Honda WN7 na rok modelowy 2026 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Pierwszy taki motocykl elektryczny
Podczas targów EICMA 2025 Honda zaprezentowała finalną wersję swojego pierwszego pełnoprawnego motocykla elektrycznego, który nosi nazwę WN7. To produkcyjna wersja konceptu EV Fun Concept, pokazanego podczas ubiegłorocznych targów EICMA. Motocykl oferuje dobre osiągi, przyzwoity zasięg i możliwość ładowania z użyciem samochodowych stacji.
Nazwa WN7 pochodzi od Wind Naked 7. Wynika to z filozofii "Ride the wind. Listen to nature. Feel the earth", w której chodzi o czerpanie przyjemności z jazdy i jednoczesny szacunek do natury. Motocykl jest skierowany do młodszych odbiorców, dlatego pojawi się też w wersji na prawo jazdy kat. A1. W podstawowej wersji moc chłodzonego cieczą silnika wynosi 18 kW, co jest odpowiednikiem 24,5 KM. Wersja na prawo jazdy kat. A1 będzie zdławiona do 11 kW.
Przy w pełni naładowanych akumulatorach zasięg ma wynosić do 140 km dla wariantu z pełną mocą i do 153 km dla wersji na prawo jazdy kat. A1. Maksymalny moment obrotowy w obu przypadkach to aż 100 Nm. Szczytowa moc wynosi 50 kW. Przy użyciu samochodowej stacji ładowania, napełnienie baterii do 80 proc. ma zająć 30 min. Akumulator ma pojemność 9,3 kWh. Co ciekawe, konstrukcja została opracowana tak, że bateria jest jednocześnie elementem nośnym, więc nie mamy tu typowej ramy.
Podwozie składa się z widelca upside-down Showa 43mm USD i aluminiowego wahacza Pro-Arm. Hamulce pochodzą od marki Nissin. Z przodu zastosowano 2 tarcze o średnicy 296 mm. Motocykl jest wyposażony w układ Cornering ABS, a więc ABS z funkcją działania w zakrętach. Koła mają średnicę 17" z przodu i z tyłu.
Kierowca ma do dyspozycji 4 tryby jazdy - Standard, Sport, Rain i Econ oraz 4 poziomy działania systemu odzyskiwania energii. Jest też Walking Speed Mode, który działa zarówno podczas jazdy do przodu, jak i wstecz. Systemy wspomagania kierowcy obejmują kontrolę trakcji (HSTC) oraz limiter prędkości (Selectable Speed Limit Assist - SSLA). Centrum dowodzenia stanowi ekran TFT o przekątnej 5", który można sparować ze smartfonem i aplikacją RoadSync. Na pokładzie są też port USB-C, światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy z automatycznym wyłączaniem i awaryjne światło stop. Motocykl będzie dostępny w salonach w aż trzech malwoaniach - Mat Pearl Morion Black, Pearl Deep Mud Gray oraz Graphite Black.
Dane techniczne Honda WN7 2026
| 26YM WN7 | Wersja 18kW | Wersja 11kW |
|---|---|---|
| SILNIK | ||
| Moc obrotowa | 18kW | 11kW |
| Położenie silnika | Z przodu, przy osi wahacza | |
| Maksymalna moc | 50,0kW | 11,2kW |
| Maksymalny moment obrotowy | 100 N·m | |
| Przyspieszenie | 3,9 s (0→50 m) | 5,0 s (0→50 m) |
| Prędkość maksymalna | 129 km/h | 120 km/h |
| Zasięg elektryczny | 140 km (WMTC2-2) | 153 km (WMTC2-1) |
| Zużycie energii | 81 Wh/km | 76 Wh/km |
| UKŁAD ELEKTRYCZNY | ||
| Liczba pakietów baterii | 1 | |
| Typ baterii | Litowo-jonowa | |
| Napięcie nominalne | 349,44 V | |
| Pojemność | 9,3 kWh | |
| Ładowarka | Normalna - Type2 / Szybka - CCS2 | |
| Czas ładowania 0%-100% *2 | < 2,4 h (ładowanie normalne, tryb 3) | |
| Czas ładowania 20%-80% *2 | < 30 min (szybkie ładowanie, tryb 4) | |
| RAMA | ||
| Typ ramy | Brak (konstrukcja bezramowa) | |
| PODWOZIE | ||
| Wymiary (D x S x W) | 2 156 mm x 826 mm x 1 085 mm | |
| Rozstaw osi | 1 480 mm | |
| Kąt pochylenia główki ramy | 25° | |
| Wyprzedzenie | 99 mm | |
| Wysokość siedzenia | 800 mm | |
| Wysokość kierownicy | 1 022 mm | |
| Prześwit | 139 mm | |
| Masa z płynami | 217,5 kg | |
| Promień skrętu | 2,8 m | |
| ZAWIESZENIE | ||
| Przednie zawieszenie | Teleskopowe, USD Φ43 mm, skok 120 mm, bez regulacji | |
| Tylne zawieszenie | Monoshock Φ41 mm, skok osi 120 mm, regulacja napięcia wstępnego | |
| KOŁA | ||
| Przednie koło | 17 x MT3.50, odlew aluminiowy | |
| Tylne koło | 17 x MT4.00, odlew aluminiowy | |
| Opona przednia | 120/70R17 M/C 58H | |
| Opona tylna | 150/60R17 M/C 66H | |
| HAMULCE | ||
| Typ ABS | Dwukanałowy ABS z IMU | |
| Przedni hamulec | 2x zacisk dwutłoczkowy, hydrauliczny, podwójna tarcza 296 mm | |
| Tylne hamulce | Zacisk jednotłoczkowy, hydrauliczny, tarcza 256 mm | |
| INSTRUMENTY I ELEKTRONIKA | ||
| Wyświetlacz | Ekran TFT 5 cali | |
| Reflektor | LED + światła do jazdy dziennej (DRL) | |
| Światło tylne | LED | |
| Łączność | RoadSync | |
| USB | 1x Type-C | |
| Automatyczne wyłączanie kierunkowskazów | Tak | |
| Immobiliser | Tak | |
| Tryby jazdy | 4 tryby (Sport, Standard, Rain, Econ) | |
| Smart Key | Tak | |
| Dodatkowe funkcje | Wspomaganie jazdy do przodu/tyłu (max 5 km/h), asystent ograniczenia prędkości, selektor siły hamowania rekuperacyjnego | |


Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeZ zasiêgiem deklarowanym na poziomie 140km (czyli realnie pewnie 100) to to siê nadaje jedynie do miasta. A do przemieszczania siê po mie¶cie to siê kupuje tani skuterek, a nie drog± Hondê. Wiêc ...
Odpowiedz