tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati MIG-RR - elektryczny rower dla każdego motocyklisty

Ducati MIG-RR - elektryczny rower dla każdego motocyklisty

Autor: Informacja prasowa 2019.02.13, 11:14 Drukuj

Są miejsca niedostępne dla motocyklistów i ciężkie do zdobycia dla rowerzystów, którzy nie mają kondycji zawodowych sportowców. Jeżeli chcesz w nieskrępowany sposób eksplorować górskie szlaki, łatwo podjeżdżać pod górę i cieszyć się prędkością podczas swobodnego zjazdu - nie ma niczego lepszego niż rower enduro z silnikiem elektrycznym. Jeżeli jesteś zaś miłośnikiem motocykli Ducati, to nie może to być inny rower niż najwyższej klasy e-mtb Ducati MIG-RR!

Rower Ducati powstał na bazie jednośladów serii MIG włoskiej firmy Thok Bikes - renomowanego producenta rowerów elektrycznych typu full - czyli z pełną amortyzacją.

Rama - nowoczesna technologia, sprawdzone rozwiązania

Ducati MIG-RR został zbudowany na najnowocześniejszej ramie z hydroformowanych rur o zmiennej grubości, wykonanych ze stopu aluminium 6061 oraz elementów kutych i wykonanych metodą CNC. Jej geometria charakterystyczna jest dla rowerów enduro - czyli konstrukcji stworzonych przede wszystkim do szaleńczych off-roadowych zjazdów, ale też umożliwiającej podjazd pod górę.

Elektryczne wspomaganie, czyli moc zawodowego kolarza w gotowości

Rower enduro to esencja rowerów górskich, a wbudowany w ramę silnik elektryczny pozwala każdemu rowerzyście, niezależnie od jego kondycji, na samodzielne wspięcie się na najwyższy w okolicy szczyt!

Napęd użyty do wspomagania pracy rowerzysty to niezawodny japoński Shimano Steps 8000 o mocy maksymalnej 250 W i momencie obrotowym rzędu 70 Nm. Prąd potrzebny do pracy magazynowany jest w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 504 Wh. System Shimano Steps 8000 został zaprojektowany specjalnie dla rowerów e-mtb, posiada trzy tryby pracy - Eco, Trail oraz Boost, a dodatkowo - tryby wspomagania Trail i Boost można modyfikować za pomocą mobilnej aplikacji Shimano. Informacje dotyczące stanu baterii oraz wybranego trybu jazdy wyświetlane są na kolorowym wyświetlaczu LCD o średnicy 1,6", który umieszczony jest na kierownicy. Żywotność baterii pozwala na 1000 cykli ładowania bez utraty pojemności, a jedno ładowanie umożliwia przejechanie ze wspomaganiem nawet do 100 km.

Nie bez znaczenia jest fakt, że napęd ten został zaprojektowany tak, aby wspomagać rowerzystę do prędkości 25 km/h, powyżej której jest on już zdany na własne siły. Jest to zgodne z dyrektywami UE i taki pojazd według prawa jest rowerem, którego nie ma potrzeby rejestrować, a do prowadzenia go nie potrzeba prawa jazdy.

Włoski design, czyli definicja użytkowego piękna

Rama MIG-a została zaprojektowana tak, by wizualnie i technologicznie idealnie wkomponować w nią silnik elektryczny i akumulator. Łatwo zdejmowalna osłona pozwala na ładowanie baterii bez jej demontażu, a projekt i sposób połączenia z ramą zainspirowany został systemami używanymi w owiewkach motocykli Desmosedici GP.

Nie bez znaczenia dla pojazdu jest umiejscowienie tych elementów pod ramą roweru, co obniża środek ciężkości i poprawia prowadzenie pojazdu po najbardziej krętych trasach.

Projekt malowania E-MTB stworzyło Centrum Designu Ducati z Borgo Panigale przy ścisłej współpracy z Aldo Drudim - mistrzem, który m.in. zaprojektował grafiki na kasku samego Valentino Rossiego.

Komfort i bezpieczeństwo jazdy

MIG-RR wyposażony jest w topową, rowerową technologię odpowiadającą za komfort i bezpieczeństwo jazdy, nawet w najtrudniejszych warunkach. Za powyższe odpowiedzialne są produkty firmy FOX. Przedni amortyzator to FOX 36 FLOAT 29 Factory Series Kashima o zakresie pracy 170 mm. Tylny damper to FOX PDX2 Factory Series o skoku 160 mm. Oba amortyzatory zostały zmodyfikowane na potrzeby pracy w rowerze Ducati MIG-RR.

Motocyklowe rozwiązania

Ciekawe rozwiązanie, znane motocyklistom, ale unikalne dla branży rowerowej, to zastosowanie kół o różnej średnicy. Obręcze renomowanej firmy Mavic - E-XA Drifter - zamontowane w rowerze MIG-RR mają różne wymiary. Przednie koło tworzy obręcz o szerokości 30 mm i średnicy 29 cali, natomiast tylne o szerokości 35 mm i średnicy 27,5 cala. Zabieg ten miał na celu uzyskanie najlepszej możliwie dzielności terenowej roweru przy zapewnieniu konstrukcji optymalnej sztywności i szybkości. Opony założone na obręcze MIG-RR to Maxxis Minion DHF Plus, które cieszą się bardzo dobrą opinią wśród rowerzystów d-h i enduro.

Renomowany osprzęt

Konstrukcję MIG-RR wyposażono w topowy osprzęt renomowanych producentów. Wytracaniem prędkości zajmują się hydrauliczne, tarczowe hamulce od Shimano z czterotłoczkowymi zaciskami i średnicą tarcz 203 mm. Napęd stanowi korba o 34 zębach połączona z 11-trybową kasetą, a nad sprawną zmianą przełożeń czuwa tylna przerzutka Deore XT. Siedzenie zostało zamontowane na regulowanej z poziomu kierownicy sztycy Raceface Turbine Dropper, a kierownica to carbonowy fatbar o szerokości 780 mm wyprodukowany przez firmę Renthal.

Ducati MIG-RR dostępny jest w czterech rozmiarach: S, M, L oraz XL. Rower znajdziecie u wybranych dealerów Ducati. Sprawdź listę: http://ducatipolska.pl/page/12/znajdz-dealera i skontaktuj się z najbliższym salonem.

Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę