niż dotychczas. Z przodu zastosowano widelec WP APEX o skoku 143 mm. Średnica lag wynosi 48 mm, a więc o 5 mm więcej niż w 990 Duke. Producent zapewnia, że zwiększył sztywność przedniego zawieszenia o 34 proc. Skok tylnego zawieszenia zmniejszono o 10 mm i wynosi on teraz 140 mm.

Za hamowanie odpowiadają m.in. zaciski Brembo Stylema i pompa hamulca Brembo MCS. Zamontowano tarcze o średnicy 320 mm, a więc o 20 mm większej niż w standardowym modelu. Wreszcie mamy też opony Michelin POwer Cup 2, które założono na felgi z modelu 1390 Super Duke R.

W motocyklu znalazł się najnowszy wyświetlacz panoramiczny z systemem Android. Ekran TFT ma przekątną 8,88". Zmieniono też układ przełączników. Zmiany objęły również systemy wspomagające kierowcę i tu do dyspozycji będą m.in. Sport ABS i Supermoto+ ABS. Nowy KTM 990 Duke R trafi do salonów na początku 2025 r.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę