Harley-Davidson X500 debiutuje w Chinach. Kolejny motocykl stworzony z koncernem QJ Motor
Po premierze modelu X350 oraz wycieku zdjęć modelu o tajemniczym oznaczeniu 4XX, który powstaje w Indiach przy współpracy z Hero MotoCorp, Harley zaprezentował swoje kolejne dziecko stworzone w kooperacji z chińskim QJMotor. Zgodnie z oczekiwaniami jest to model o oznaczeniu X500.
Podstawą dla stworzenia modelu X500 było Benelli Leoncino 500. Mamy tu więc żwawy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 500 cm3 i maksymalnej mocy 47,6 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 46 Nm. To oznacza, że gdyby motocykl trafił do Europy, co raczej się nie wydarzy, to wpadałby w wymagania dla prawa jazdy kat. A2. Do tego zastosowano rurową, stalową ramę, widelec upside-down 50 mm i aluminiowe felgi o średnicy 17 cali.
Choć Harley-Davidson X500 stylistycznie różni się od Benelli Leoncino 500, to ma identyczną masę, która wynosi 208 kg z płynami i paliwem. Technologicznie nie ma tu żadnych fajerwerków. Znajdziemy tu proste zegary z elementem cyfrowym oraz dwukanałowy układ ABS i pełne oświetlenie LED ze światłem do jazdy dziennej. Jeżeli zastosowano również te same hamulce, to z przodu mamy dwie tarcze o średnicy 320 mm, a z tyłu - jedną tarczę o średnicy 260 mm.
Harley-Davidson w ciekawy sposób podszedł do tematu motocykli z silnikami o małych pojemnościach. Model X350 wyjechał poza Chiny na razie tylko do Stanów Zjednoczonych, gdzie służy jako sprzęt szkoleniowy. Dalsze losy X500 na razie nie są znane, ale fakt tworzenia jeszcze jednego motocykla z indyjskim koncernem, który będzie przeznaczony na rynek w Indiach, sprawia, że cała trójka raczej nie wyjedzie poza Azję. Z drugiej strony - Harley-Davidson Street 500 i 750 nie odniosły większego sukcesu, choć od tego czasu minęło kilka lat, a maszyny zrobione przy współpracy z QJMotor z pewnością będą lepsze jakościowo od modelu Street.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze