tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 "Gleba parkingowa" na ruchliwej drodze. A potem by³ gorzej i gorzej. Zobaczcie ten filmik
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

"Gleba parkingowa" na ruchliwej drodze. A potem by³ gorzej i gorzej. Zobaczcie ten filmik

Autor: Andrzej Sitek 2022.11.15, 10:24 1 Drukuj

Ducati DesertX to współczesna interpretacja linii motocykli enduro z lat 80. Jak chwali się na swojej stronie Ducati: "DesertX został zaprojektowany, aby sprostać najbardziej wymagającym nawierzchniom". Ale do tańca trzeba dwojga. Tym razem motocykliście zabrakło umiejętności. W zasadzie to podstawowych umiejętności.

Niech pierwszy rzuci kamieniem, komu nie przydarzyła się gleba parkingowa lub inna wtopa z kategorii tych najbanalniejszych błędów, ale co innego brak podparcia na parkingu, a co innego na ruchliwej drodze.

NAS Analytics TAG

Oglądając to nagranie, przede wszystkim obawiałem się, że zobaczę, jak motocyklista zostaje potrącony przez któryś z samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Ewidentnie zabrakło uwagi kierowcy DesertX względem innych pojazdów będących w ruchu.

Odkręcenie gazu i obrót leżącego motocykla to konsekwencja wcześniejszych błędów, które zainicjowała próba "stójki" na jednośladzie, przechylenie motocykla i finalnie upadek maszyny. Lewa noga nie wytrzymała.

W komentarzach pod filmem przeczytałem również kilka negatywnych wypowiedzi dotyczących kierowcy uszkodzonego auta i lokalizacji trójkąta ostrzegawczego, np. zarzut, że trójkąt powinien znajdować się w odległości 100 metrów.

Warto wyjaśnić, że poza obszarem zabudowanym, ale nie na drodze szybkiego ruchu, unieruchomiony samochód musi mieć zapalone światła awaryjne lub pozycyjne, natomiast trójkąt trzeba umieścić w odległości 30-50 metrów za uszkodzonym pojazdem na pasie, na którym stoi auto. 100 metrów obowiązuje w przypadku awarii na autostradzie i drodze ekspresowej.

Nie znamy odległości trójkąta ostrzegawczego od uszkodzonego samochodu, ale jeśli przyjrzymy się białemu peugeotowi czekającemu na wolny przejazd, możemy zgrubnie ocenić dystans. Niemal na pewno jest mniejszy niż 30 metrów, a tak nie powinni być.

Ale wróćmy jeszcze do motocyklisty. Myślicie, że powinien jeszcze podszkolić technikę jazdy, czy raczej awaryjnego zatrzymywania? A może to był zwykły pech? 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê