tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Jeździłem nowym Kawasaki Z900 i jestem spokojny o przyszłość nakedòw w Polsce
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Jeździłem nowym Kawasaki Z900 i jestem spokojny o przyszłość nakedòw w Polsce

Autor: Łukasz "Boczo" Tomanek 2025.05.09, 14:53 Drukuj

Nowe Z900 wzbudziło mieszane uczucia, przynajmniej kiedy się pojawiły jego pierwsze zdjęcia. Naturalnie, pojawiły się opinie, że ten design to kabaret i że to koniec Zeta. To pewnie byli ci sami, którzy przepowiadali koniec, kiedy się pojawił Z800, który później stał się jednym z najchętniej kupowanych nakedòw w kraju. Myślę, że naród oczekiwał czegoś wprost z japońskich magazynów tuningowych, ja w sumie też, bo ludzie z Kawasaki, kiedy obowiązywało jeszcze embargo po zamkniętej prezentacji mówili, że nowe Z900 wygląda kompletnie inaczej. Prawda jest taka, że dostaliśmy lifting i ociupinkę mniej mocy niż wcześniej, więc miało prawo to wzburzyć mieszane emocje, ale papier to jedno, asfalt to drugie, a obecnie nowe Z900 jest tak popularne, że egzemplarze przyjeżdżają do salonów dawno sprzedane.

Reklama

DOBIERZ ODPOWIEDNIE OPONY DELI TIRE »
NAS Analytics TAG

Wszelkie zmiany, modernizacje i kwestie, które firmy lubią, żeby dziennikarze poruszali rzeczowo przeanalizowała Marlena. Idźcie tam, przeczytajcie, a będziecie bogatsi w wiedzę i mądrość, mnie interesują bardziej aspekty niemądre i dzikie, bo przecież to jest w DNA całej linii "Z". Otóż, jeśli powstaje nowa generacja motocykla to zawsze coś w nim zmieniają, nawet jeśli to da namacalną zmianę na poziomie 1.5%. Spokojnie, nie przegapisz jej, bo poświęcone jej będą cztery akapity w materiałach prasowych. Inne krzywki tam, inne oprogramowanie ECU tu, zmienione to, zmienione tamto. Większość po to, żeby żyć w zgodzie z przepisami Unii. Osobiście uważam, że mimo trochę mniejszej mocy nowy Z900 jest bardziej dynamiczny i na bank bardziej dziki niż poprzednia generacja. I poprzednia. I jeszcze ta przed nią, a mogę tam powiedzieć, bo jeździłem wszystkimi. Być może 2 gen z akcesoryjnym quickshifterem reprezentowała podobny poziom maniakalności. Kawasaki twierdzi, że zmiany w układzie zasilania poprawiły reakcję na dodanie gazu lub mówiąc ładniej, na otwarcie przepustnicy, ale to nadal nie jest perfekcja, nadal czuć minimalną czkawkę z pozycji zamkniętej do otwartej. Perfekcją natomiast jest quickshifter działający w górę i dół. Miód. Kawasaki dopracowało ten system do ideału, a jego praca jest wzorowa, nawet mini eksplozja resztki niespalonego paliwa przy odcięciu zapłonu jest zniwelowana praktycznie do zera (szkoda, lubiłem to), co świadczy o umiejętnościach inżynierów. Ci mają naprawdę wielkie mózgi i wysokie czoła, bo udało im się sprostać wymogom Euro 5 i zrobić ten motocykl jeszcze dzikszym mimo mniejszej mocy. Kontrolę trakcji można ustawić pod siebie, ale kiedy ją dasz do pozycji "Z", czyli wyłączysz, do trójki będziesz latać na gumie, a i czwórka się znajdzie.

I to właśnie chodzi w Zecie, żeby był dziki, niesforny i trochę niebezpieczny. Oczywiście, że się dobrze prowadzi i hamuje, musi, bo inżynierowie Kawasaki mają kolosalne głowy wypełnione pulsującymi zwojami mózgowymi, ale clue tego motocykla jest to, jak bardzo awanturniczy może być w zgodzie z przepisami. Kawasaki po prostu z tym modelem dowiozło, Zety sprzedały się na pniu, jak świeże bułki z masłem czosnkowym. Motocykle miały już właścicieli, zanim stanęły na posadzce salonu, a na kolejne trzeba czekać. Czyli to jednak nie jest koniec Zetów, jak głosili po pokazaniu pierwszych zdjęć. O nie, Predator ma się świetnie.

 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę