Ducati Streetfighter V4 na rok 2025. Technologie wprost z Panigale V4 i po¿egnanie z monowahaczem
W ramach swojej serii premier Ducati zaprezentowało kolejną nowość, a jest nią kolejna generacja modelu Streetfighter V4, która z oczywistych względów musiała nadejść. Producent zapewnia, że motocykl jest jeszcze bardziej ekscytujący niż dotychczas. Wszystko za sprawą mocniejszych powiązań z Panigale V4.
Jak czytamy w informacji prasowej, nowy Streetfighter V4 ma stosunek mocy do masy na poziomie 1,13 KM na kilogram. To wszystko dzięki lżejszemu i mocniejszemu silnikowi. Motocykl waży teraz 189 kg, a maksymalna moc Desmosedici Stradale wynosi aż 214 KM. Rama główna została odchudzona z 4,42 do 3,47 kg. W motocyklu pojawią się również inne zaawansowane rozwiązania z Panigale.
Miłośnicy monowahacza muszą się przeprosić z tym, że odchodzi on w niepamięć. W zamian Streetfighter otrzyma dwustronny wahacz o sztywności większej aż o 43 proc. w porównaniu z monowahaczem. Do tego na pokładzie mają się znaleźć takie rozwiązania jak predykcyjny system Ducati Vehicle Observer, zawieszenie Ohlins Smart EC 3.0 i system Race eCBS. Ten ostatni automatycznie steruje pracą tylnego hamulca, jeżeli elektronika uzna, że jest potrzebny podczas hamowania. Skoro o hamulcach mowa, to Ducati zastosowało m.in. przednie zaciski Brembo Hypure.
Nowy Streetfighter V4 ma też odświeżony wygląd i nowe skrzydła aerodynamiczne, które zapewniają 17 kg siły docisku przy prędkości 270 km/h. Zostały one zaprojektowane tak, by łączyć styl i funkcjonalność. Poprawiono też ergonomię i tu postawiono na ułatwienie przyjmowania sportowej pozycji oraz łatwiejsze złapanie zbiornika paliwa kolanami. Kierownicę przesunięto o 10 mm w kierunku kierowcy, a podnóżki są niższe, bardziej wysunięte do przodu i umieszczono je o 10 mm bardziej do zewnątrz.
Ducati Streetfighter V4 otrzyma nowy ekran o przekątnej 6,9 cala z technologią Optical Bonding, która zwiększa czytelność nawet przy ostrym słońcu. Układ pokazywania informacji jest jeszcze bardziej przejrzysty i przyjazny dla kierowcy. Zawieszenie Ohlins EC 3.0, amortyzator skrętu, kute felgi i akumulator litowo-jonowy będą na wyposażeniu wersji S. Streetfighter V4 będzie oferowany w wersji jednomiejscowej, a zestaw dla pasażera ma być dostępny jako akcesorium.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze