tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 BMW R 1250 RT 2021. Opis, dane techniczne, wyposażenie, radar
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

BMW R 1250 RT 2021. Opis, dane techniczne, wyposażenie, radar

Autor: Raff 2020.10.16, 10:59 Drukuj

BMW postanowiło zawstydzić Ducati i zaprezentowało właśnie nowe R 1250 RT z aktywnym tempomatem ACC i systemem radarów. Czyli co - Multistrada V4 nie będzie jednak pierwszym motocyklem z tym systemem?

Nowy ertek wygląda nieco smuklej niż poprzednik, a efekt ten osiągnięto prowadząc linie nadwozia nieco bardziej dynamicznie. W ramie oczywiście pracuje silnik ze zmiennymi fazami rozrządu, ale nie to jest najważniejszą nowością.

NAS Analytics TAG

BMW R 1250 RT 2021 jest wyposażone w system radarów, współpracujący z aktywnym tempomatem ACC. Radary monitorują obszar z przodu i z tyłu motocykla, kiedy wykryją tam inny pojazd, ostrzegają kierowcę, a jeśli uruchomiony jest tempomat, system automatycznie spowolni motocykl, by nie doszło do zderzenia. W sytuacji krytycznej system zareaguje natychmiast, uruchamiając awaryjne hamowanie.

Niemal identyczny system zapowiedziało w Multistradzie V4 Ducati, ale nie ma w tym nic dziwnego - rozwiązanie to pochodzi bowiem od firmy Bosch i trafi już wkrótce także do motocykli Kawasaki i KTM, o pracach nad implementacją tego systemu pisaliśmy już na portalu.

ACC daje kierowcy możliwość ustawienia odległości, w jakiej motocykl ma się trzymać od poprzedzającego pojazdu. Po ustawieniu tempomatu, system sam będzie utrzymywał zadane prędkość i odległość, w razie potrzeby sterując przepustnicą i hamulcami. Kierowca ma do dyspozycji trzy ustawienia odległości i dwa ustawienia dynamiki reakcji tempomatu, dostępne pod przyciskiem na kierownicy. ACC pracuje w zakresie 30 - 160 km/h, a wyłączenie systemu następuje po naciśnięciu hamulca lub przekręceniu rolgazu do pozycji zero.

ACC jest opcją dodatkową, w standardzie znajdzie się dynamiczny tempomat DCC.

Wśród standardowych opcji wyposażenia pojawił się również najnowszy ABS Pro działający w zakrętach, który obsługuje także dynamiczny rozkład siły hamowania między przednimi i tylnymi kołami. Standardem są również nowe, w pełni ledowe reflektory z funkcją adaptacji do toru jazdy, wykorzystujące czujnik IMU.

Kokpit 10, 25 cala wykonano w technologii TFT. Współpracuje on ze smartfonem przez Bluetooth i obsługuje standardy DAB i DAB +, czyli cyfrowe radio. Pozostałe wyposażenie, jak można się spodziewać jest bogate jak imprezy naftowego szejka i tradycyjnie dla BMW może ono wywindować cenę motocykla w rejony zarezerwowane dla tegoż szejka właśnie.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę