tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda Rebel 1100 2021. Czy nowy cruiser z silnikiem CRF 1100 Africa Twin oka¿e siê skucesem?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda Rebel 1100 2021. Czy nowy cruiser z silnikiem CRF 1100 Africa Twin oka¿e siê skucesem?

Autor: Raff 2020.11.05, 12:51 5 Drukuj

Cruiser Hondy, napędzany uczciwym silnikiem 1100 cm3 z Afryki Twin miałby spore szanse na rynkowy sukces. To byłaby dobra alternatywa dla ciężkich kloców zza oceanu - powiew świeżości w zapomnianym przez Japończyków segmencie.

Od czasu, gdy z oferty Hondy w tajemniczych okolicznościach zniknęły cruisery, a ich miejsce zajął ersatz w postaci modelu CMX 500 Rebel, miłośnicy modeli Shadow zastanawiają się co się stało i jak do tego doszło. Ba! Nawet skromna garstka fanów CTX 1300 roni łzę, obserwując obecną gamę japońskiego producenta.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Uciekanie od segmentu, w którym Honda ma gigantyczne, niepodważalne sukcesy, jest czymś niezrozumiałym. Wygląda to trochę tak, jakby marketingowcy nie mieli pomysłu jak pożenić niesioną na obecnych sztandarach nowoczesność z, jak by nie patrzeć, klasyką. Z drugiej strony, motocykle takie jak CB1000R pokazują, że Honda umie w eklektyzm i to chyba najlepiej z producentów głównego nurtu.

Ostatnie doniesienia z korytarzy urzędów patentowych dają jednak nadzieję, że coś z rodziny cruiserów może być na rzeczy. Jeszcze w kwietniu pisaliśmy o planach dotyczących cruisera wyposażonego w silnik z Afryki Twin. Te doniesienia potwierdza dokumentacja patentowa, z której dość jasno wynika, że Japończycy pracują nad dużym cruiserem.

O ile jednak kiedyś japońskie konstrukcje kojarzone były ze stylizacją "na Harleya", o tyle dziś Honda chce iść własną drogą i zaproponować coś, co jest nie tylko inne, ale także bardziej nowoczesne, lepsze i ekscytujące osiągami. Zapomnijcie zatem o V-twinie, w nowym cruiserze Hondy pojawi się dwucylindrowa rzędówka z CRF1100L.

Pomysł nie jest taki głupi - wykorbienia wału przesunięte o 270 stopni powodują, że rządówka charakterem jest dość zbliżona do V-ki. Puryści zaczną pewnie coś buczeć o tym, że nic nie zastąpi prawdziwego V-twina, ale bądźmy szczerzy - czy silnikowi z Afryki można cokolwiek zarzucić?

Szkice patentowe pokazują, że producent z góry zakłada możliwość przystosowania cruisera do automatu DCT. Po prawej stronie silnika wyraźnie widać przewody biegnące od osłony sprzęgła. Zawieszenie to z kolei klasyka - konwencjonalny widelec z przodu, dwa amortyzatory z tyłu.

Czy taki cruiser miałby szansę przekonać fanów tego typu motocykli? Starszych miłośników Hondy Shadow pewnie nie, ale tych, którzy po latach decydują się powrócić na jednoślad z pewnością tak.

 

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor: ¦cigacz 05/11/2020 17:44

Jako cz³owiek-mem :D

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê