Ducati Multistrada V4, V4 S i Pikes Peak na rok 2025. Moc innowacyjnych rozwiązań dla podróżników
W czwartek 19 września Ducati zaprezentowało kolejny odcinek serii Ducati World Premiere. Pokazano w nim odświeżoną gamę Multistrada V4. Nowości jest całkiem sporo i są związane głównie z poprawą właściwości jezdnych oraz działania elektroniki. Silnik został przystosowany do spełniania wymagań normy emisji spalin Euro 5+.
Cała gama Multistrada V4 będzie ponownie napędzana silnikiem V4 Granturismo, który w wersji Euro 5+ ma rozszerzoną deaktywację tylnych cylindrów i zużycie paliwa zmniejszone o 6 proc. Maksymalna moc wynosi 170 KM. Producent chwali się, że okresy międzyprzeglądowe wynoszą 60 tys. km, a serwis olejowy co 15 tys. km lub 24 m-ce. Dzięki temu motocykl ma być tańszy w eksploatacji. Stylistycznie również można zaobserwować pewne zmiany. Przód ma bardziej sportowy charakter i jest inspirowany nowym Panigale V4.
W modelu V4 S zastosowano nową generację półaktywnego zawieszenia - Skyhook DSS EVO, które ma nowy czujnik zamontowany na przednim widelcu. Co jest jeszcze ciekawsze, to funkcja wykrywania nierówności drogi, która steruje pracą tylnego zawieszenia w czasie rzeczywistym i zmienia jego nastawy w zależności od jakości nawierzchni. Funkcja samopoziomowania gwarantuje, że niezależnie od obciążenia będzie ono pracować tak samo. Zmiany w trybie pracy zawieszenia mogą teraz być dokonywane nawet podczas jazdy. W tym celu na kierownicy pojawił się dedykowany przycisk. Wprowadzono też funkcję automatycznego obniżania zawieszenia przy prędkości poniżej 10 km/h. Działa automatycznie, ale można go wyłączyć. Dodatkowo zwiększono zakres regulacji tylnego zawieszenia.
Usprawniono też działanie systemu radarów, który zyskał funkcję ostrzegania przed kolizją z przodu. Reflektory mają funkcję doświetlania zakrętów, a nawet gadżet w postaci funkcji Coming Home, znanej ze świata samochodów. Kolejna nowość w elektronice to Electronic Combined Braking System, gdzie siła hamowania jest inteligentnie rozkładana pomiędzy przodem i tyłem. Nowością jest też system wspomagania hamowania silnikiem.
W trybach jazdy modelu V4 nowościami są zmiany w trybie Enduro i wprowadzenie trybu Wet. ten pierwszy ogranicza moc do 114 KM, przełącza kontrolę trakcji na niższy poziom interwencji, dezaktywuje DWC i ABS tylnego koła.
Ducati Multistrada V4 Pikes Peak to najbardziej ekstremalna odmiana tego turystyka i jest przeznaczona dla miłośników sportowych wrażeń. Choć na rynku jest już zawieszenie Öhlins Smart EC 3.0, to producent pozostał przy Öhlins Smart EC 2.0. System wykorzystuje algorytmy, które dostosowują pracę układu do stylu jazdy kierowcy. Sworzeń tylnego wahacza przesunięto o 1 mm wyżej, co poprawia prowadzenie. W elektronice wprowadzono system wspomagania hamowania silnikiem (EBC) oraz połączony układ hamulcowy. Silnik zyskał tryb jazdy Race. Poza tym są system radarowy z nową funkcją wykrywania kolizji i światła z doświetlaniem zakrętów oraz funkcją Coming Home. Ciekawostką jest pojawienie się tylnego światła przeciwmgielnego, ale jest ono dostępne jako akcesorium.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze