tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Futurystyczny hiperbike od Pagani
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Futurystyczny hiperbike od Pagani

Autor: Dominika Jochymska 2020.07.14, 11:32 Drukuj

Vishruth Kumar, to indyjski projektant, który stoi za projektem Pagani Amaru. Ten hiperbike został nazwany na cześć mitycznego smoka wodnego z mitologii andyjskiej. Ponadto nadwozie zaprojektowano tak, aby kształtem przypominało węża, a podwójne reflektory przypominają parę wrednych gadzich oczu.

Kumar wzorował się na formach i stylistyce stosowanych przez Automobili Pagani, który wyprodukował dwa supersamochody Zondę i Huayrę. Założyciel marki, Horacio Pagani, który w latach 80. pracował w dziale kompozytów Lamborghini, stawia na nowoczesne materiały: włókno szklane, włókno węglowe, czy stopy karbonu i tytanu. Tym tropem poszedł również Vishruth, który stworzył ten projekt w czasie kwarantanny.

NAS Analytics TAG

Wracając jednak do projektu motocykla. Według projektanta, motocykl wygląda jak głowa węża wyłaniająca się z wody. Pagani Amaru ma pojedyncze siedzenie, a linia stylistyczna nadwozia poprowadzona jest tak, jakby motocykl był jedną bryłą od maski przez zbiornik paliwa do tylnego światła. Nadwozie wykonane jest ze stopów karbonu i tytanu.

Pagani Amaru 009

Futurystyczny design, który może budzić wiele kontrowersji, dzięki pustej przestrzeni z przodu, zapewnia wystarczająco dużo miejsca na kierownicę. Ponadto, nawiązując do unikalnych konstrukcji wspomnianych supersamochodów, oprócz podwójnych reflektorów, również układ wydechowy zaprojektowano tak, aby wyglądał tak jak ten zamontowany w Zondzie lub Huayri.

Pod owiewkami Amaru wyposażony jest w chłodzony cieczą 4-cylindrowy rzędowy silnik AMG, jednak nie ma żadnych szczegółów dotyczących mocy.

Pagani Amaru 004

Przednie zawieszenie wyposażono w dwustronny wahacz i dwa amortyzatory, rozwiązanie podobne do tego, które widzimy w motocyklach Bimota. Tylne zawieszenie to również dwustronny wahacz i jeden amortyzator. Każdy element wykonany jest ze stopu węglowo-tytanowego. Jest też interesujący szczegół dotyczący układu hamulcowego, który wygląda jak wyposażony w radialne zaciski wykonane z magnezu.

Projekt hiperbike'a Pagani Amaru wygląda kontrowersyjnie, ale i niesamowicie. Z ciekawością zobaczylibyśmy go jako model produkcyjny, ale niestety, póki co, jest to tylko szkic fana, pokazujący, jak daleko można się posunąć przy projektowaniu maszyn na miarę XXI wieku.

Advertisement
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê