tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Husqvarna Svartpilen 125 podbiła moje kobiece serce. Test nowości 2021, opinia i raport z jazdy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Husqvarna Svartpilen 125 podbiła moje kobiece serce. Test nowości 2021, opinia i raport z jazdy

Autor: Kaja Klimkiewicz 2021.03.11, 11:09 Drukuj

Kiedy Husqvarna wypuściła modele Vitpilen i Svartpilen, nikt nie spodziewał się aż takiego sukcesu. Tym bardziej, że modele te nie miały swoich przedstawicieli w najbardziej popularnej pod względeem sprzedaży klasie 125 cm3.

Husqvarna Svartpilen już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie, że jest motocyklem o pojemności większej niż 125cm3. Nowoczesny design w połączeniu ze stylem retro powodują, że każdemu miłośnikowi jednośladów zaświecą się oczy. Ten mały miejski tracker świetnie sprawdza się zarówno na utwardzonych drogach jak i w nieco trudniejszych warunkach.

Podczas testów prasowych Husqvarny jeździliśmy nie tylko po mieście, ale też po górskich zakrętach. Początkowo byłam przekonana, że miejska 125 będzie miała trudności w górach. Po kilku pierwszych kilometrach okazało się, że opony Pirelli, w które ubrana jest Svartpilen, pomimo kostkowego bieżnika sprawdzają się rewelacyjnie i świetnie trzymają się drogi.

Łatwość pokonywania zakrętów jest wręcz imponująca. Jeżdżąc na nowym motocyklu po raz pierwszy, każdy musi się na początku do niego przyzwyczaić. W tym przypadku już po kilku pierwszych kilometrach miałam wrażenie, jakbym jeździła nim od lat.  Ten motocykl chce pochłaniać kolejne metry asfaltu. Sprzęgło działa tu bardzo intuicyjnie i przewidywalnie, co zdecydowanie ułatwi jazdę młodym motocyklistom i osobom bez dużego doświadczenia. Nawet po całodniowej jeździe nie czułam zbytniego zmęczenia przedramion.  A redukcja biegów w zakręcie? Płynna, łatwa i przyjemna.

Wyprostowana i wygodna pozycja pozwala nam czuć się pewnie i komfortowo. Dzięki siedzeniu, które jest stosunkowo długie, mamy możliwość przesuwania się w przód i w tył w poszukiwaniu miejsca idealnego dla siebie. Na co dzień jestem przyzwyczajona do bardziej sportowej pozycji za kierownicą, jednak przesuwając się nieco do tyłu i pochylając się do przodu na tyle, żeby mieć ugięte ręce, już po chwili czułam się „jak u siebie”.  W takiej pozycji mamy większą kontrolę nad maszyną i miejskie korki nie będą stanowić problemu. Lawirowanie w miejskiej dżungli wspomaga sama masa motocykla i jego zwrotność. Świetna zabawa i ogromna oszczędność czasu. Kto z nas tego nie kocha?

Mamy tu sześciobiegową skrzynię biegów. Jedynka i dwójka są dość krótkie, co pozwala nam na bardzo dynamiczne starty z miejskich świateł. Reszta biegów jest bardziej płynna i spokojna, żeby móc po prostu czerpać przyjemność z jazdy.

Silnik o mocy 15 KM osiąga aż 12 Nm co sprawia, że jest on bardzo dynamiczny. Przy 100 km/h włącza się automatyczna blokada prędkości, jednak bez blokady ten motocykl byłby w stanie spokojnie jechać 120 km/h. W mieście bawiłam się rewelacyjnie, jednak podczas dalszej trasy odczuwałam brak mocy.  Ze względu na ograniczenie prędkości motocykl nie sprawdzi się w dłuższych trasach, jednak w mieście jest szybki, zwinny i bardziej dynamiczny, niż inne motocykle w kategorii 125 cm3.  Przy wyższych obrotach nie ma tu żadnych zbędnych drgań, tak charakterystycznych dla podobnych Husqvarnie motocykli. Propozycje w klasie 125cm3 niektórych innych producentów po dłuższej podróży mogą powodować lekkie drętwienie rąk.

Mimo bardzo wygodnej i komfortowej pozycji siedzenie Husqvarny jest dość twarde, więc po kilku godzinach spędzonych w siodle możemy odczuwać dyskomfort i przejechane kilometry. Zaznaczam, że mówię tutaj o długiej jeździe, kilkugodzinnej, jak podczas naszych testów tego motocykla. Wracając wieczorem kręciłam się z boku na bok, próbując odciążyć jakąś część pośladków, żeby krążenie ponownie wróciło.

Kiedy znudzą nam się miejskie widoki i zapragniemy poczuć trochę wolności, Husqvarna z radością będzie nam towarzyszyć na podmiejskich drogach i szutrowych ścieżkach. W tym przypadku moc i pojemność są wręcz idealne i nie odczuwałam ani zmęczenia ani nudy. 

Husqvarna Svartpilen 125 jest jedyna w swoim rodzaju nie tylko ze względu na jazdę, ale ważne są tu również walory estetyczne. Tracker, scrambler, a może jeszcze coś innego?  Widać wyraźnie, że marka jest bardzo dumna ze swojego dzieła, o czym świadczą emblematy z logo, które są umieszczone dosłownie wszędzie. Opinie osób pracujących przy Svartpilen 125 pokazują również, jak bardzo są podekscytowani tak udanym egzemplarzem motocykla. Wykończenie i jakość materiałów, z jakich Husqvarna jest wykonana, pokazują, jak szybko Husqvarna pnie się w górę i jak ekskluzywny model motocykla stworzyli.

Opowiadając o tym motocyklu należy pamiętać, że jest to 125 czyli jednoślad przeznaczony dla osób bez motocyklowego prawa jazdy kat A. Posiadacze kategorii B oraz A1 na pewno zaprzyjaźnią się z tym modelem. Łatwość i przyjemność z jazdy oraz niepowtarzalny design sprawiają, że jest to alternatywa dla miłośników scramblerów oraz motocykli w stylu retro.

Jeżeli chesz więcej informacji na temat nowej Husqvarna Svartpilen 125, to przeczytaj, co o tym motocyklu ma do powiedzenia Alan Cathcart.

Dane techniczne Husqvarna Svartpilen 125 2021

Silnik
Rodzaj: Jednocylindowy, czterosuwowy
Pojemność:  125 ccm
Średnica/skok 58/47.2 mm
Moc 11kW (15 KM) @ 9,500 rpm
Moment obrotowy 12Nm @ 7,500 rpm
Stopień sprężania 12.8:1
Rozrusznik/akumulator Rozrusznik elektroniczny/akumulaotr 12V 8Ah
Skrzynia biegów 6. biegowa
Układ paliwowy Bosch EFI (przepustnica 33 mm)
Sterownik 4 V / DOHC  
Smarowanie mokra miska olejowa z 2 pompami olejowymi
Olej Motorex 15W-50 
Przełożenie na pierwszym biegu 22:72
Przełożenie na ostatnim biegu 14:45
Chłodzenie Cieczą
Sprzęgło Wielotarczowe
Sterowanie silnikiem/zapłon Bosch EMS
Zawieszenie 
Rama Rama stalowa, malowana proszkowo
Rama pomocnicza Rama stalowa, malowana proszkowo
Kierownica Kute aluminium
Zawieszenie przód WP APEX - USD, Ø 43 mm
Zawieszenie tył WP APEX - Monoshock 
Skok zawieszenia przód/tył Przód: 142mm / tył 142mm
Hamulce przód ByBre, czterotłoczkowe, przeciwstawne, średnica tarczy Ø 320 mm
Hamulce tył ByBre, jednotłoczkowe, pływający zacisk, średnica Ø 230 mm
ABS dwukanałowy Bosch 9.1MB 
Koła przód/tył Koła szprychowe z aluminiowymi obręczami, 3 x 17"; 4 x 17"
Opony przód/tył PIRELLI SCORPION RALLY STR 110/70-R17; 150/60-R17
Łańcuch 5/8 x 1/4" / X-Ring
Tłumik Stal nierdzewna / tłumik aluminiowy z regulowanym katalizatorem
Kąt główki ramy 65°
Przesunięcie zacisku 33 mm
Trail 95 mm 
Rozstaw osi 1357 +/-15,5mm
Prześwit 145 mm
Wysokość siedziska 835 mm 
Pojemność zbiornika (około) 9,5 litra / 1.5 litra rezerwa
Waga (bez paliwa, około) 146 kg
Emisja CO2 50 g/km
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Husqvarna Svartpilen 125 Nad morzem
NAS Analytics TAG
Husqvarna Svartpilen 125 gory
Husqvarna Svartpilen 125 jazda
Husqvarna Svartpilen 125 jazda dynamiczna
Husqvarna Svartpilen 125 logo
Husqvarna Svartpilen 125 lustra
Husqvarna Svartpilen 125 miasto
Husqvarna Svartpilen 125 na wycieczce
Husqvarna dynamika
Husqvarna jazda
Husqvarna kask
Husqvarna na prostej
Husqvarna pozowane
Husqvarna svartpilen 125 akcja
Husqvarna svartpilen 125 i graffiti
Husqvarna svartpilen 125 na codzien
Husqvarna svartpilen 125 przod
Husqvarna w Barcelonie
Husqvarna w zakretach
Husqvarna widoki
... więcej zdjęć »
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę