Jak MotoGP podró¿uje po ¶wiecie?
Podczas europejskich rund karuzela MotoGP przemieszcza siê z toru na tor w ciê¿arówkach. Jak jednak Grand Prix trafia na inne kontynenty?
Ca³e zaplecze zostaje umieszczone w specjalnych kontenerach, które podró¿uj± na inne kontynenty na pok³adzie trzech wyczarterowanych samolotów. Wszystkie kontenery i dokumentacja s± dok³adnie sprawdzane podczas odprawy celnej na lotnisku oraz na samym torze. Procedura ta trwa oko³o 48 godzin.
Fakty
3 Boeingi 747
945 kontenerów (ok. 30 na zespó³)
290 000 kilogramów ³adunku
200 kilogramów dokumentacji
40 ciê¿arówek transportuj±cych kontenery z lotniska na tor
100 000 kilogramów materia³u MotoGP
10 000 kilogramów materia³u ka¿dego zespo³u
Co ciekawe, ca³kowita waga motocykli ze wszystkich trzech klas wynosi zaledwie 20 ton - jedynie 7% masy ca³ego ³adunku. Koszty transportu ró¿ni± siê od siebie. Transport ze Stambu³u do Szanghaju wynosi 3 euro za kilogram, podczas gdy z Szanghaju do Le Mans jest o ponad dwa razy dro¿szy.
Informacje udostêpni³a Tempra, firma zajmuj±ca siê transportem materia³ów MotoGP poza Europê. Siedmiu pracowników Tempry podró¿uje zawsze z towarem po ca³ym ¶wiecie.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeCiekawy artykulik..
Odpowiedzbidy ni ma
Odpowiedz