tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Co z niebezpiecznymi barierami i śliskimi znakami? Ministerstwo: nic NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Co z niebezpiecznymi barierami i śliskimi znakami? Ministerstwo: nic

Autor: Raff 2019.09.13, 16:40 Drukuj

Jak informuje Ministerstwo Infrastruktury, 13 września weszły w życie trzy nowelizacje przepisów technicznych w drogownictwie. Niestety, resort znów nie skorzystał z okazji by zatroszczyć się o bezpieczeństwo motocyklistów, choć zajął się rowerzystami.

Dziś, 13 września weszły w życie rozporządzenia ministra infrastruktury, wprowadzające nowelizacje dla trzech rozporządzeń:

  • w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie,
  • w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie,
  • w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych.

~~~~~------~~~~~

Wśród zmian znalazły się nowe rekomendacje dla projektantów dróg i mostów. Niestety, ministerstwo nie skorzystało z okazji by określić warunki techniczne dotyczące elementów infrastruktury drogowej stanowiących szczególne zagrożenie dla użytkowników jednośladów.

W dokumentacjach dotyczących nowobudowanych dróg wciąż nie uwzględnia się ryzyka, jakie dla motocyklistów stanowią bariery energochłonne, znaki poziome malowane śliską farbą, czy wystające elementy odblaskowe montowane na jezdni. Wszystkie analizy dotyczące wymienionych elementów dotyczą wyłącznie samochodów.

Wśród ministerialnych rekomendacji dotyczących projektowania dróg znalazły się jednak te dotyczące rowerzystów. Poprzedziły je wnikliwe badania 16 różnych typów istniejącej infrastruktury przeznaczonej dla ruchu rowerowego, parametrów ruchu rowerowego, a także badania ankietowe wśród użytkowników infrastruktury rowerowej. O motocyklistach zapomniano.

Tymczasem liczba jednośladów systematycznie rośnie. Z danych Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że od stycznia do końca lipca bieżącego roku zarejestrowano w Polsce 13 869 jednośladów. Oznacza to wzrost o prawie 40% w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. W tym okresie do Polski trafiło także 52 538 motocykli i skuterów z prywatnego importu, czyli 6,36 proc. więcej niż w tym samym okresie 2018 roku.

  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę