tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CB500 Hornet na rok 2026 - opis, zdjêcia, dane techniczne. E-Clutch trafia do mniejszych pojemno¶ci
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda CB500 Hornet na rok 2026 - opis, zdjêcia, dane techniczne. E-Clutch trafia do mniejszych pojemno¶ci

Autor: Wojtek Grzesiak 2025.11.04, 10:55 Drukuj

Tegoroczne targi EICMA 2025 stoją pod znakiem rozszerzenia przez Hondę oferty motocykli z systemem E-Clutch, gdzie użytkownik może, ale nie musi zmieniać biegów z użyciem sprzęgła. Dzięki temu jazda motocyklem jest łatwiejsza i przyjemniejsza, a także pozwala skupić się na dokładniejszym obserwowaniu otoczenia. Co przygotowała Honda dla modelu CB500 Hornet?

Honda CB500 Hornet została zaprezentowana w sezonie 2024 jako naturalne uzupełnienie gamy Hornet. Większość komponentów motocykla pochodzi w prostej linii z CB750 Hornet. Stylistyka również jest spójna z pozostałymi modelami z tej serii. Na rok modelowy 2026 motocykle Honda CB500 Hornet, NX500 i CBR500R otrzymają technologię E-Clutch, która pozwala na zmianę biegów bez użycia sprzęgła. Klamki sprzęgła nie trzeba używać również podczas postoju na biegu.

NAS Analytics TAG

Konstrukcja Hondy CB500 Hornet jest oparta na stalowej ramie z rurami o średnicy 35 mm. Rozstaw osi wynosi 1410 mm. Motocykl w stanie gotowym do jazdy waży 188 kg. Zawieszenie składa się z widelca upside-down Showa 41mm Separate Function Fork Big Piston oraz centralnie umieszczonego amortyzatora tylnego Showa. Wahacz jest wykonany ze stali, a grubość ścianek wynosi 2 mm. Układ hamulcowy Nissin ma m.in. dwie tarcze o średnicy 296 mm z przodu.

Silnik motocykla ma pojemność 471 cm3, a maksymalna moc wynosi 35 kW, co oznacza, że bez żadnych przeróbek mogą się nim poruszać posiadacze prawa jazdy kat. A2. Motocykl ma układ ABS oraz kontrolę trakcji HSTC. Dodanie technologii E-Clutch wynosi wrażenia z jazdy na zupełnie nowy poziom. Nadal można jednak używać sprzęgła i regulować jego opór. Producent przewidział 3 tryby - Hard, Medium i Soft.

Honda opracowała 3 pakiety akcesoriów. Pakiet Style Pack zawiera mini owiewkę, tank pad, nakładkę na siedzisko pasażera w kolorze nadwozia oraz ozdobne paski na felgi. Comfort Pack ma podgrzewane manetki, gniazdo ładowania i stopkę centralną. W Travel Pack znajdują się tank bag o pojemności 3 l z kieszenią na smartfon oraz torba na tylne siedzenie, która ma regulowaną pojemność 15 lub 22 l.

Dame techniczne Honda CB500 Hornet 2026

 26YM CB500 Hornet26YM CB500 Hornet E-Clutch
SILNIK
Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy twin DOHC
Pojemność skokowa 471 cm³
Średnica x skok tłoka 67 mm x 66,8 mm
Stopień sprężania 10,7:1
Maksymalna moc 35 kW (47 KM) przy 8 500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 43 Nm przy 6 500 obr./min
Poziom hałasu (na postoju) 89 dB(A)
Prędkość maksymalna 176 km/h
Pojemność układu olejowego 3,2 l
Rozrusznik Elektryczny
UKŁAD ZASILANIA
Układ zasilania Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Pojemność zbiornika paliwa 17,1 l
Emisja CO₂ (WMTC) 80 g/km
Zużycie paliwa 3,5 l/100 km
UKŁAD ELEKTRYCZNY
Typ akumulatora AGM
Pojemność akumulatora 12 V 7,4 Ah
UKŁAD NAPĘDOWY
Sprzęgło Wielotarczowe, mokre, ze wspomaganiem i funkcją antyhoppingu Wielotarczowe, mokre, ze wspomaganiem, antyhoppingiem i systemem Honda E-Clutch
Skrzynia biegów 6-biegowa
Napęd końcowy Łańcuch
RAMA
Typ ramy Stalowa, diamentowa
PODWOZIE
Wymiary (D × S × W) 2 080 mm × 800 mm × 1 060 mm
Rozstaw osi 1 410 mm
Kąt pochylenia główki ramy 25,5°
Wyprzedzenie 102 mm
Wysokość siedzenia 785 mm
Prześwit 145 mm
Masa z płynami 188 kg 191 kg
Promień skrętu 2,7 m
ZAWIESZENIE
Przednie zawieszenie Widelec USD Showa 41 mm SFF-BP
Tylne zawieszenie Monoshock Pro-Link z 5-stopniową regulacją napięcia wstępnego, stalowy wahacz rurowy
KOŁA
Przednie koło 17M/C × MT3.5, 5-ramienne, odlew aluminiowy
Tylne koło 17M/C × MT4.5, 5-ramienne, odlew aluminiowy
Opona przednia 120/70ZR17M/C (58W)
Opona tylna 160/60ZR17M/C (69W)
HAMULCE
Typ ABS Dwukanałowy (2-channel)
Przedni hamulec Podwójna tarcza 296 mm × 4 mm, zaciski Nissin czterotłoczkowe, radialne
Tylni hamulec Pojedyncza tarcza 240 mm × 5 mm, zacisk jednotłoczkowy
INSTRUMENTY I ELEKTRONIKA
Wyświetlacz 5-calowy ekran TFT z możliwością personalizacji układu
Reflektor LED
Światło tylne LED
Łączność RoadSync
System zabezpieczeń HISS (Honda Ignition Security System)
HSTC (kontrola trakcji) Tak
Dodatkowe funkcje ESS (Emergency Stop Signal)
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê