Huawei bêdzie produkowaæ samochody. Na pocz±tek elektryczny Avatr 11. Kiedy motocykle?
Kilka miesięcy temu firma Changan, gigant technologiczny Huawei oraz dostawca baterii CATL połączyły siły, tworząc Avatr Technology. Dzisiaj, w wyniku współpracy tych trzech firm, zaprezentowano ich pierwszy pojazd produkcyjny. To elektryczny crossover, którego nazwano Avatr 11.
Markę Huawei kojarzymy w Polsce głównie z telefonami komórkowymi, ale poza tym, że jest wiceliderem w segmencie smartfonów i wiodącą firmą na rynku infrastruktury sieci, rozwija swoją działalność w wielu innych kierunkach.
Poza usługami chmurowymi, zegarkami, tabletami, laptopami i oprogramowaniem, chiński gigant wszedł ostatnio na rynek górnictwa, a nawet hodowli - a zasadzie jej skuteczniejszego sterowania i zarządzania. Biorąc pod uwagę tę różnorodność, branża motoryzacyjna wydaje się naturalnym polem działania dla Huawei.
Elektryczny Avatr 11 zadebiutuje w drugim kwartale 2022 roku i obiecuje zasięg ponad 700 kilometrów.
VIDEO: LIve at AVATR 11 Event in Shanghai!
— 42HOW (@42how_) November 15, 2021
AVATR 11 Electric SUV:
- 0-100km/h in 4 sec
- Charging power of 200 plus kW
- The calculation of 400 TOPS
- Range of 700 km
Will use Huawei's HarmonyOS cockpit, HI-assisted driving.#AVATR11 #Changan #EV #ElectricVehicles pic.twitter.com/VLFe1WLfvv
Avatr Technology ma na celu rozwój pojazdów elektrycznych dla segmentu premium. Celem zlokalizowanej w Chongqing firmy są przełomowe odkrycia, które trafią do czołowych światowych producentów samochodów.
Avatr 11 jest crossoverem w stylu coupé, którego długość wynosi 4 867 mm, szerokość 1 970 mm, wysokość 1 595 mm, a rozstaw osi 2 960 mm. Według informacji producenta, do napędu samochodu użyto kilka silników elektrycznych, które będą generować około 260 KM. Auto będzie miało napęd na cztery koła. Jedną z jego wymienianych zalet jest dostęp do ultraszybkiego ładowania ponad 200 kW (prąd stały).
Osiągi Avar11 zapowiadają się interesująco. Auto rozpędzi się od 0 do 100 km/h w mniej niż cztery sekundy, choć najistotniejszym aspektem jest to, że przekroczy 700 km według cyklu zasięgu NEDFC, co odpowiada 550 km w europejskim systemie WLTP.
Wkład Huawei to między innymi procesor, który zagwarantuje moc obliczeniową 400 TOPS, a także czujniki i do 3 LIDAR-ów, które umożliwią funkcje półautonomicznej jazdy.
Huawei dostarczy również system operacyjny Harmony OS. Avatr 11 będzie jednym z pierwszych pojazdów wyposażonych w ten system, a funkcje wspomagające zostaną podobno zintegrowane z platformą o nazwie CHN.
Jeśli chodzi o oczekiwania sprzedażowe, Huawei i kooperanci spodziewają się sprzedaży ok. 4,5 mln sztuk rocznie. Plany są szerokie, bo do 2025 roku planowane jest wprowadzenie na rynki trzech kolejnych modeli.
Wcale się nie zdziwię, jak za kilka lat poznamy również motocykle marki Huawei. No bo dlaczego by nie?
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze