tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Emisja CO2 a Tesla. Muska zarabia, ale kto traci?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Emisja CO2 a Tesla. Muska zarabia, ale kto traci?

Autor: Andrzej Sitek 2025.01.21, 11:06 Drukuj

Rok 2025 zapowiada się jako prawdziwa złota era dla Tesli.

Amerykański gigant elektrycznych samochodów zamierza zarabiać nie tylko na sprzedaży swoich pojazdów, ale również na... prawach do emisji CO₂. Nowe regulacje Unii Europejskiej zmuszają producentów aut do obniżenia średniej emisji do zaledwie 93,6 g/km, co stawia większość z nich w nie lada kłopotach. Dla Tesli to jednak idealna okazja, by nieźle zarobić na kłopotach konkurencji.

NAS Analytics TAG

Nowe limity to ogromne wyzwanie dla branży motoryzacyjnej, bo jak z dnia na dzień obniżyć emisję floty samochodowej? Opcje są trzy, ale żadna z nich nie jest prosta. Można próbować ulepszyć silniki spalinowe, ale technologia w tej dziedzinie osiągnęła już swoje granice. Można postawić na większą sprzedaż aut elektrycznych, jednak popyt na nie w Europie wciąż nie spełnia oczekiwań. Najbardziej praktyczne rozwiązanie? Kupno praw emisyjnych od firm takich jak Tesla, która dzięki swojej w pełni elektrycznej gamie modeli generuje 0 g/km emisji.

Tesla, lider rynku elektryków, ma w tej grze ogromną przewagę. Nie tylko nie musi martwić się o spełnienie nowych wymagań, ale wręcz może zyskać na tym majątek. W 2024 roku firma sprzedała w Europie ponad 184 tysiące egzemplarzy Modelu Y, co daje jej gigantyczną pulę praw emisyjnych. Szacuje się, że w 2025 roku Tesla zarobi na ich sprzedaży około miliarda euro. Na liście potencjalnych klientów znalazły się takie giganty jak Toyota, Ford czy koncern Stellantis, które desperacko potrzebują poprawić swoje wyniki emisyjne.

Mechanizm współpracy jest prosty. Producenci "łączą floty" z Teslą, co pozwala na uśrednienie wyników emisji w taki sposób, by spełniały nowe normy. Tesla, wykorzystując swoją przewagę technologiczną, zgarnia ogromne zyski, a konkurencja unika gigantycznych kar. Na podobny krok zdecydowały się także Volvo i Mercedes, ale ich szacowane dochody to "zaledwie" 300 milionów euro. Tesla, jak zawsze, gra w innej lidze.

Proces selekcji partnerów Tesli trwa do 5 lutego 2025 roku. Firma przeanalizuje zgłoszenia i wybierze tych producentów, którzy będą najbardziej opłacalni. Jedno jest pewne - na europejskim rynku motoryzacyjnym szykuje się rewolucja, a Tesla jest w jej epicentrum.

Markę Tesla łączymy "od zawsze" z Elonem Muskiem, ale warto pamiętać, że firma Tesla, Inc. powstała w 2003 roku z inicjatywy Martina Eberharda i Marca Tarpenninga, którzy marzyli o stworzeniu w pełni elektrycznego samochodu mogącego konkurować z tradycyjnymi pojazdami spalinowymi. Nazwa firmy to hołd dla Nikoli Tesli, genialnego wynalazcy. Elon Musk dołączył do firmy w 2004 roku, inwestując 6,5 miliona dolarów i stając się największym udziałowcem. Z czasem Musk przejął kierownictwo i uczynił z Tesli globalnego lidera rynku elektromobilności.

Pierwszym modelem Tesli był Roadster, który zadebiutował w 2008 roku i zaprezentował światu możliwości aut elektrycznych. Kolejne lata przyniosły prawdziwe hity, takie jak Model S, Model X, Model 3 i Model Y, które zyskały ogromną popularność na całym świecie. Szczególnie Model 3, dostępny w bardziej przystępnej cenie, uczynił elektryczne samochody bardziej dostępnymi dla mas.

Obecnie Tesla sprzedaje swoje samochody w ponad 50 krajach i osiąga niesamowite wyniki sprzedaży. W 2024 roku firma przekroczyła granicę 2 milionów sprzedanych aut na świecie, a popyt na jej pojazdy nieustannie rośnie. Tesla to nie tylko samochody - firma jest także liderem w dziedzinie energii odnawialnej, rozwijając takie produkty jak Powerwall czy Solar Roof. A teraz Elon Musk będzie zarabiał krocie na Europejczykach i nawet nie musi nic robić. UE dała mu do ręki swój portfel. Ciekawych czasów dożyliśmy.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê