tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Chaotyczna organizacja prac drogowych, fatalne oznakowanie. Mia¿d¿±cy raport NIK
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Chaotyczna organizacja prac drogowych, fatalne oznakowanie. Mia¿d¿±cy raport NIK

Autor: Raff 2019.04.17, 14:07 Drukuj

Fatalna organizacja prac drogowych, nieużywany system zarządzania ruchem i szereg innych, poważnych zaniedbań zarzuciła NIK Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. To przez opieszałość GDDKiA najczęściej stoimy w korkach.

14-kilometrowy korek na A2 w godzinach szczytu z powodu… koszenia trawy - to tylko jeden z przykładów tego, jak GDDKiA organizuje prace drogowe. Najwyższa Izba Kontroli w opublikowanym niedawno raporcie wytknęła zarządcy krajowych dróg i autostrad, że remonty i inne prace drogowe organizuje chaotycznie i bez uwzględnienia specyfiki ruchu, czego efektem są rosnące zatory i zwiększone niebezpieczeństwo dla kierowców.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Wytyczne? Eeee, po co

Choć zarządcy poszczególnych dróg mają do dyspozycji wytyczne dotyczące sposobu organizacji prac drogowych, rzadko z nich korzystają. Jak wykazała kontrola NIK, na 39 skontrolowanych umów związanych z utrzymaniem dróg, aż 30 wytyczne nie zostały w ogóle uwzględnione.

W efekcie wykonawcy mieli ogromną swobodę w sposobie prowadzenia prac i niemal żadnych zobowiązań związanych z dostosowaniem ich harmonogramu do specyfiku ruchu na danym odcinku drogi. Rezultatem takiej niefrasobliwości były ogromne korki, takie jak wspomniany 14-kilometrowy zator z 29 maja ubiegłego roku, kiedy to w godzinach szczytu koszono trawę na A2.

Martwe tablice

Inspektorzy NIK wskazali także, że GDDKiA nie korzysta z możliwości, jakie daje system zarządzania ruchem, w szczególności tablice świetlne montowane na autostradach. Zdaniem NIK ich prawidłowe działanie mogłoby w znacznym stopniu ograniczyć korki i zminimalizować niebezpieczeństwo związane z tworzeniem się zatoru. Dzięki ostrzeżeniom wyświetlanym na tablicach kierowcy mieliby szansę zjechać wcześniej z autostrady lub zredukować prędkość przed tworzącym się korkiem.

Tymczasem, jak wynika z przedstawionego przez NIK raportu, większość takich tablic, jeśli w ogóle była włączona, wyświetlała prognozę pogody lub numer telefonu do Punktu Informacji Drogowej. Wiele tych urządzeń w ogóle nie zostało włączonych do systemu, choć działały prawidłowo. Co więcej - inspektorzy NIK dotarli do informacji, że informacje wyświetlane na działających tablicach bywały nieprawidłowe.

Najwyższa Izba Kontroli nie zostawiła suchej nitki także na stronie internetowej GDDKiA, która, choć powinna służyć informowaniu kierowców o utrudnieniach w ruchu, jest przestarzała i zaniedbana.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê