tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CGX150. Japoñski motocykl za mniej ni¿ 8 000 z³! A s± jeszcze tañsze opcje
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda CGX150. Japoñski motocykl za mniej ni¿ 8 000 z³! A s± jeszcze tañsze opcje

Autor: Beniamin Mucha 2025.04.18, 13:13 3 Drukuj

Uwielbiam przeglądać chińskiego neta. Zwykle interesują mnie informacje o motocyklach, które, moim zdaniem mogą pojawić się niedługo na naszym rynku. Czasem jednak trafię na coś, co mnie totalnie zaskakuje. 

Oczywiście zdaje sobie sprawę, że nie mam pojęcia, o czym dyskutują rady nadzorcze japońskich producentów motocykli, ani co im się opłaca, a co nie. Wyobrażam sobie, że opracowują oni długofalowe strategie i coś, co mi wydaje się najprostszym rozwiązaniem, wcale takim nie jest. Bo co by było, gdyby Honda zaproponowała 125-tkę w cenie 7700 PLN? Mogliby namieszać chińczykom na europejskim rynku w tym segmencie?

NAS Analytics TAG

Owszem przecież 10-konne chińczyki z polskimi logotypami kosztują więcej.

01 Honda CBX125 licznik i szyba

Tak, zaraz podniesiecie temat, że może takie mają umowy, albo jak kiedyś usłyszałem: "Gdyby japońskie motocykle były tańsze to ich prestiż by spadł".

Zanim przedstawię konkretny model, który mam na myśli, warto zarysować tło. Chińskie państwo dba o własny rynek, wobec czego nie ma praktycznie możliwości założenia firmy na ich terenie, nie tworząc spółki z istniejącym już przedsiębiorstwem chińskim. W ten sposób rodzime spółki pozyskują od lat wiedzę i rozwiązania techniczne od zagranicznych kontrahentów.

I tu dochodzimy do bohatera dzisiejszego artykułu. Otóż w 1992 roku z inicjatywy Guangzhou Automobile Group, Honda Motor i Honda Motor Investment powstała spółka Wuyang-Honda. Firma ta produkuje, na przykład, znany w Polsce model skutera - PCX.

Pojazd ten wyceniony jest na stronie chińskiego producenta na 10800 PLN (po kursie z 01.04.2025). W Polsce sprzedawany jest za 15300 PLN, co jest uczciwą ceną biorąc pod uwagę koszty transportu, cła oraz koszty utrzymania salonów w Polsce.

Wuynag-Honda oferuje jednak tańszy motocykl. Mowa o modelu Honda CGX150.

02 Honda CBX125

Honda CGX150

Ten piękny klasyk oferowany jest z silnikiem o pojemności 150 ccm oferującym moc 11,8 KM. Zmniejszenie pojemności do 125 ccm, oczywiście zmniejszy nam moc o około 1 KM. Dla przykładu Honda CB125F ma tych koni 10,8. Motocykl będzie więc mocowo porównywalny do najtańszych chińczyków na rynku.

03 Honda CBX125 tlumik

04 Honda CBX125 bak

Na uwagę zasługuje sporo chromowanych części - korek baku, tłumik, kierownica, lusterka, bagażnik i tylny błotnik. Te wszystkie detale zestawione z detalami w czarnym macie nadaje motocyklowi wygląd retro. 

05 Honda CBX125 licznik

Okrągły zestaw wskaźników nie psuje linii motocykla. 

Motocykl o wyglądzie retro posiada pełne oświetlenie LED oraz układ hamulcowy, oparty na tarczach. Posiada również ABS na przednim kole. Tego rozwiązania nie ma dostępna u nas Honda CB125F. Nie mówiąc już o tym, że w najtańszej proponowanej u nas Hondzie 125 nadal z tyłu mamy bęben hamulcowy.

06 Honda CBX125 cafe racer

Honda CGX125 oferowana jest również w stylu caferacer. 

Jeszcze trzydzieści lat temu na europejskim rynku bez problemu można było kupić japońskie 125tki. Warto wymienić Suzuki Maraudera, Suzuki GN 125, Kawasaki Eleminatora czy Yamahę Virago, Hondę Varadero. Wydaje się, że Japończycy trochę odpuścili ten segment a tymczasem…

Utrzymana w klasycznym stylu Honda CGX150 wyceniona jest w Chinach na 5800 PLN, przeliczając na podstawie cen Hondy PCX, mogłaby kosztować u nas 7700 PN, niechby nawet 10 000 PLN. Kupilibyście taki motocykl? Czy rzeczywiście jest za tani i lepiej kupić chińczyka…

Tymczasem lewa w górę i do zobaczenia na trasie Beniamin.

P.S.

Wuyang-Honda wypuściła w 2022 roku model CG125, na 30 lecie powstania fabryki. Cena za klasyczną CG125, z bębnami na obu kołach i bez zbędnej elektroniki, wynosi 4300 PLN. Gratka dla kolekcjonera, bo zarejestrować w Polsce się tego nie da…

07 Honda CB125 2

08 Honda CB125

Jaram się tymi klasykami, jak Rzym za Nerona…stary już jestem? A może mam starą duszę w młodym ciele?

wuynag honda

Honda CBX125 felga

Honda CBX125 felga tyl

Honda CBX125 boczek

Honda CBX125 sakwy

Honda CBX125 silnik

Honda CBX125 zbiornik

Honda CBX125 zbiornik 1

NAS Analytics TAG

Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê