tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Jawa na pr±d pojawi siê na rynku w przysz³ym roku? To ju¿ niemal pewne
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Jawa na pr±d pojawi siê na rynku w przysz³ym roku? To ju¿ niemal pewne

Autor: Andrzej Sitek 2021.07.27, 13:51 Drukuj

Od momentu uruchomienia marki w listopadzie 2018 roku właściciel niegdysiejszego czechosłowackiego przeboju dwukołowej motoryzacji utworzył sto salonów dealerskich. Klienci mają do wyboru trzy modele motocykli: Jawa, Jawa 42 i Jawa Perak. Ale to nie wszystko. Classic Legends, a właściwie Mahindra, idzie za ciosem.

Kolejnym modelem w stawce Jawy ma być wariant elektryczny, który trafi na rynek już w przyszłym roku. Nie jest to działanie przedwczesne, ponieważ w Indiach nastąpił ostatnio nagły boom w produkcji motocykli elektrycznych spowodowany wdrożeniem rządowego programu dotacji dla tego typu pojazdów.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Marka Jawa jest od 2016 roku własnością indyjskiego koncernu Mahindra&Mahindra. Producent traktuje dawnego czechosłowackiego giganta jako produkt premium. Trudno się temu dziwić - motocykle Jawa od lat cieszą się w Indiach szczególnym uznaniem.

Obecnie produkcja trwa w najlepsze. W listopadzie ubiegłego roku firma ogłosiła, że w Indiach sprzedano już ponad 50 tysięcy nowych motocykli. Osiągnięcie okazało się tym cenniejsze, że rekord ustanowiono w zaledwie 12 miesięcy, i to w okresie całkowitego zatrzymania działania branży motoryzacyjnej, co oczywiście związane było z ogólnokrajową blokadą mającą na celu powstrzymanie COVID-19.

Jak będzie wyglądać elektryczna Jawa? Tego nie wiemy. Mamy jedynie nieoficjalny render stworzony przez stronę internetową Electric Vehicle Web. Model powstał przy współpracy z projektantem motoryzacyjnym Sreejithem Krisnanem.

Projekt uwzględnia charakterystyczną stylistykę Jawy z estetyką retro. Motocykl posiada okrągły reflektor, dwuczęściowe płaskie siodło oraz duży, sztuczny zbiornik paliwa. Masywna pokrywa z motywem X zajmuje miejsce konwencjonalnego silnika spalinowego i mieści nowy, elektryczny układ napędowy.

Gdyby projekt z reneru Krisnana okazał się zbliżony do oryginału, elektryczna Jawa byłaby wyposażona w silnik w tylnej piaście, co jest cechą spotykaną częściej w budżetowych dwukołowcach zasilanych prądem. Fałszywy zbiornik paliwa prawdopodobnie pomieści elektronikę motocykla, w tym ECU i port ładowania. Również inne elementy, jak kanapa, zawieszenie, hamulce i światła, mogą być współdzielone z pozostałymi modelami w ofercie Jawy, co pozwoli obniżyć koszty i zaoferować nowy e-motocykl w konkurencyjnej cenie.

Ashsish Singh Joshi, dyrektor generalny Classic Legends, w jednym z wywiadów stwierdził ostatnio, że przepisy w końcu zmuszą klientów do zakupu elektrycznych pojazdów, dlatego producenci jednośladów nie mogą pozwolić sobie na brak tego typu motocykli w ofercie.

To dość niepokojące stwierdzenie może być prawdziwe, bo przecież kolejni giganci z branży samochodowej obwieszczają, że za kilka, kilkanaście lat, zakończą produkcję aut spalinowych. To samo czeka zapewne marki motocyklowe, nawet jeśli dziś wydaje nam się to niemożliwe.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê