tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Harley-Davidson Softail Jarka ze sprê¿ark± Magna Charger. Ponad 200 km/h w parê chwil
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Harley-Davidson Softail Jarka ze sprê¿ark± Magna Charger. Ponad 200 km/h w parê chwil

Autor: Lech Wangin 2023.04.14, 15:01 Drukuj

Wszyscy lubimy motocykle, prawda? A ludzie lubiący motocykle czasami personifikują maszyny mówiąc o nich jak o żywych istotach. Dlatego też na swój użytek nazwałem tego Harleya tajemniczym typem. Dlaczego? Bo sam właściciel nie do końca zgłębił tajemnice, które maszyna ukrywa w swych wnętrznościach.

-Napaliłem się na niego jak dziecko na lizaka - mówi Jarek właściciel customowego Harleya.

NAS Analytics TAG

- Trafiłem go na internetowej aukcji w Texasie, to był Softail z 1998 roku. Poprzedni właściciel przerobił go na choppera i wygląd tego motocykla wcale mi się tak do końca nie podobał. O tym, że musiałem go mieć zadecydował jeden istotny szczegół. Silnik tego Harleya doładowany jest pokaźnych rozmiarów mechanicznym kompresorem amerykańskiej firmy Magna Charger.

Wypada w tym miejscu dodać, że Jarek jest również entuzjastą amerykańskich samochodów i ujeżdża potężnego pikapa, a jeśli ktoś wie tylko nieco więcej niż trochę o amerykańskiej motoryzacji nie przejdzie obojętnie obok maszyny wyposażonej w taki kompresor jak w tym Harleyu. Montaż takiego kompresora bardzo mocno podnosi atrakcyjność motocykla, bo po pierwsze sprężarka Magna Charger niesamowicie wygląda, w czasie jazdy ekscytująco gwiżdże, no i co chyba w tym wszystkim najważniejsze, drastycznie podnosi moc silnika, sprawiając że jazda Harleyem, potrafi skutecznie podnieść poziom adrenaliny w organizmie.

Kiedy wylicytowany Harley trafił wreszcie w ręce Jarka, ten tylko dokonał najbardziej niezbędnych poprawek mechanicznych i przez pierwszy sezon jeździł motocyklem w niezmienionej postaci. Praktyka wykazała, że maszyna jest w dobrej kondycji i najwyraźniej od czasu zamontowania kompresora nie pokonała zbyt wielu kilometrów. Dlatego też nie możemy nic powiedzieć o tym, jakie modyfikacje poza zainstalowanie sprężarki zastosowano. Fakt jest taki, że ten Harley przyspiesza jak dziki i bez najmniejszych ceregieli przekracza prędkość 200 km/h, co dla seryjnej sztuki z silnikiem Evo jest nieosiągalne. Skoro silnik nie wymagał żadnej ingerencji Jarek rozmontował Harleya na części pierwsze by "umeblować go" po swojemu. Priorytetem było wstawienie szerszego tylnego koła i skrócenie przedniego widelca, tak by maszyna osiadła niżej a jej sylwetka stała się bardziej zwarta i przysadzista. Nowe tylne koło Jarek wykonał sam, wykorzystując do tego felgę samochodową, którą połączył z dorobioną piastą za pośrednictwem wyciętej z aluminiowej surówki tarczy. Felga ma średnicę osiemnastu cali, szerokość dziesięciu cali i spoczęła na niej opona o szerokości 240 mm. Dla kontrastu z przodu mamy jak najbardziej klasyczne wąskie szprychowe koło o średnicy 21 cali. Różni się ono od seryjnego koła stosowanego w Harleyach tylko tym, że ma ozdobne "kręcone" szprychy. W przednim zawieszeniu wykorzystano lagi, które już były zamontowane w tym motocyklu. Jarek tylko nieco je skrócił i wstawił w nowe szersze, aluminiowe półki własnej roboty. Spod jego ręki wyszła również fikuśna przednia lampa.

Montaż szerokiego koła wymagał modyfikacji oryginalnej ramy oraz wahacza. Operacji tej podjął się "Rusek" z Inowrocławia. Jego dziełem jest również idealnie komponujący się z kołem tylny błotnik i kanapa, a także dragstylowa kierownica. W przednim zawieszeniu pojawił się również amortyzator skrętu. Wracając do jednostki napędowej wiadomo, że motocykl posiada suche sprzęgło, a napęd z wału korbowego silnika na sprzęgło przenosi przekładnia pasowa. Poprzedni właściciel wymienił również skrzynię biegów na sześciobiegową przystosowaną do wyższej mocy. O głowicach silnika wiadomo tyle, że pochodzą z firmy Edelbrock.

Na pytanie jak jeździ się tak podrasowanym Harleyem, Jarek powiedział tylko, że wciąż czuje do niego respekt. Widząc ten motocykl w akcji mogę powiedzieć, że respekt z pewnością się tej maszynie należy.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
01 Harley Davidson Softail custom jazda
NAS Analytics TAG
02 Harley Davidson Softail custom dynamika
03 Harley Davidson Softail custom na ulicy
04 Harley Davidson Softail custom na drodze
05 Harley Davidson Softail custom w ruchu
06 Harley Davidson Softail custom podczas jazdy
07 Harley Davidson Softail custom prawy bok
08 Harley Davidson Softail custom statyka
09 Harley Davidson Softail custom bike
10 Harley Davidson Softail custom ulica
11 Harley Davidson Softail custom prawa strona
12 custom Harley Davidson Softail
... wiêcej zdjêæ »
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê