tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CB1000GT na rok 2026 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Nowy turystyk Hondy na bazie Horneta
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda CB1000GT na rok 2026 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Nowy turystyk Hondy na bazie Horneta

Autor: Wojtek Grzesiak 2025.11.04, 10:01 Drukuj

Zgodnie z oczekiwaniami Honda przedstawiła nowy motocykl turystyczny, który zbudowano na bazie Horneta. Mowa o CB1000GT, który jest przeznaczony do dalekobieżnej turystyki szosowej. Łączy moc CBR1000RR Fireblade z wygodą motocykla pozwalającego na komfortowe pokonywanie setek kilometrów. Honda nie poszła na łatwiznę i przedstawiła naprawdę dopracowany model.

Platforma CB1000 Hornet okazała się tak dużym sukcesem, że w sezonie 2026 do salonów trafią aż dwa nowe motocykle - CB1000F w stylu retro i turystyczny CB1000GT. Ten drugi powstał w oparciu o ideę "Turysta o wysokich osiągach: Szybciej. Dalej. Wygodniej".

NAS Analytics TAG

Tyle tytułem wstępu, a co oferuje CB1000GT? Przede wszystkim pojawiła się przednia owiewka z wysoką szybą. Zestaw ma chronić kierowcę przed wiatrem i wpływem warunków atmosferycznych. Wspomnianą szybę można regulować w 5 pozycjach. Producent już na starcie oferuje wysoki poziom wyposażenia. Na pokładzie są tylne sakwy, tempomat, podgrzewane manetki, osłony dłoni, podpórka centralna i quickshifter. Informacje są wyświetlane na ekranie TFT o przekątnej 5", który można połączyć z aplikacją Honda RoadSync.

Jak prezentują się dane techniczne? Honda CB1000GT ma czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 1000 cm3, który w tym modelu generuje maksymalną moc 150 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 102 Nm. To wszystko przy masie własnej 229 kg. Elektroniką steruje sześcioosiowy moduł IMU. Dzięki temu i elektronicznej przepustnicy są tryby jazdy, Cornering ABS i kontrola trakcji HSTC.

Rama główna pochodzi w prostej linii z modelu Hornet, ale rama pomocnicza została zmodyfikowana tak, by zapewniać więcej miejsca dla kierowcy i pasażera. Zmieniono też geometrię zawieszenia. Skoro o zawieszeniu mowa, to zastosowano elektroniczne zawieszenie Showa-EERA, które automatycznie dopasowuje się do jakości nawierzchni, a także umożliwia ustawianie napięcia wstępnego sprężyny tylnego amortyzatora w trakcie jazdy.

Motocykl trafi do salonów w trzech malowaniach - Grand Prix Red z wykończeniem Graphite Black, Pearl Deep Mud Gray oraz Graphite Black. Do dyspozycji będą trzy pakiety wyposażenia dodatkowego. Pakiet Comfort obejmuje wygodne siedzenie kierowcy i pasażera, podgrzewane manetki, wysoką szybę, deflektory A i B oraz światła przeciwmgłowe. Pakiet Sport zawiera naklejki ozdobne na podszybie, zbiornik paliwa, osłonę silnika i paski kół. Jest też Pakiet Urban z kufrem centralnym o pojemności 50 l.

Dane techniczne Honda CB1000GT 2026

Dane techniczne - 1000 cm³ (4-cylindrowy)
SILNIK
Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, rzędowy 4-cylindrowy
Pojemność skokowa 1000 cm³
Średnica cylindra × skok tłoka 76 × 55,1 mm
Stopień sprężania 11,7:1
Maksymalna moc 150 KM (110,1 kW) przy 11 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 8 750 obr./min
Poziom hałasu (na postoju) 97 dB
Prędkość maksymalna 200 km/h
Pojemność układu smarowania Poziom górny 3,5 l / poziom dolny 3,0 l
Rozrusznik E-Starter
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie Wtrysk paliwa do kolektora dolotowego
Zbiornik paliwa 21 l
Emisja CO₂ (WMTC) 140 g/km
Zużycie paliwa 6 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Rodzaj akumulatora AGM
Pojemność i napięcie akumulatora 12 V, 9,1 Ah
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre, wielopłytkowe, z funkcją antyhopping
Typ skrzyni biegów 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch
RAMA
Typ ramy Stalowa, rurowa (diamentowa)
PODWOZIE
Wymiary (D × S × W) 2135 mm × 930 mm × 1290 mm
Rozstaw osi 1465 mm
Kąt pochylenia główki ramy 25°
Wyprzedzenie 106,3 mm
Wysokość siedzenia 825 mm
Prześwit 135 mm
Masa własna 229 kg
Promień skrętu 3,2 m
ZAWIESZENIE
Przednie zawieszenie Showa EERA™ - elektronicznie regulowane, ręczna regulacja napięcia wstępnego
Tylne zawieszenie Showa EERA™ - elektronicznie regulowane, elektroniczna regulacja napięcia wstępnego
KOŁA
Przednie koło 17M/C × MT3.50
Tylne koło 17M/C × MT5.50
Opona przednia 120/70ZR17M/C (58W)
Opona tylna 180/55ZR17M/C (73W)
HAMULCE
Typ układu ABS Dwukanałowy ABS z funkcją pokonywania zakrętów (6-osiowy IMU)
Hamulce przednie Podwójne, czterotłoczkowe zaciski NISSIN (promieniowe), tarcze 310 mm
Hamulce tylne Pojedynczy zacisk NISSIN, tarcza 240 mm
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I ELEKTRONIKA
Wyświetlacz 5-calowy ekran TFT, multiinformacyjny
Reflektor LED
Światła tylne LED
Łączność Aplikacja RoadSync
USB USB typu C
Automatyczne wyłączanie kierunkowskazów Tak
Quick Shifter Tak
System zabezpieczeń System HISS + inteligentny kluczyk Smart Key
Tempomat Tak
Tryby jazdy Standard, Rain, Sport, Tour, User
HSTC (kontrola trakcji) Tak
Podgrzewane manetki Tak
Wyposażenie dodatkowe Szyba regulowana (5 pozycji), podstawka centralna, kufry boczne, ESS, Wheelie Control, podgrzewane manetki
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê