tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Jaki motocykl klasy 125? Testujemy Kawasaki Z 125 i Ninja 125
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Jaki motocykl klasy 125? Testujemy Kawasaki Z 125 i Ninja 125

Autor: Redakcja 2020.06.29, 10:16 7 Drukuj

Wejście do świata jednośladów poprzez etap jazdy na motocyklu 125 wcale nie oznacza, że jesteście skazani na "wędkarskie" pojazdy bez polotu. Rodzeństwo ze stajni Kawasaki: Z 125 i Ninja 125 pokazuje, że lekkie motocykle mogą mieć wigor, agresywny styl i dawać masę przyjemności z jazdy!

Kawasaki Ninja 125 i wersja naked, czyli Kawasaki Z 125, to dwie propozycje dla początkujących i wchodzących do motocyklowego świata. Obecnie najmniejsze motocykle w ofercie Kawasaki, lecz pod względem wyglądu bardzo wyraźnie i jednoznacznie nawiązujące do swoich większych i doskonale nam znanych odpowiedników.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Dwa style

Czym się różnią Kawasaki Z 125 i Ninja 125? Model Z 125 jest typowym, nowoczesnym nakedem o mocno naszkicowanej linii, zgodnej z większymi maszynami z rodziny Z, czyli: 400, 650 i 900. Często spotyka się tu określenie "miejski", ale lekkie, zwinne i poręczne Kawasaki Z 125 dobrze odnajdzie się również na krętych drogach poza miastem.

Kawasaki Z 125 oferuje całkiem wygodną, naturalną i wyprostowaną pozycję. W przypadku modelu Ninja 125 pozycja jest z kolei nieco bardziej sportowa, pochylona. Już sama nazwa Ninja 125 mówi nam wiele. To bardzo kompetentne wprowadzenie do jednej z najsłynniejszych rodzin sportowych motocykli w historii. Najmniejsza Ninja ma dynamiczne, sportowe kształty i pełne owiewki.

Na wyglądzie, pozycji za kierownicą i kolorze podświetlania wyświetlacza różnice pomiędzy wersjami Ninja 125 i Z 125 się jednak kończą. Choć na pierwszy rzut oka to dwa różne motocykle, pod względem zastosowanych podzespołów są bliźniaczymi konstrukcjami.

To samo serce

Kawasaki Z 125 i Ninja 125 dzielą stalową ramę rurową - sztywną i wytrzymałą. Wspólny jest także jednocylindrowy silnik o pojemności 125 cm3, który dzięki pełnej mocy 15 KM pozwala na satysfakcjonującą dynamikę, która przekłada się z kolei na pewność siebie wśród aut w ruchu ulicznym. Napęd jest przenoszony przez 6-biegową skrzynię.

Z 125 i Ninja 125 mają też identyczne zawieszenie z solidnymi teleskopami o średnicy 37 mm i centralnym amortyzatorem UniTrak z 5-stopniową regulacją, hamulce tarczowe z systemem ABS oraz w pełni cyfrowy zestaw wskaźników.

Jakości wykonania najmniejszych reprezentantów Kawasaki nie powstydziłby się żaden model z wyższej półki cenowej. Oba dostępne są też w trzech wersjach kolorystycznych, w tym oczywiście w charakterystycznym dla Kawasaki zielonym motywie.

Wrażenia z jazdy

Przy moim wzroście ponad 180 cm nie odczułem, aby za kierownicą było za mało miejsca. Nie wybrałbym się w siodle tych maszyn na dłuższą wyprawę, ale pokonując w ciągu dnia w sumie kilkadziesiąt kilometrów po zatłoczonym mieście nie czułem zmęczenia, czy dyskomfortu związanego z twardym siedzeniem lub pozycją.

Za kierownicą modelu Ninja 125 pozycja jest nieco bardziej pochylona, co nie znaczy "radykalnie sportowa". Wprawdzie wygodniej jeździło się na Z 125, ale poziom komfortu na Ninja 125 uznaję za w pełni akceptowalny do codziennego użytku na krótkich dystansach.

Sześciobiegowa skrzynia działa bardzo precyzyjnie, a wciskanie klamki sprzęgła nie wymaga użycia dużej siły. Nie będzie to żadnym wysiłkiem nawet dla delikatnych, kobiecych dłoni. Tym, czego zabrakło mi na wyświetlaczu, jest wskazanie wybranego biegu. W przypadku małych motocykli, na które wsiadają osoby początkujące, taki wyświetlacz byłby mile widziany.

Moc na poziomie 15 KM pozwala na sprawne starty spod świateł i żwawe rozpędzanie się do prędkości w okolicach 100 km/h. Powyżej 100 km/h zaczyna się już walka o osiągnięcie prędkości maksymalnej, która może będzie różna w zależności od ciężaru kierowcy, czy nawet stawianego oporu powietrza. W moim przypadku po zajęciu aerodynamicznej pozycji udało się osiągnąć 110 km/h (zarówno na modeli Ninja 125, jak i Z 125).

Kaja, która testowała ze mną Z 125 i Ninję 125 zauważyła, że po przesiadce z większego, mocniejszego i cięższego sprzętu klasy 600 cm3, którym jeździ na co dzień, zadziwiająca jest lekkość, zwrotność i łatwość prowadzenia takich małych motocykli. "Prowadzą się przyjemnie jak rowerki!" - krzyknęła zdziwiona, zatrzymując się obok mnie na pierwszych światłach. Rzeczywiście, łatwość jazdy takim sprzętem klasy 125 cm3 jest zadziwiająca. W przeciskaniu się pomiędzy samochodami to ogromna zaleta.

Podczas jazdy w korku nie ma większej różnicy, czy mamy motocykl o mocy 15, 50, czy 150 KM. W takich warunkach liczą się głównie niewielkie gabaryty i zwinność. I w takich warunkach motocykle klasy 125 cm3 czują się najlepiej i mają sporą przewagę nad cięższymi oraz większymi sprzętami. Dodatkowo Ninja 125 samym wyglądem zachęca również do wizyty na torze. Nie widzę przeszkód pod warunkiem, że mówimy o technicznym i wolnym obiekcie typu Tor Modlin.

Hamulce działają pewnie i precyzyjnie. Odnoszę wrażenie, że poradziłyby sobie nawet w nieco mocniejszym sprzęcie klasie 250-300 cm3. Zawieszenie sprawnie wybiera nierówności, a na dużych kołach przyjemniej pokonuje się typowe, miejskie przeszkody (porównując do jazdy np. na skuterkach z małymi kółkami).

Apetyt na paliwo jest oczywiście niewielki. W zależności od stylu jazdy i środowiska, w jakim się poruszamy, spalanie będzie się oczywiście wahać, ale nie są to duże wahania. W przybliżeniu można przyjąć 3 l/100 km.

Nowoczesny wygląd i wyraźne, stylistyczne nawiązania do większego rodzeństwa czynią z modeli Ninja 125 i Z 125 łakome kąski. Konkurencja w tej klasie jest bardzo silna, ale Kawasaki wystawiło do walki o klienta bardzo silną reprezentację. I argumenty, które przemawiają do stawania "po zielonej stronie mocy" są w tym przypadku bardzo przekonujące.

Kawasaki Z 125 i Ninja 125 dostępne są w sieci dealerskiej tej marki w całym kraju. Tam pytaj też o możliwość jazdy testowej - nie będziesz zawiedziony! Więcej informacji o motocyklach Kawasaki znajdziesz na stronie www.kawasaki.pl 

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę