tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati Panigale V4 i Panigale V4 S na rok 2025. Sportowa doskonałość wymyślona na nowo
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Ducati Panigale V4 i Panigale V4 S na rok 2025. Sportowa doskonałość wymyślona na nowo

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.07.26, 07:10 Drukuj

Ducati Panigale V4 jest pierwszym motocyklem, który został zaprezentowany w ramach cyklu Ducati World Premiere 2025. Według zapewnień producenta, motocykl ma być jeszcze doskonalszy niż dotychczas. Dzięki zupełnie nowej konstrukcji obniżono masę i poprawiono właściwości jezdne. Ciekawie zapowiada się również pakiet elektroniki.

Ducati Panigale V4 to motocykl, który ma sprawić, że każdy poczuje się jak mistrz świata. Wszystko dzięki zaawansowanej inżynierii i bogatemu pakietowi elektroniki wspierającej kierowcę. W wersji V4 S motocykl waży 187 kg, a więc o 2 kg mniej niż dotychczas, a moc wzrosła o 0,5 KM. Co ciekawe, Ducati podaje też, że zawodnicy, którzy testowali poprzednią generację modelu, byli w stanie poprawić swój czas w Cremonie o sekundę.

NAS Analytics TAG

Choć Panigale V4 wygląda jak stary znajomy, to jego wygląd uległ wyraźnym zmianom. Nowa przednia owiewka zmniejsza opór aerodynamiczny o 4 proc. i utrzymuje kierowcę w "bańce", chroniąc go przed podmuchami wiatru. Krawędź owiewki przesunięto w kierunku przedniego koła. Zmieniono też kształt błotnika, by zwiększyć skuteczność układu chłodzenia, w tym chłodnicy oleju. Projektanci inspirowali się modelem Desmosedici GP.

Zmiany objęły też ergonomię. Siedzenie i zbiornik paliwa zapewniają większą swobodę ruchu wzdłużnego, a głębokie wcięcie w obudowie zbiornika ułatwia schowanie się za owiewką i minimalizuje ryzyko uderzenia podbródkiem. Tylna część zbiornika wspiera kierowcę podczas hamowania i w każdej fazie pokonywania zakrętu. Kierowca łatwiej może złapać się kolanami. Podnóżki przesunięto o 10 mm do wewnątrz dla poprawy aerodynamiki.

Silnik w Panigale V4 jest lżejszy i mocniejszy. Teraz generuje moc 216 KM i ma 120 Nm momentu obrotowego. Zmieniono profil wałków rozrządu. Alternator i pompa oleju pochodzą z modelu Panigale V4 R, a bęben skrzyni biegów z modelu Superleggera V4. Po zastosowaniu wyścigowego układu wydechowego Ducati Performance moc wzrasta do 228 KM.

Rama i wahacz zostały zaprojektowane tak, by zapewnić lepszą sztywność boczną w zakrętach o kącie nachylenia przekraczającym 60 stopni. Jednocześnie utrzymano sztywność wzdłużną, która liczy się podczas przyspieszenia i hamowania. Nowy wahacz Ducati Hollow Symmetrical Swingarm jest dwustronny, ale udało się zachować umiejscowienie tłumika pod silnikiem. Zmniejsza sztywność boczną aż o 37 proc. Jednocześnie jest lekki dzięki otworom odciążającym. Tylna felga z kutego aluminium jest o 2,7 kg lżejsza od poprzedniej. W modelu Panigale V4 S zastosowano kute felgi aluminiowe o kształcie inspirowanym Desmosedici GP. Ich waga to zaledwie 2,95 kg z przodu i 4,15 kg z tyłu.

Rama główna została odchudzona z 4,2 do 3,47 kg i zmodyfikowana pod względem sztywności bocznej. W modelu Panigale V4 S zastosowano zawieszenie Öhlins Smart EC 3.0, które zadebiutowało w motocyklu Honda CBR1000RR-R Fireblade. Ma łącznie 5 trybów pracy, z czego 2 tryby przeznaczone do jazdy po ulicy. Można je również całkowicie wyłączyć i regulować "na klik". W podstawowym Panigale V4 zastosowano w pełni regulowane zawieszenie składające się z widelca Showa BPF, amortyzatora Sachs i amortyzatora skrętu Sachs.

Zamontowano też hamulce Brembo Hypure, które są o 60g lżejsze. Połączono je z systemem Race eCBS marki Bosch, opracowanym przy współpracy z Ducati. Może samodzielnie aktywować tylny hamulec według strategii bazujących na doświadczeniach z wyścigów.

Kolejna nowość to Ducati Vehicle Observer. To system wirtualnych czujników, które monitorują 70 aspektów pracy motocykla i pozwalają dostosować jego charakterystykę do zachowania użytkownika. W pakiecie elektroniki są też Ducati Traction Control EVO, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control EVO, Ducati Power Launch EVO, Engine Brake Control oraz Ducati Quick Shift 2.0. W przypadku DQS 2.0 producent pozbył się mikro wyłączników, co skraca czas zmiany biegu.

Informacje na temat motocykla są wyświetlane na ekranie 6,9" ze szkłem w technologii Optical Bonding, bazującej na doświadczeniach producentów smartfonów. Ma ona sprawić, że informacje staną się bardziej czytelne nawet w ostrym słońcu. Do dyspozycji są dwa tryby wyświetlania - torowy oraz drogowy. Kierowca może zobaczyć procent używanej mocy, kąt pochylenia, przeciążenie i kąt otwarcia przepustnicy. Wykorzystując system GPS można również łatwo mierzyć czasy okrążeń i porównywać je. W trybie Road można m.in. wyświetlać wskazówki opcjonalnej nawigacji. Wreszcie jest też DDL, a więc system telemetrii, który współpracuje z modułem GPS.

Ducati Panigale V4 trafi do salonów już we wrześniu 2024 r. i w standardzie będzie dostępne w konfiguracji jednoosobowej, ale opcjonalnie będzie można dokupić zestaw dla pasażera.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę