Hamulce Brembo na EICMA 2021 - zaciski GP4-MINI, komponenty dla Harley-Davidson i coś dla customów
Brembo zaprezentowało kilka ciekawych rozwiązań podczas tegorocznych targów EICMA. Pojawiły się prototypowe zaciski GP4-MINI, układ hamulcowy do motocykla Harley-Davidson Sportster S oraz coś dla miłośników różnego rodzaju przeróbek, a mowa o programie Brembo Upgrade.
Producent dostrzega rosnącą popularność wyścigów motocyklowych dla młodzieży, dlatego zaprezentował prototyp GP4-MINI, który dołączy do rodziny stosowanej między innymi w MotoGP. Nowy zacisk hamulcowy składa się z dwóch części i jest czterotłoczkowy. W budowie jest kilka ciekawostek takich jak "żeberka" z GP4-MS, które mają nadać sztywność czy wykończenie z wykorzystaniem procesu utleniania umożliwiające pracę w wysokich temperaturach. Dużo uwagi poświęcono kanałom przewodzącym płyn hamulcowy pod kątem redukcji jego ilości. Dzięki temu udało się uzyskać bardziej liniowe dozowanie siły hamowania. Przewidywana data wejścia produktu na rynek to sezon 2023.
Druga nowość to uruchomienie programu Brembo Upgrade, który zakłada wprowadzenie serii produktów dedykowanych osobom przerabiającym swoje motocykle w różnych celach. Produkty podzielono na serie Custom, Road, Off-road i Racing. W pierwszej grupie postawiono na redukcję wibracji i odporność na działanie wysokich temperatur. Druga skupia się na długiej żywotności, której szukają motocyklowi podróżnicy. Produkty Off-road mają zapewnić najwyższą precyzję działania. W serii Racing oczywiście chodzi o maksymalne osiągi, a w tym przypadku o mocne, ale dobrze kontrolowane hamowanie.
Ciekawostką na stoisku Brembo był układ hamulcowy do motocykla Harley-Davidson Sportster S, który na pierwszy rzut oka wygląda niepozornie, ale charakteryzuje go wysoka wydajność. Układ zaprojektowano specjalnie z myślą o tym modelu. Czterotłoczkowy zacisk ma smukłą sylwetkę, ale jednocześnie został stworzony z użyciem specjalnego oprogramowania, które pozwoliło uczynić go sztywnym i lekkim. To efekt prawie 50 lat obecności w MotoGP. Kolejnymi istotnymi elementami było zapewnienie odpowiedniego chłodzenia. Radialna pompa hamulcowa posiada kompaktowe mikro styki osłonięte gumkami, które zapewniają doskonałe działanie w każdych warunkach pogodowych. Tylny zacisk zaprojektowano z myślą o użyciu klocków hamulcowych o zwiększonej powierzchni. W celu ułatwienia wymiany klocki mają specjalne piny montażowe.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze