Daniel Blin - wywiad z zawodnikiem AF Racing Team. "Wed³ug mnie to w³a¶nie na tym polega naprawdê szybka jazda"
Daniel Blin to młody i utalentowany zawodnik, który startuje w barwach zespołu AF Racing Team. Od lat rywalizuje w najbardziej prestiżowych seriach wyścigowych w Europie. W sezonie 2025 po raz kolejny zobaczymy go w niemieckiej serii IDM. Jak przygotowywał się do rywalizacji? Co jest dla niego najważniejsze? Który tor lubi najbardziej? Tego dowiecie się z wywiadu!
W sezonie 2025 zespół AF Racing Team z Torunia skupia się na jednym zawodniku, a jest nim utealentowany toruński sportowiec Daniel Blin. Startuje w klasie Supersport na motocyklu Ducati Panigale V2. W ubiegłym roku zaliczył swój debiut w niemieckiej serii IDM i po 6 podiach idzie za ciosem, żeby powalczyć w tym roku o więcej. Wcześniej Blin występował m.in. w serii wyścigowych motocyklowych Mistrzostw Włoch - CIV. Zanim Daniel rzuci się w wir wyścigowej karuzeli, udało nam się zamienić z nim kilka słów.
Reklama
Jak wyglądały Twoje przygotowania do sezonu 2025? Czy wprowadziłeś w nich jakieś zmiany względem przygotowań do sezonu 2024?
Moje przygotowania do sezonu 2025 były bardzo intensywne, szczególnie jeśli chodzi o przygotowanie fizyczne. Razem z moim trenerem Robertem zawsze staramy się podnosić poprzeczkę coraz wyżej. Dla mnie najważniejsze jest to, żebym podczas sesji mógł skupić się tylko i wyłącznie na jeździe, a nie na walce z własnym ciałem. Oczywiście w okresie zimowym testowaliśmy również nowe rozwiązania w naszym motocyklu i mamy przygotowanych kilka nowych rozwiązań na rozpoczynający się właśnie sezon.
W 2024 roku na 14 wyścigów w sezonie aż 6 z nich ukończyłeś na podium. Jakie masz nastawienie, a raczej oczekiwania względem sezonu 2025?
To prawda, sezon 2024 był udany, ale zawsze może być lepiej. W 2025 chciałbym poprawić głównie moje tempo kwalifikacyjne, co jest dla mnie największym wyzwaniem. Jeśli chodzi o pozycje w wyścigach, to mam plan wystartować tak jak zawsze, czyli bez żadnych oczekiwań. Najważniejsze jest dla mnie to, żeby dać z siebie 100%. Końcowy wynik wszystko zweryfikuje.
Który tor z serii IDM lubisz najbardziej i dlaczego, a który najmniej przypadł Ci do gustu?
Do tej pory moim faworytem był nowo poznany w zeszłym roku Sachsenring, ale niestety został on wyeliminowany z kalendarza wyścigów w 2025 roku. Kolejnym z listy jest czeski Most. Lubię tory, których nitka "płynie", kiedy sekwencje toru łączą się w jedną spójną całość, a jedynym wytrąceniem z rytmu jest główna prosta.
Pomimo młodego wieku masz na swoim koncie start w różnych seriach wyścigowych w Europie. Jak oceniasz poziom w klasie Supersport w IDM?
Startowałem w najróżniejszych seriach wyścigowych i poziom klasy SSP w Mistrzostwach Niemiec IDM jest bardzo wysoki, szczególnie jeśli mówimy o ścisłej czołówce. W klasie startują zarówno młodzi, jak i utalentowani zawodnicy, jak również ci znacznie bardziej doświadczeni. Wszyscy są bardzo dobrze obeznani z torami z kalendarza IDM, co tworzy naprawdę widowiskowe wyścigi.
Kto Ciebie wspiera w Twojej drodze na szczyt? Jak reaguje na Twoje starty rodzina i Twoja dziewczyna?
To, że mogę ścigać się na tym poziomie i być konkurencyjny to zasługa naprawdę wielu osób na przestrzeni wielu lat, więc ciężko wymienić każdego z osobna. Obecnie największym wsparciem jest dla mnie cały zespół AF Racing Team, z którym stworzyliśmy zgraną ekipę i bez nich nie byłoby szans na jakiekolwiek podia. Jeśli chodzi o rodzinę, to myślę, że już przyzwyczaili się do moich startów i zawsze mi kibicują.
Zazwyczaj na paddocku pojawiasz się sam. Czego lata wyścigów nauczyły Cię w życiu prywatnym? W jakim wieku zacząłeś jeździć sam na wyścigi?
Wyścigi nauczyły mnie naprawdę wielu rzeczy. Jeśli miałbym wymienić najważniejsze aspekty to chyba wytrwałość w dążeniu do celu i to, że warto podejmować największe wyzwania mimo strachu i stresu. Na wyścigi zacząłem jeździć sam już wieku 17 lat. Zawsze wolałem rozdzielać życie wyścigowe od tego "domowego". To pozwala mi się skupić w 100% na zadaniu i wyjść z mojej strefy komfortu. Według mnie to właśnie na tym polega naprawdę szybka jazda.
Czy są jacyś zawodnicy w stawce, którzy stanowią dla ciebie wyjątkowe wyzwanie lub są dla ciebie inspiracją?
Nie zwracam uwagi na to, kto jest w stawce. Im bardziej skupiam się na nazwiskach i wynikach innych, tym gorzej wygląda moja jazda. Dlatego dla mnie jest bez różnicy jaknazywa się zawodnik, który znajduje się za mną lub przede mną. Trzeba jednak przyznać, że w stawce jest kilku zawodników, którzy naprawdę wiedzą, co robią.
Czego możemy Ci życzyć w nadchodzącym już wielkimi krokami sezonie?
Najlepiej życzyć mi dobrej zabawy! Kiedy dobrze się bawię, to osiągam najlepsze wyniki.
Wyścigi serii IDM będzie można śledzić podczas bezpłatnych transmisji na kanale mistrzostw w serwisie YouTube. Kalendarz na sezon 2025 wygląda następująco:
- 09.05.-11.05.2025 Oschersleben 1
- 30.05.-01.06.2025 Schleizer Dreieck
- 20.06.-22.06.2025 Most (CZ)
- 04.07.-06.07.2025 Oschersleben 2
- 15.08.-17.08.2025 Assen (NL)
- 05.09.-07.09.2025 Nürburgring
- 26.09.-28.09.2025 Hockenheim
Więcej o aktywności zespołu oraz wynikach dowiecie się, zaglądając na:
W sezonie 2025 jadą z zespołem:
PKO Leasing / Ducati Polska / Pirelli / AF Motors / Mercedes-Benz Auto Frelik / Ducati Toruń / Autodrom TORUŃ / TSL Gładki / STORK / Promoto Racing Poland / SHOEI Polska / GMD / Świat Motocykli / Ścigacz.pl / No1One / Superwise.it
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze