Forty-Eight Special, Electra Glide Ultra Classic i kilka innych modeli zniknie z oferty Harleya?
Kilka modeli Harley-Davidson zniknęło z list certyfikacyjnych amerykańskiego urzędu ds. środowiska. Choć sytuacja ta może być zwykłym niedopatrzeniem producenta, może oznaczać także wycofanie popularnych modeli z oferty.
Recertyfikacja w CARB (California Air Resources Board - Kalifornijski Urząd ds. Zasobów Powietrznych) to standardowy, przeprowadzany co roku proces, który jest warunkiem otrzymania dopuszczenia pojazdu do sprzedaży. Polega z grubsza na przekazaniu przez producenta listy modeli z parametrami technicznymi. CARB sprawdza te parametry, a następnie publikuje listę - jeśli jakiś pojazd się na niej nie znajdzie, ozacza to, że nie przeszedł weryfikacji i nie otrzymał certyfikatu.
Jak informuje portal motorcycle.com, na opublikowanych przez CARB listach certyfikacyjnych brakuje kilku popularnych modeli H-D. Są to między innymi Superlow, 1200 Custom, Forty-Eight Special, Electra Glide Ultra Classic, Ultra Limited Low, Road Glide Ultra i CVO Road Glide. Na listach nie doszukano się także Breakouta i Fat Boba z silnikiem 107 in3, chociaż oba modele z silnikami 114 in3 otrzymały certyfikaty.
Jest zatem prawdopodobne, że Harley-Davidson chce nieco uprościć swoją przebogatą ofertę, wycofując część modeli. Warto jednak pamiętać, że certyfikacja w CARB to proces ciągły - instytucja publikuje listy, które później uzupełnia, producenci przekazują dane z opóźnieniem, co także ma wpływ na prace CARB. Przy tak ogromnej ofercie H-D nietrudno o pomyłkę w przygotowywanych listach.
Milwaukee ogłasza zwykle portfolio modeli na kolejny rok we wrześniu, jesteśmy ciekawi jak wyglądać będzie nowa oferta, tym bardziej, że wkrótce dołączyć do niej mają całkiem nowe modele - Bareknuckle, Pan America i kilka innych.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze