tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V-Strom 1000. M³ody Przystojniak vs Stary Wyjadacz
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V-Strom 1000. M³ody Przystojniak vs Stary Wyjadacz

Autor: S³awek Kamiñski, Maciek "Grafoman" Murañski 2019.06.26, 12:31 11 Drukuj

KTM 1290 Super Adventure R i Suzuki V-Strom 1000 to motocykle wyjątkowe, lecz pod zupełnie różnymi względami... Porównywanie tych dwóch jest zadaniem skrajnie trudnym, dlatego powierzyliśmy je dwóm nietuzinkowym chłopakom!

[Pierwsza opinia: Sławek Kamiński]

NAS Analytics TAG

Turystyczne Enduro. Takie motocykle lubię najbardziej. To dla mnie wzorzec wszystkiego. Wygody, niezawodności, trwałości i uniwersalności.

Oba motocykle mają w nazwie magiczne słowo Adventure. To prestiż, nadzieja i obietnica dobrej zabawy.

KTM 1290 Super Adventure R i Suzuki V-Strom 1000. Malkontenci twierdzą, że nie da się ich porównać. Dużo ich dzieli, za mało łączy. Postanowiliśmy to sprawdzić podczas szybkiego wypadu do Karpacza. Tam i z powrotem. W dwa dni. W sumie 1300 kilometrów jazdy autostradami, szutrami i po mieście. Były też cudowne serpentyny.

Rzeczywiście różnice okazały się spore. Silnik V2, to coś co ich łączy. Piszę " ich " bo to twardziele, po championach. Kochający przygodę.

Młody Przystojniak i Stary Wyjadacz. Są różni i świadomi swoich zalet i wad. Nie muszą ze sobą rywalizować.

Miałem nie zanudzać danymi technicznymi, ale nie będę odsyłał do internetu. KTM 1290 Super Adventure R i Suzuki V-Strom 1000 w liczbach wyglądają tak:

  KTM SUZUKI
Pojemność ccm 1290 1000
Moc KM 160 101
Moment Nm 140 101
Waga kg 214 232

Młody Przystojniak jest pięknie zbudowany, zupełnie jak współcześni herosi. Szeroko na górze i wąska na dole.

Stary Wyjadacz ma lekką nadwagę i jest trochę niemodny, ale wciąż daje radę. Jest pewien swoich zalet.

Młody nie ma wad i on o tym wie. Siła, kondycja, wygląd i mnóstwo nowoczesnych gadżetów. Wszystko na najwyższym poziomie.

Reflektor - LED, wyświetlacz TFT, skuteczna i ładna szyba, wygodne siedzenie. Kontrola trackcji, ABS , a nawet asystent ruszania pod górę.

Silnik zrobił na mnie ogromne wrażenie. Mocny i elastyczny, wyjątkowy. Jego przodkowie tacy fajni nie byli.

160 koni to nie jest za dużo. Przy 160 km/h Przystojniak dalej chętnie łamie przepisy. Jego koła 18 i 21 cali łatwo można obuć w offroadowe gumy.

Ale przy dużych prędkościach, dla poprawienia trakcji chciało by się 21 cali zmniejszyć do 19.

Powtarzając za klasykiem... przy moich 178cm wzrostu wszystko leżało jak ulał.

Stary Wyjadacz ma wszystko to co Młody, ale jest jakiś... inny. Kiedy Maciek stanowczo zażądał zmiany, trudno było rozstać się z Młodym.

Na początku było trudno. Moc tylko 101 koni, szyba nie chroni, kierownica brzydka, kanapa niewygodna i te niemodne tatuaże.

Stary jednak bardzo zyskuje przy bliższym poznaniu. Po paru kilometrach da się lubić, jest silny i wytrzymały. Czujesz, że nigdy nie zawiedzie.

Jego silnik choć ma tylko 101 koni jest wręcz wzorowo elastyczny. Stary jest naszpikowany nowościami, niczego mu nie brakuje.

Wyjadacz ma jedną wadę, dużo pali. Ale tylko jak zaczyna łamać przepisy. Przystojniak pali niewiele.

KTM 1290 Super Adventure R i Suzuki V-Strom 1000 nie są rywalami. Różnią się, ale są świadomi swoich zalet i wad.

Młodość czy Doświadczenie ? Wybierz sam ***

*** cena czyni cuda

[Druga opinia: Maciej „Grafoman” Murański]

Niczym rycerz na białym koniu... Nieeee, czekaj - na białym ogierze... Biało-pomarańczowym! Zeznał mój współtowarzysz, gdy po tysiącu przejechanych kilometrów zamieniliśmy się motocyklami...

Czy oznacza to, że w oczach przyjaciela dosiadając Suzuki prezentowałem się mniej
szykownie? Raczej nie, zwłaszcza, że z czystym sumieniem mogę się zrewanżować komplementem: onże red. Kamiński na V-Stroma wsiadł jak na swój własny. Odkręcił, i w kierunku zachodzącego słońca odjechał na tyle skutecznie, że dopiero po chwili, jakiejś bardzo długiej, udało mi się go dojść. I to mimo przytłaczającej przewagi mocy po stronie
KTMa.

Od razu też doszedłem dlaczego Sławek tak gonił, pędził, gnał gdy sam dosiadał 1290 Super Adventure R... Ten „motór” jedzie. Chętnie i z przyjemnością. Na szóstym biegu rozpędza się więcej niż zacnie. Można czuć się jedynie z lekka nieswojo oglądając bardzo wysokie cyfry na
wyświetlaczu prędkości. Suzuki pod tym względem było krzynę, mniej komfortowe.

Czytelnikom szanownym i wszystkim zainteresowanym należy się wyjaśnienie - na co dzień, jako entuzjasta wiodącej, amerykańskiej marki, jeżdżę „średnio półkowym” produktem fabryki z Milwakuee (i chwalę go sobie okrutnie wielce). Trasy, w tym autostrady zazwyczaj
pokonuję z prędkościami „statecznymi”.

Tym razem kolegów z różnych „Gangów Dzikich Wieprzy” braliśmy z boku niczym podmiot liryczny ze szlagieru naszego rokendrolowca parlamentarzysty Kukiza Pawła. Dla tych, co polecany hit znają, lub właśnie go wysłuchali: koniec naszej historii był zgoła inny, głównie dlatego, że nadludzkim wysiłkiem udało nam się NIE doprowadzić do sytuacji, gdy ratuje nas elektronika, którą obie sztuki są naszpikowane pod korek. Lecz może to być że ingerencji tejże nie udało nam się dostrzec.

Przy prędkościach wysoce autostradowych: szyba 1290 Super Adventure działa doskonale. Wentylacja działa i – eureka – po przymknięciu szybki i klapki przy szczęce robi się połowę ciszej. Na V-Stromie 35 stopni w słońcu, niezależnie od prędkości, wymuszało rozszczelnienie szybki i pootwieranie wszelkich otworów w kasku. Strasznie przepraszam inżynierów z Japonii – ciężko dojść do idealnego ustawienia szyby. Niemniej koledzy, w tym były właściciel poprzedniej wersji V-Stroma, zapewniają że takowe istnieje. Jestem skłonny im uwierzyć, lecz w tej kategorii prym wiodą Austriacy.

Więcej grzechów nie pamiętam – tj. w mojej opinii oba motocykle w drodze sprawują się więcej niźli ok. Z jedną, drobną, acz znaczącą uwagą. Jest wielce prawdopodobnie, każdy z nas na KTM-ie będzie skłonny pojechać dużo, dużo szybciej niż na Suzuki. Dosiadając V-Stroma 1000 goniłem dzielnie 1290 Supert Adventure - nawet bardzo dzielnie. Nie odstałem ni krzynę, lecz musiałem okupić się znaczącym zużyciem paliwa...

W mieście takiej różnicy nie ma. Jak powszechnie wiadomo parkingowe manewrowanie takim (takimi) motocyklami – nie daj Bóg na szutrze, pod górkę, z pasażerem - to nie jest fajna, łatwa i przyjemna sprawa. Remedium? Trzeba jechać przed siebie – wówczas wysoki środek ciężkości obu maszyn nie ma żadnego znaczenia (zechciejcie proszę wybaczyć truizm, spróbujcie a przyznacie mi rację). Również na winklach – oba motocykle składają się przecudnie.

I choć do 1290 Super Adventure musisz posiąść umiejętności baletnicy (na światłach dotykasz asfaltu czubkami paluszków, Suzuki jest tu nieco bardziej przyjazny) to miejski cruising jest fajny. Płyniesz nad dachami osobówek. Możesz, gdybyś był łobuziakiem – napluć na łysinę panu w Daewoo z otwartym szyberdachem (z mojego Harleya sięgnę jedynie lowelasa w 911). W praktyce oznacza to, że widzisz wszystko we wszystkich kierunkach, ba widzisz wszystko co potrzeba w lusterkach. Ok - pasażerka pyta co to jest za pojemnik na mocz przy kierownicy... W rzeczy samej zbiorniczek płynu nie jest najpiękniejszy, ale w sumie mało przeszkadza...

Reasumując: chyba lepiej jest nie wiedzieć jak używać austriackiego kłik i dałn sziftera, niż nie mieć pojęcia jak ustawić wysoką japońską szybę. Jeśli mi się obie rzeczy udały – to każdy jest w stanie to zrobić. Wielce jestem rad z obu maszyn. Zgadzam się z red. Kamińskim, że KTM to biały ogier. Propozycja by określić go mianem dzika upada (dziki bywają brzydkie raczej).

Stanęło na tym , że Suzuki V-Strom 1000 to od dziś „Bucefał”. Może i brzmi tak sobie, ale to przecież wierny rumak Aleksandra Wielkiego. Jestem przekonany, że Suzi zawiezie Cię choćby do Indii. I tam bynajmniej nie padnie...

Oba motocykle zupełni nie są z mojej bajki. Ani trochę. Dane mi było mocno wyjść ze swojej strefy komfortu. I jestem z tego rad. Do dziś banan nie schodzi mi z japy. Mam już na nie miejsce w garażu (w razie jakby co). Jeśli macie oddech finansowy – KTM 1290 Super Adventure R będzie Wasz, jeśli nie - brać Suzuki V-Stroma 1000. Nie ma bidy!

[zdjęcia: Marta Rybicka]

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 011KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 012
NAS Analytics TAG
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 010KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 058
KTM 1290 Super Adventure R 018Suzuki V Strom 1000 Adventure 003
KTM 1290 Super Adventure R 034KTM 1290 Super Adventure R 036
KTM 1290 Super Adventure R 046KTM 1290 Super Adventure R 047
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 005KTM 1290 Super Adventure R 016
KTM 1290 Super Adventure R 007KTM 1290 Super Adventure R 008
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 017KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 023
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 025KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 026
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 029KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 030
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 031KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 032
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 033KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 038
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 039KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 040
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 042KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 045
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 048KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 049
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 050KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 051
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 052KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 053
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 054KTM 1290 Super Adventure R 020
Suzuki V Strom 1000 Adventure 002KTM 1290 Super Adventure R 019
Suzuki V Strom 1000 Adventure 009Suzuki V Strom 1000 Adventure 027
Suzuki V Strom 1000 Adventure 028Suzuki V Strom 1000 Adventure 044
KTM 1290 Super Adventure R 013KTM 1290 Super Adventure R 021
KTM 1290 Super Adventure R 022KTM 1290 Super Adventure R 024
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 015KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 041
KTM 1290 Super Adventure R  014Suzuki V Strom 1000 Adventure 037
KTM 1290 Super Adventure R 057KTM 1290 Super Adventure R 090
KTM 1290 Super Adventure R 097KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 001
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 006KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 056
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 069KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 070
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 086KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 087
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 088KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 089
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 094KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 095
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 098Suzuki V Strom 1000 Adventure 055
Suzuki V Strom 1000 Adventure 091Suzuki V Strom 1000 Adventure 096
KTM 1290 Super Adventure RKTM 1290 Super Adventure R 004
KTM 1290 Super Adventure R 035KTM 1290 Super Adventure R 059
KTM 1290 Super Adventure R 060KTM 1290 Super Adventure R 061
KTM 1290 Super Adventure R 066KTM 1290 Super Adventure R 081
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 071KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 072
KTM 1290 Super Adventure R 084KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 073
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 074KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 075
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 076KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 077
KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure 078KTM 1290 Super Adventure R vs Suzuki V Strom 1000 Adventure konie 043
Suzuki V Strom 1000 Adventure 062Suzuki V Strom 1000 Adventure 063
Suzuki V Strom 1000 Adventure 064Suzuki V Strom 1000 Adventure 065
Suzuki V Strom 1000 Adventure 067Suzuki V Strom 1000 Adventure 079
Suzuki V Strom 1000 Adventure 080Suzuki V Strom 1000 Adventure 085
Suzuki V Strom 1000 Adventure 082KTM 1290 Super Adventure R 083
KTM 1290 Super Adventure R 093KTM 1290 Super Adventure R 100
Suzuki V Strom 1000 Adventure 092Suzuki V Strom 1000 Adventure 099
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê