Jak sytuacja w KTM wpłynęła na Bajaj? Wstrzymany eksport i stabilna sprzedaż w Indiach
Bajaj jest największym partnerem marki KTM i koncernu Pierer Mobility. Wiadomo już czy i jak sytuacja dotknęła indyjskiego giganta. Bajaj produkuje część modeli KTM na rynek wewnętrzny oraz na eksport. Bajaj zabiera głos po raz pierwszy od momentu ogłoszenia niewypłacalności przez KTM.
Jak informuje portal Business Standard, Bajaj jest jedną z firm, która prowadzi rozmowy w sprawie wsparcia finansowego dla KTM. Oczywiście ma w tym swój interes, ponieważ ma m.in. 49,9 proc. udziałów w Pierer Bajaj AG poprzez zarejestrowaną w Holandii spółkę Bajaj Auto International Holdings.
Motocykle KTM produkowane przez Bajaj tylko w niewielkim stopniu są przeznaczone na eksport. Większość jest sprzedawana w Indiach poprzez sieć salonów giganta. Według informacji Business Standard, eksport najpierw spadł z 6,5 tys. sztuk miesięcznie do 3,5 tys. sztuk, a obecnie jest wstrzymany.
- Muszą opracować plan restrukturyzacji i mają na to czas do 25 lutego. W przeciwnym wypadku firma stanie się niewypłacalna. Bierzemy aktywny udział w dyskusjach - powiedział Rakesh Sharma, dyrektor generalny Bajaj Auto w wypowiedzi dla Business Standard.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze