tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Co dalej z Torem Kraków, który wygrał w Budżecie Obywatelskim w 2015 roku?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Co dalej z Torem Kraków, który wygrał w Budżecie Obywatelskim w 2015 roku?

Autor: Janusz Bębenek 2019.12.23, 13:20 1 Drukuj

Budowa Toru Kraków jest najdłużej niezrealizowaną inwestycją z Budżetu Obywatelskiego w Polsce. Choć obiekt ten z dużą przewagą wygrał głosowanie już w 2015 roku, do dziś władze uczyniły w tej sprawie niewiele. Przypadek ten jest wnikliwie monitorowany przez środowisko krakowskich motocyklistów, którzy wywierają stałą presję na włodarzy miasta. 

Budżety Obywatelskie to inicjatywa, która w całej Polsce cieszy się dużą popularnością, a w jej ramach powstało już wiele ciekawych i użytecznych obiektów. Mieszkańcy poszczególnych miast w głosowaniu sami decydują, na co przeznaczona będzie określona część rocznego budżetu. W 2015 roku w Krakowie miażdżącą przewagą głosów wygrała idea budowy toru wyścigowo-treningowego dla aut i motocykli, który miał powstać niedaleko oczyszczalni ścieków na Rybitwach. 

Advertisement
NAS Analytics TAG

Niestety, od 4 lata sprawa tej budowy stoi w miejscu. Pojawiły się przeszkody formalne, a początkowy budżet 3 mln zł szybko urósł do 6 mln, nie wliczając kosztu dróg dojazdowych. Władze Krakowa nie mogą znaleźć koncepcji na realizację tej inwestycji, choć taka szybko znalazła się w przypadku rewitalizacji terenów wokół zalewu Zakrzówek, której koszt wzrósł z 3 do niebotycznych 47 mln zł. Trudno oprzeć się wrażeniu, że budowa toru nie jest po prostu priorytetem dla rządzących miastem.

W Krakowie działa na szczęście kilka instytucji i osób prywatnych, którzy monitorują sprawę realizacji tej inwestycji. Są to m.in. Stowarzyszenie MotoAutostrada oraz działacz, radny i motocyklista Szczęsny Filipiak. Miesiąc temu w zaledwie kilka dni zebrano ponad 1300 podpisów mieszkańców pod ponagleniem w stronę urzędników odpowiedzialnych za działania na rzecz budowy toru. Działacze spotkali się ponadto z prezydentem Majchrowskim, proponując wpisanie do planu działań na 2020 rok chociaż opracowanie dokumentacji projektowej.

Jak widać, krakowski tor nawet w przypadku korzystnych dla motocyklistów decyzji, będzie się rodził w bólach jeszcze przez najbliższe kilka lat. 

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę