Honda CB1000GT na rok 2026 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Nowy turystyk Hondy na bazie Horneta
Zgodnie z oczekiwaniami Honda przedstawiła nowy motocykl turystyczny, który zbudowano na bazie Horneta. Mowa o CB1000GT, który jest przeznaczony do dalekobieżnej turystyki szosowej. Łączy moc CBR1000RR Fireblade z wygodą motocykla pozwalającego na komfortowe pokonywanie setek kilometrów. Honda nie poszła na łatwiznę i przedstawiła naprawdę dopracowany model.
Platforma CB1000 Hornet okazała się tak dużym sukcesem, że w sezonie 2026 do salonów trafią aż dwa nowe motocykle - CB1000F w stylu retro i turystyczny CB1000GT. Ten drugi powstał w oparciu o ideę "Turysta o wysokich osiągach: Szybciej. Dalej. Wygodniej".
Tyle tytułem wstępu, a co oferuje CB1000GT? Przede wszystkim pojawiła się przednia owiewka z wysoką szybą. Zestaw ma chronić kierowcę przed wiatrem i wpływem warunków atmosferycznych. Wspomnianą szybę można regulować w 5 pozycjach. Producent już na starcie oferuje wysoki poziom wyposażenia. Na pokładzie są tylne sakwy, tempomat, podgrzewane manetki, osłony dłoni, podpórka centralna i quickshifter. Informacje są wyświetlane na ekranie TFT o przekątnej 5", który można połączyć z aplikacją Honda RoadSync.
Jak prezentują się dane techniczne? Honda CB1000GT ma czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 1000 cm3, który w tym modelu generuje maksymalną moc 150 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 102 Nm. To wszystko przy masie własnej 229 kg. Elektroniką steruje sześcioosiowy moduł IMU. Dzięki temu i elektronicznej przepustnicy są tryby jazdy, Cornering ABS i kontrola trakcji HSTC.
Rama główna pochodzi w prostej linii z modelu Hornet, ale rama pomocnicza została zmodyfikowana tak, by zapewniać więcej miejsca dla kierowcy i pasażera. Zmieniono też geometrię zawieszenia. Skoro o zawieszeniu mowa, to zastosowano elektroniczne zawieszenie Showa-EERA, które automatycznie dopasowuje się do jakości nawierzchni, a także umożliwia ustawianie napięcia wstępnego sprężyny tylnego amortyzatora w trakcie jazdy.
Motocykl trafi do salonów w trzech malowaniach - Grand Prix Red z wykończeniem Graphite Black, Pearl Deep Mud Gray oraz Graphite Black. Do dyspozycji będą trzy pakiety wyposażenia dodatkowego. Pakiet Comfort obejmuje wygodne siedzenie kierowcy i pasażera, podgrzewane manetki, wysoką szybę, deflektory A i B oraz światła przeciwmgłowe. Pakiet Sport zawiera naklejki ozdobne na podszybie, zbiornik paliwa, osłonę silnika i paski kół. Jest też Pakiet Urban z kufrem centralnym o pojemności 50 l.
Dane techniczne Honda CB1000GT 2026
| Dane techniczne - 1000 cm³ (4-cylindrowy) | |
|---|---|
| SILNIK | |
| Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, rzędowy 4-cylindrowy |
| Pojemność skokowa | 1000 cm³ |
| Średnica cylindra × skok tłoka | 76 × 55,1 mm |
| Stopień sprężania | 11,7:1 |
| Maksymalna moc | 150 KM (110,1 kW) przy 11 000 obr./min |
| Maksymalny moment obrotowy | 102 Nm przy 8 750 obr./min |
| Poziom hałasu (na postoju) | 97 dB |
| Prędkość maksymalna | 200 km/h |
| Pojemność układu smarowania | Poziom górny 3,5 l / poziom dolny 3,0 l |
| Rozrusznik | E-Starter |
| SYSTEM PALIWOWY | |
| Zasilanie | Wtrysk paliwa do kolektora dolotowego |
| Zbiornik paliwa | 21 l |
| Emisja CO₂ (WMTC) | 140 g/km |
| Zużycie paliwa | 6 l/100 km |
| INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
| Rodzaj akumulatora | AGM |
| Pojemność i napięcie akumulatora | 12 V, 9,1 Ah |
| UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
| Typ sprzęgła | Mokre, wielopłytkowe, z funkcją antyhopping |
| Typ skrzyni biegów | 6-biegowa |
| Przeniesienie napędu | Łańcuch |
| RAMA | |
| Typ ramy | Stalowa, rurowa (diamentowa) |
| PODWOZIE | |
| Wymiary (D × S × W) | 2135 mm × 930 mm × 1290 mm |
| Rozstaw osi | 1465 mm |
| Kąt pochylenia główki ramy | 25° |
| Wyprzedzenie | 106,3 mm |
| Wysokość siedzenia | 825 mm |
| Prześwit | 135 mm |
| Masa własna | 229 kg |
| Promień skrętu | 3,2 m |
| ZAWIESZENIE | |
| Przednie zawieszenie | Showa EERA™ - elektronicznie regulowane, ręczna regulacja napięcia wstępnego |
| Tylne zawieszenie | Showa EERA™ - elektronicznie regulowane, elektroniczna regulacja napięcia wstępnego |
| KOŁA | |
| Przednie koło | 17M/C × MT3.50 |
| Tylne koło | 17M/C × MT5.50 |
| Opona przednia | 120/70ZR17M/C (58W) |
| Opona tylna | 180/55ZR17M/C (73W) |
| HAMULCE | |
| Typ układu ABS | Dwukanałowy ABS z funkcją pokonywania zakrętów (6-osiowy IMU) |
| Hamulce przednie | Podwójne, czterotłoczkowe zaciski NISSIN (promieniowe), tarcze 310 mm |
| Hamulce tylne | Pojedynczy zacisk NISSIN, tarcza 240 mm |
| ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I ELEKTRONIKA | |
| Wyświetlacz | 5-calowy ekran TFT, multiinformacyjny |
| Reflektor | LED |
| Światła tylne | LED |
| Łączność | Aplikacja RoadSync |
| USB | USB typu C |
| Automatyczne wyłączanie kierunkowskazów | Tak |
| Quick Shifter | Tak |
| System zabezpieczeń | System HISS + inteligentny kluczyk Smart Key |
| Tempomat | Tak |
| Tryby jazdy | Standard, Rain, Sport, Tour, User |
| HSTC (kontrola trakcji) | Tak |
| Podgrzewane manetki | Tak |
| Wyposażenie dodatkowe | Szyba regulowana (5 pozycji), podstawka centralna, kufry boczne, ESS, Wheelie Control, podgrzewane manetki |


Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze