tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Buell 1125CR od Szajby. Rakieta z wózkiem bocznym
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Buell 1125CR od Szajby. Rakieta z wózkiem bocznym

Autor: Andrzej Sitek 2025.01.17, 11:58 1 Drukuj

Osoby, które z ogromnym zaciekawieniem przyglądają się customowemu światu motocykli, z pewnością znają Arka "Szajbę" Pawlukowicza, który urodził się z pewnego rodzaju misją - pokazać inżynierom z USA jak powinno się robić jednoślady zgodnie z amerykańską myślą. Właśnie ruszył kolejny, jeszcze ciekawszy i bardziej intrygujący projekt.

Opinie na temat motocykli Buella są biegunowo rozbieżne. Jedni uważają je za dzieła sztuki, inni widzą w nich brzydactwa. Zapewne wszystkie te opinie zawierają w sobie część prawdy, niemniej jednak Buell 1125CR to jedna z tych maszyn, obok których nie można przejść obojętnie - właśnie ją wziął na warsztat Arek. Ale czy rozpoznacie ten motocykl po wszystkich zmianach Szajby?

NAS Analytics TAG

To już nie jest fabryczny model. Przede wszystkim motocykl został wydłużony z przodu o 25 cm, z tyłu 14 cm. Przednie zawieszenie, półki, kierownica, jak również tarcze, pochodzą od Lukasa.  Przednia lampa - której jeszcze nie widać na zdjęciach - będzie w stylu cafe racera i ma dodać projektowi smaku dawnych lat. Wizualnych zmian będzie więcej, ale finalnie mają one sprowadzić motocykl do wersji bardziej surowej i minimalistycznej.

Jeśli chodzi o aspekty silnika, dołożona zostanie dodatkowa turbina - instalacja na podtlenek azotu. W wersji Szajby biegi zmienia się guzikiem na kierownicy (pneumatycznie). Największa ciekawostka to jednak nie tyle sam motocykl, tylko dołożony do niego… kosz boczny. Przesada?

Ja bym powiedział, że to pewna interpretacja, która może się podobać lub nie. Trzeba dopowiedzieć, że w przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań tego typu, Szajba zamierza zastosować zawieszenie umożliwiające składanie się motocykla, jak również wózka bocznego - w obecnej konstrukcji widzimy tylko przymiarkę, boczne koło będzie w rzeczywistości znacznie szersze. Gondola nie będzie wyglądała jak  lotniczy fotel klasy Lux - wręcz przeciwnie - wnętrze ma być surowe, o oszczędnym stylu. Właściwie to samo dotyczy się motocykla, dlatego pewne akcenty, jak wspomniany reflektor, mają podkreślać ten liniowy wygląd.

Warto również zwrócić uwagę na całkowicie przemodelowany układ wydechowy (pod turbo). Szajba oczekuje, że po przeróbkach pojazd osiągnie moc 350 KM. Prace trwają, niektóre pomysły jeszcze się krystalizują, więc zapewne efekt finalny będzie jeszcze bardziej widowiskowy. Jak bardzo i kiedy zobaczymy jednoślad w całej krasie? Plastiki i osłony są obecnie w malowaniu, które zresztą też ma nas zaskoczyć. Czekamy zatem na dalsze wieści, a najlepiej już gotowy motocykl Szajby, który w rozmowie ze Ścigaczem.pl powiedział krótko: "Ten motocykla będzie robić efekt WOW!"

Jak myślicie, uda się?

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę