tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda Gold Wing 1100 w wersji naked. Przepiêkna. Custom z Polski
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Honda Gold Wing 1100 w wersji naked. Przepiêkna. Custom z Polski

Autor: Lech Wangin 2022.01.21, 13:41 Drukuj

Tomek należy do tych, którzy całe życie podporządkowali motocyklowej pasji. Z jego warsztatu od czasu do czasu wyjeżdżają bardzo zgrabne customowe projekty, a modelem, który darzy szczególną atencją jest Honda Gold Wing. Celem realizacji projektu, którego efekt prezentujemy na zdjęciach miało być pokazanie, że z ciężkiego turystycznego "kredensu" też można zrobić coś fajnego i że "Goldas" wcale nie musi być motocyklem dla starszych panów.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Tomek ma w swojej stajni kilka Gold Wingów i prawie każdy z nich został bardziej lub mniej spersonalizowany. Jako baza do bardziej zaawansowanej przeróbki posłużył jednak jeden ze starszych modeli, a konkretnie GL 1100 z 1983 r. Był to ostatni rok produkcji tego modelu i zastosowano w nim przedni widelec oraz hamulce, które miał również jego następca czyli GL 1200. Już bardzo wstępne założenia projektu przewidywały, że maszyna zostanie całkowicie ogołocona z owiewek, w celu wydobycia na widok esencjonalnej formy motocykla, no i oczywiście znacznego odchudzenia konstrukcji. Właśnie ze względu na planowane ogołocenie motocykla wybór padł na ten model, gdyż późniejsze już od podstaw projektowane były jako turystyczne kredensy i zabieg zrobienia z nich naked bików mógłby okazać się przedsięwzięciem karkołomnym. Ponieważ Gold Wingi mają całkiem zasłużoną opinię maszyn niezwykle trwałych i niezawodnych, remont silnika w tym przypadku ograniczał się jedynie do wymiany uszczelek i sprzęgła. Poza tym zadbano o zewnętrzną prezencję jednostki napędowej. Aluminiowe odlewy obudów silnika przeszlifowano i pomalowano. Efekt, jak widzicie, bardzo interesujący. W celu optycznego, a także faktycznego ulżenia motocykla oryginalny układ wydechowy zastąpiono nowym, wykonanym przez Grzesia z Devils Garage. Z całej karoserii turystycznego krążownika jedynie bak zachował swoją posadę, poza tym wszystko umeblowano po nowemu. Tylna część ramy została nieco skrócona, by dopasować ją do nowego siodła wraz z zadupkiem. W zadupek zgrabnie wkomponowano małą tylną lampkę, tablicę rejestracyjną przeniesiono na lewą stronę wahacza. Lewy boczek Hondy pozostał na swoim miejscu, natomiast w miejsce prawego pojawiła się idealnie dopasowana kształtem skórzana sakwa. Motocykl dostał nowy ledowy reflaktor, a nad nim zamontowano małą zgrabną osłonę. Podnóżki wraz z dźwigniami pozostały w seryjnej postaci, natomiast kierownicę zastąpiono nową dobraną z aftermarketowego katalogu. Przełączniki na kierownicy pochodzą z nowszego modelu Hondy, natomiast producentem kierunkowskazów i manetek jest niemiecka firma Motogadget. Na kierownicy pojawiła się również wydajniejsza niż oryginalna radialna pompa hamulcowa. Pochodzi ona ze sportowego Suzuki GSX-R 1000. Tarcze i zaciski hamulcowe pozostały oryginalne, ale zostały zregenerowane, podobnie jak inne podzespoły Hondy, które tego wymagały. Przedni widelec utwardzono, a tylne amortyzatory zastąpiono amortyzatorami od Sportstera. Cechą szczególną motocykli, które wyjeżdżają z warsztatu Tomka, jest bardzo staranne wykończenie i malowanie. Projekt zarówno szaty graficznej jak i kształtu nowych elementów karoseryjnych zrodził się w wyobraźni Tomka, natomiast ich wykonanie zostało powierzone wypróbowanym od lat fachowcom, z którymi Tomek współpracuje. Zanim więc przejdziemy do "napisów końcowych" powiem tylko, że metamorfoza Hondy trwała około pół roku. Motocykl odzyskał pełną kondycję mechaniczną, nadano mu zupełnie nowy, atrakcyjny wizerunek, a jeździ i brzmi znakomicie.

W realizacji customowego projektu udział wzięli:

  • Tomek z Tom’s Garage
  • Tomek z Tax Norm
  • Grzegorz z Devils Garage
  • Łukasz z LC Grafix
  • Lucky
Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
01 Honda Gold Wing 1100 naked jazda
Advertisement
NAS Analytics TAG
02 Honda GL 1100 naked na drodze
03 Gold Wing 1100 custom naked w akcji
04 Honda Gold Wing naked na ulicy
05 Honda Gold Wing 1100 custom naked
06 Gold Wing 1100 naked bike
07 Honda GL 1100 naked 1983
08 Honda Gold Wing w wersji naked
09 Honda Gold Wing bez owiewek
10 Honda Gold Wing 1100 silnik
... wiêcej zdjêæ »
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê