Ducati Multistrada V2 na rok 2025. Najl¿ejszy motocykl w swojej klasie z nowym silnikiem Ducati V2
Podczas targów Intermot w Kolonii Ducati zaprezentowało kolejną ze swoich nowości, a jest nią model Multistrada V2, który został zbudowany wokół nowego silnika, zastępującego Superquadro. Producent zapewnia, że to najlżejszy motocykl w swojej klasie. Od razu pokazano również bogatszą wersję - V2 S.
Ducati trzymało ostatnią ze swoich premier aż do pierwszych dni grudnia, kiedy to w zupełnie nowej formule i w nowym terminie powracają targi Intermot w Kolonii, które po pandemii koronawirusa nie miały tyle szczęścia co EICMA. Multistrada V2 to kolejny motocykl napędzany nowym silnikiem Ducati V2.
"Mała" Multistrada została zbudowana wokół nowej jednostki napędowej. Jej największą zaletą jest niska masa, która wynosi 199 kg w wersji gotowej do jazdy, ale z pustym zbiornikiem paliwa. To o 18 kg mniej niż w przypadku dotychczasowego modelu. Motocykl łączy design z funkcjonalnością i wygodą podróżowania. Styliści i inżynierowie inspirowali się nowymi Panigale i Multistradą V4. Dali temu upust chociażby w nowym reflektorze i światłach do jazdy dziennej.
Silnik o pojemności 890 cm3 generuje maksymalną moc 115 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 92 Nm. Już 70 proc. tych wartości jest dostępne przy 3500 obr./min. Specjalnie dla Multistrady V2 zmieniono ustawienia przełożeń. Pierwszy i drugi bieg są krótsze, żeby lepiej radzić sobie przy niskich prędkościach i przy dużym obciążeniu. Skrzynia biegów jest wyposażona w quickshifter Ducati Quick Shift 2.0.
Jeśli chodzi o podwozie, to w Multistradzie V2 zastosowano w pełni regulowane zawieszenie Marzocchi, a w wersji V2 S zastosowano zawieszenie Ducati Skyhook Suspension. Zmodyfikowano w nim elektronikę tak, żeby motocykl nie osiadał przy przyspieszaniu i nie nurkował przy hamowaniu. Funkcja Minimum Preload pozwala na obniżenie tylnego zawieszenia po naciśnięciu jednego przycisku. Dzięki temu łatwiej będzie sięgnąć nogami do podłoża. W obu motocyklach zastosowano kombinację kół o średnicy 19 cali z przodu i 17 cali z tyłu. Producent wyposażył motocykl w opony Pirelli Scorpion Trail II. Skok zawieszenia wynosi 170 mm.
Jeśli chodzi o ergonomię, to Ducati chwali się, że nowa Multistrada V2 zapewnia więcej miejsca. Siedzenie może być ustawione na wysokości 830 lub 850 mm. Można też zamówić siedzisko o maksymalnej wysokości 870 mm lub obniżone do 810 mm. Opcja Minimum Preload w modelu V2 S pozwala na obniżenie siedziska do zaledwie 790 mm.
Ducati słynie z zaawansowanej elektroniki. Centrum sterowania stanowi nowy, kolorowy ekran TFT o przekątnej 5 cali. Kierujący ma do dyspozycji 5 trybów jazdy - Sport, Touring, Urban, Enduro oraz Wet, a także 4 tryby pracy silnika. Na pokładzie są cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control i Engine Brake Control. Ustawienia wszystkich systemów można dowolnie konfigurować. W ramach wyposażenia standardowego kupujący otrzymają tempomat, gniazdo USB zintegrowane z wyświetlaczem oraz funkcję ostrzegania innych o hamowaniu awaryjnym - Ducati Brake Light EVO. W modelu V2 S, za dopłatą można aktywować nawigację. Ciekawostką jest funkcja Coming Home, która jeszcze przez chwilę po wyłączeniu zapłonu utrzymuje światła włączone.
Nowa Multistrada V2 ma długie interwały serwisowe. Regulacja zaworów jest zalecana co 30 tys. km. Do tego dochodzą 4 lata gwarancji bez limitu kilometrów oraz program Roadside Assistance, który działa w 90 krajach na całym świecie. Pierwsze motocykle wjadą do salonów w styczniu 2025 roku. Posiadacze prawa jazdy kat. A2 będą mogli kupić wersję zdławioną do 35 kW. Multistrada V2 będzie dostępna w kolorze Ducati Red, a V2 S dodatkowo również w Storm Green.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze