Aprilia RS660 - co my¶li o niej Griff Woolley, znany specjalista od Aprili? Wywiad Marlenki
Łączy nas wspólna pasja - motocykle. Niejednokrotnie motocykliści mogą się pochwalić wyjątkowymi zajęciami, podróżami. Zawsze spotykając się, czy to w trasie na postoju, czy na torze, obcy ludzie, nagle, dzięki jednośladom stają się sobie bliscy. Skorzystajmy z tego i poznajmy się lepiej :) Możesz pochwalić się nietuzinkowymi podróżami/hobby? Napisz do nas. |
Griff Woolley, mechanik z Wielkiej Brytanii i znany specjalista motocykli Aprilia. Od 2008 roku pracuje w AP workshop, jednym z wiodących, niezależnych serwisów tej marki.
Marlena: Czy możesz o sobie opowiedzieć? Skąd pochodzisz, co robisz i jaką rolę odgrywają w Twoim życiu motocykle?
Griff: Nazywam się Griff Woolley, jestem z Tamworth w Wielkiej Brytanii. Motocykle są moją obsesją odkąd skończyłem 10 lat.
Marlena: Jak to się wszystko zaczęło? Jak odkryłeś motocykle i jak to się stało, że Twoja droga motocyklowa zaprowadziła Cię do Aprili?
Griff: Wychowywałem się w świecie motocyklowym. Mój tata był policjantem, służbę pełnił na motocyklu, a jego znajomi byli wielkimi fanami wyścigów TT. Zacząłem jeździć motocyklem po okolicznych polach zmęczoną już Hondą Cup (jestem pewien, że wielu z Was tak zaczynało). Od zawsze pracowałem w przemyśle motocyklowym, na początku jako instruktor techniczny w Hondzie UK, kiedy skończyłem ten rozdział mojej kariery, w 2002 roku zatrudniłem się w Aprili UK, jako menedżer techniczny i tak to się wszystko zaczęło.
Marlena: Jesteś znanym specjalistą w swojej dziedzinie. Gdzie się wszystkiego nauczyłeś?
Griff: Zaczynałem od naprawy kosiarek, które dostarczali mi koledzy taty z pracy. Wiele zawdzięczam mojemu nauczycielowi ślusarstwa, Panu Jonesowi, który poświęcił swój czas, żeby pokazać mi, jak naprawić silnik w moim pierwszym motocyklu. To dzięki niemu już w wieku 14 lat ukończyłem swoją pierwszą renowację motocykla. A podczas pierwszej pracy w warsztacie jeden z mechaników, Richard Haddon, pokazał mi sposób myślenia, który pozwala na lepsze zrozumienie tego, jak motocykle powinny działać.
Marlena: Czym są dla Ciebie motocykle?
Griff: Tak naprawdę są całym moim światem, nie potrafię wyobrazić sobie bez nich życia. Nigdy niczego innego nie robiłem.
Marlena: Wiemy, że pomagasz rozwiązywać problemy motocyklowe również przez internet. Nie męczą Cię ciągłe pytania, np. o rodzaj oleju do silnika?
Griff: Wręcz przeciwnie, jestem zaszczycony, że mogę dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi. Internet pozwala ludziom z całego świata napisać do nas i Wy też możecie - AP workshops. Jedyną frustrującą rzeczą jest, kiedy ignorują nasze rady.
Marlena: Mieszkasz w Anglii. Czy zdarza się, że ludzie przesyłają Ci do naprawy motocykle z zagranicy?
Griff: Tak, cały czas. Polska, Holandia są to bardzo częste kraje skąd, otrzymujemy motocykle. Ale nie tylko, mieliśmy nawet motocykl, który przyjechał do nas, aż ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich! W tym momencie jest w drodze kolejny, z Singapuru!
Marlena: W 2009 roku Aprilia zmieniła silniki Rotax V2 na swoją konstrukcję V4. Jak oceniasz tę zmianę?
Griff: To są bardzo różne silniki, próba porównywania ich graniczy z szaleństwem. V4 dostarcza znacznie więcej mocy w zupełnie inny sposób. Do codziennej jazdy silnik V2 jest genialny, V4 jest świetny do wyścigów motocyklowych, bo jest niesamowicie szybki. Kocham oba te silniki!
Marlena: Pod koniec 2020 roku do salonów trafiła Aprilia RS660, czy miałeś już ją u siebie na warsztacie i co przy niej robiłeś?
Griff: Mamy swoją RS660 w naszym warsztacie, APworkshops. Rozebraliśmy go na części pierwsze, żeby dowiedzieć się, co sprawia, że ten motocykl działa. Odkryliśmy, że z pewnością jego słabym punktem jest zawieszenie. Tym razem pracowaliśmy z zawieszeniem KTech, chcemy opracować zawieszenia, które będą jednocześnie niedrogie, regulowane, skuteczne, przeznaczone do jazdy po drodze jak i do wyścigów motocyklowych. Zapraszam was do obejrzenia naszej strony internetowej i kanały na YT, stworzyliśmy film, który pokazuje nasze prace nad tym motocyklem.
Marlena: Motocykle elektryczne. Jesteś za czy przeciw?
Griff: Niezależnie czy je lubię, czy nie, one nadchodzą… Czy w dzisiejszych czasach piszemy listy, czy wysyłamy maile? To chyba dobra analogia (śmiech).
Marlena: Jaki motocykl Twoim zdaniem nigdy nie powinien powstać?
Griff: Świetne pytanie, moim zdaniem nigdy nie powinien powstać motocykl, który nie porusza Twojej duszy i nie powoduje uśmiechu na twarzy, kiedy na niego wsiadasz!
Marlena: Jakie masz plany na przyszłość?
Griff: Chcemy tworzyć części zamienne i akcesoria. Rodzina fanów motocykli Aprilia często boryka się z problemami z dostępnością części zamiennych do ich maszyn. Chcemy pomagać i dzielić się naszą wiedzą, dlatego powstał kanał na YT, który też chcemy dalej rozwijać. Dostajemy wiele wiadomości, że nasze filmy naprawdę są pomocne, to motywuje do dalszego działania!
Marlena: Jaką masz radę dla naszych czytelników?
Griff: Nie ma znaczenia, czym jeździsz i jak długo jeździsz. Chociaż uwielbiamy siedzieć w warsztacie i patrzeć na nasze motocykle, nie zapomnij zabierać ich na przejażdżki!
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeFajny wywiad ,z pomys³em:) Lewa w górê..
Odpowiedz