tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati Panigale V4S vs BMW S 1000RR na hamowni. Ile maj± mocy? [FILM]
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Ducati Panigale V4S vs BMW S 1000RR na hamowni. Ile maj± mocy? [FILM]

Autor: Barry 2020.08.05, 17:17 6 Drukuj

BMW deklaruje w swoim supersportowym S 1000RR moc na poziomie 207 KM. Ducati w przypadku modelu Panigale V4S chwali się mocą 214 KM. Jakie wyniki uzyskamy na hamowni? Ile mocy na kole pokażą nam najnowsze BMW S 1000RR i Ducati Panigale V4S? Zobaczcie nasz film.

Zarówno najnowsze BMW S 1000RR, jak i Ducati Panigale V4 imponują swoim sportowym potencjałem, osiągami, a nawet pięknym wyglądem. Tym razem skupiliśmy się jednak wyłącznie na parametrach technicznych i to głównie tych podstawowych, wzbudzających najwięcej emocji oraz ekscytacji.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Zabraliśmy BMW S 1000RR i Ducati Panigale V4S na hamownię, aby zmierzyć i zestawić ich maksymalne moce oraz momenty obrotowe. Jak zmierzone wartości mają się do tych katalogowych? Jak wygląda pomiar na hamowni i jaki wpływ na pomiary ma ciśnienia atmosferyczne w chwili dokonywania pomiaru? Tego wszystkiego i wiele więcej dowiecie się z poniższego filmu:

Przy okazji realizacji materiału na temat BMW S 1000RR oraz Ducati Panigale dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek dotyczących samego dokonywania pomiarów na hamowni. Jednym z warunków przeprowadzenia wiarygodnego testu porównawczego jest wykonanie pomiarów na tej samej hamowni i w jednakowych warunkach, tzn. tego samego dnia, jeden po drugim. Jest to związane z wpływem warunków atmosferycznych na uzyskane wyniki. Znaczenie mają temperatura powietrza, czy ciśnienie atmosferyczne. Wprawdzie urządzenie pomiarowe uwzględnia powyższe parametry, ale i tak najlepiej jest wykonać test w jednakowych warunkach.

Hamownia daje możliwość zmierzenia mocy na tylnym kole, ale po uwzględnieniu wszelkich strat może ją również przeliczyć na moc na wale. Jak to jednak powiedział Przemek: "Moc na wale mało kogo obchodzi - zupełnie jak pensja brutto".

Uzyskane przez nas wartości mocy maksymalnych są nieco mniejsze od tych deklarowanych przez producentów. Dla BMW S 1000RR, gdzie specyfikacja techniczna mówi o mocy 207 KM uzyskaliśmy wynik 201 KM. W przypadku Ducati Panigale V4S, gdzie producent deklaruje 214 KM, uzyskaliśmy wynik 204 KM. Odstępstwa są niewielkie (w przypadku Ducati 10 KM różnicy, w przypadku BMW tylko 6 KM różnicy).

Jeśli chodzi o maksymalne momenty obrotowe na kole, to otrzymaliśmy wyniki: 117 Nm dla Ducati Panigale V4S oraz 114 Nm dla BMW S 1000RR. Momenty obrotowe na wale: 122 Nm Ducati oraz 118 Nm BMW.

Obydwa testowane motocykle były dotarte, w chwili pomiarów miały po kilka tysięcy kilometrów przebiegu. W chwili wprowadzenia na hamownie silniki były oczywiście odpowiednio rozgrzane.

W filmie załączyliśmy również uzyskane wykresy z krzywymi oddawania mocy i momentu dla S 1000RR oraz Panigale V4. Zachęcam do analizowania tych wykresów - można wyciągnąć wiele ciekawych wniosków. Przypomnijmy tylko, że w przypadku Panigale mamy do czynienia z silnikiem V4, a w przypadku S 1000RR z czterema cylindrami ustawionymi w rzędzie. BMW stosuje jednak w nowym modelu zmienne fazy rozrządu, o czym również jest mowa w filmie. Ducati ma oczywiście pewną przewagę pod względem pojemności skokowej silnika (stąd wyraźnie lepsze wartości momentów obrotowych).

Oglądając film mogłeś zwrócić uwagę, że na wyświetlaczach motocykli pojawiły się komunikaty o błędzie. Jest to błąd systemu ABS wywołany pomiarem na hamowni. Po przejechaniu kilku kilometrów po zakończeniu pomiarów, wyświetlane błędy ABS zniknęły.

Po więcej podobnych materiałów zapraszamy na nasz kanał w serwisie YouTube

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê